Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Cornelis.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
First Family - David Baldacci (2009)
»
details
Girl A - Abigail Dean (2021)
Vreselijke problematiek en chaotisch opgeschreven. De tijd verspringt in de tijd, niet alleen per hoofdstuk, maar zelfs per paragraaf. En een hoofdstuk krijgt de naam van een van de kinderen, maar blijft net als de andere hoofdstukken gewoon alles van verschillende kanten te belichten. Denkelijk wil de auteur ons laten meevoelen hoe je je gedachten en gevoelens niet goed onder controle kan krijgen na forse trauma's. Maar dat betekent niet dat de lezer ook mee moet lijden. Op de site goodreads wordt dit boek zeer verschillend beoordeeld. Ik heb het boek, met moeite, uitgelezen, maar kan het echt niet aanraden.
»
details
» naar bericht » reageer
Presumption of Death - Perri O'Shaughnessy (2003)
»
details
Modesty Blaise - Peter O'Donnell (1965)
»
details
Sharp Objects - Gillian Flynn (2006)
Het boek "Teerbemind" is absoluut geen boek voor tere zielen. En vaak heb je bij een boek dat het een goed verhaal is, maar dat het einde afgeraffeld lijkt te zijn. In dit geval is het het omgekeerde, het is taai en moeilijk door te komen, maar het eind zit goed in elkaar. En je moet wel tegen een stootje kunnen, tegen de gruwelijke zaken die hier wordt opgediend kunnen. Wind Gap in Missouri is overigens een niet bestaand stadje in het zuiden van deze staat, en niet in het zuiden van de VS. Geen normaal mens is er te bekennen en er wordt flink gezopen en drugs gebruikt. Dat maakt het toch beslist onwerkelijk. En dan deze vreemde hoofdpersoon. Maar goed, Stephen King wijdt lovende woorden aan dit debuut. Maar hij wijdt wel meer lovende woorden aan boeken, waardoor zijn mening toch wat devalueert. Kortom interessant leesvoer voor degenen die het aandurven.
»
details
» naar bericht » reageer
Pretend You Don't See Her - Mary Higgins Clark (1997)
»
details
If You Could See Me Now - Peter Straub (1977)
Geen goed verhaal. Een verhaal met veel onduidelijkheden, dan wel onwaarschijnlijkheden en met veel vreemde personages. Wie is er nog een normaal mens in dit kleine stadjes Arden in de VS. En wordt het verhaal griezelig? een beetje, maar niet veel. Is het verhaal een thriller? Ook een beetje. Ook op goodreads wisselen goede en slechte beoordelingen elkaar af. Zoiets van 'you love it, or you hate it'. En dan behoor ik deze keer tot de 2e categorie.
»
details
» naar bericht » reageer
22 Britannia Road - Amanda Hodgkinson (2011)
Gewoon een goed boek. Goed geschreven en in een ongecompliceerde stijl. De beide hoofdpersonen Sylvana en Janusz en hun beider geschiedenis na hun eerste ontmoeting krijgen evenveel aandacht. En die geschiedenissen zijn dat ook waard. Want ze raken elkaar kwijt tijdens het begin van de oorlog, maken de oorlog elk op hun eigen manier en met hun eigen ontberingen mee. En je leeft met hen mee, ook wanneer Janusz in Engeland de molens in beweging zet om Sylvana weer terug te vinden. En als dat daarna ook lukt. Complimenten voor deze schrijfster die dit als een debuut aflevert.
»
details
» naar bericht » reageer
Apple Orchard, The - Susan Wiggs (2013)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,0 sterren
»
details
Kleur van Sterren, De - Eveline Vanhaverbeke (2013)
Een opmerkelijk en een opmerkelijk goed en rijk boek. Er lopen in ieder geval twee verhaallijnen door elkaar heen, die van de dichters Arthur Rimbaud en Paul Verlaine (over hun onderlinge relatie) en die van het meisje Louise, 12 jaar oud, die samen met haar broertje Marcel achterblijft nadat hun beide ouders zijn overleden. Eerst verzorgt het jonge nichtje de beide kinderen nog, maar nadat ook die overlijdt staan de beide kinderen er helemaal alleen voor, en zonder veel kennis over de achtergrond van de familie. Er wordt tussen beide verhaallijnen heen en weer gesprongen. En er gebeurt van alles. Op het laatst zijn er wel heel veel verwikkelingen. En het einde vond ik minder geslaagd, maar al met al zeer onderhoudende en intrigerende literatuur met een lijntje naar werkelijke gebeurtenissen uit het verleden.
»
details
» naar bericht » reageer
Last Promise, The - Richard Paul Evans (2002)
»
details
Vaslav - Arthur Japin (2010)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,0 sterren
»
details