Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Cornelis.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
With Extreme Prejudice - Berkely Mather (1975)
»
details
Sleep of Baby Filbertson and Other Stories, The - James Leo Herlihy (1959)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,0 sterren
»
details
On the Road - Jack Kerouac (1957)
»
details
Dwaalspoor - Loes den Hollander (2008)
»
details
Vers chez les Blancs - Philippe Djian (2000)
Schrijvers zullen, mogelijk meer dan anderen, in een midlife crisis terecht kunnen komen wanneer ze moeten presteren en leveren en de inspiratie hen ontbreekt. En mogelijk worden mannelijke schrijvers meer geadoreerd en aanbeden door mooie en vaak jonge vrouwen. En dan kan de erotiek belangrijk worden en in relaties gaan overheersen. Djian heeft zich in dit boek op deze problematiek kunnen uitleven. En het resultaat is niet indrukwekkend. Het verhaal is tamelijk chaotisch geworden. Er worden wat namen gedropt, van Franse schrijvers en die van Nick Hornby. En er zijn ontmoetingen met een al dan niet echte Madonna. Er is sprake van kameraadschap en jaloezie en veel overdreven expliciete seks of anders gezegd veel expliciete overdreven seks. Djian heeft ongetwijfeld betere boeken geschreven.
»
details
» naar bericht » reageer
Zwanenzang - Loes den Hollander (2007)
»
details
In a Country of Mothers - A.M. Homes (1993)
De info op de Nederlandse cover geeft heel veel info weg, waaronder hoe het verhaal ongeveer zal aflopen. Dat is jammer. Maar gelukkig had ik (deze keer) niets hiervan tevoren gelezen. Ik heb dit boek uitgekozen in verband met lovende recensies over andere boeken van deze auteur. Dan over het boek zelf: Het helpt als je niet afgeschrikt wordt door verhalen over de bijhorende problematiek van het werk en het leven van deze psychotherapeute en separaat daarvan over het leven van deze jonge cliënte ‘met issues’. En dan komen de belevenissen van de vrouwelijke cliënt het meest geloofwaardig over. De therapeute krijgt wel erg veel last van haar eigen problematische achtergrond en verliest zich daarin. Het boek neemt uitgebreid de tijd om het verhaal te vertellen. Wel even doorzetten dus, maar dan heb je een alleszins redelijk boek te pakken dat je zeker een aantal uren zal boeien.
»
details
» naar bericht » reageer
Extension du Domaine de la Lutte - Michel Houellebecq (1994)
»
details
Plateforme: Au Milieu du Monde - Michel Houellebecq (2001)
»
details
Sonim, die Geshichte fun a Liebe - Isaac Bashevis Singer (1966)
De ondertitel van het boek van deze Nobelprijswinnaar is: een Liefdesroman. Oef, maar dit is wel een heel aparte liefdesroman. Het is een rollercoaster van gebeurtenissen en emoties, met korte terugblikken naar gebeurtenissen uit het verleden (WOII) toen Joden werden vervolgd en verdreven uit Europa. Elk der hoofdpersonen heeft zijn opgelopen trauma's en moet het zien te rooien in de nieuwe wereld voor hen, die van de VS. De mannelijke hoofdpersoon is een intelligent, maar slap figuur die medeleven van zijn drie vrouwen weet op te roepen. Geen makkelijk boek, maar een rijk boek dat je moeilijk neerlegt nadat je eraan begonnen bent.
»
details
» naar bericht » reageer