Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Cornelis.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
Cage of Stars - Jacquelyn Mitchard (2006)
Een apart boek waarvan ik in het begin spijt had dat ik eraan begonnen was. Veronica (of Ronnie) Swan komt uit een streng mormoons gezin en dat geloof komt nogal nadrukkelijk aan de orde. Verder wordt meteen al de gruwelijke moord op haar jongere zusjes aan de orde gesteld en de emotionele gevolgen voor de verschillende gezinsleden volgen daarna. Beslist geen vrolijke kost dit alles. En wordt het dan nog een thriller? Komt er dan nog wat spanning? Een hele tijd niet. Maar uiteindelijk wist het boek me, tot mijn eigen verbazing, toch te pakken. Het wel en wee van Ronnie begon me (toch) te boeien, met name nadat ze het ouderlijk huis verlaten heeft.
»
details
» naar bericht » reageer
Inferno - Dan Brown (2013)
»
details
Digital Fortress - Dan Brown (1998)
En dit is dus het debuut-boek van Dan Brown. En het is een uitstekend debuut. Het is een ingewikkelde IT zaak waarmee van alles aan de hand is. Het boek leest als een trein en wordt behoorlijk spannend. Paar aardige vondsten zo tegen het einde. Wel een zoetsappig eind. Maar al met al een goede pageturner tijdens de huidige lockdown.
»
details
» naar bericht » reageer
Plot against America, The - Philip Roth (2004)
Wel een goed boek, met een uiterst interessant thema, what if ... Maar de stijl van Roth maakt het geen makkelijk leesbaar boek, lange zinnen en daarbij dan nog ingevoegde bijzinnen. Verder zou Trump (stukken van) dit boek zomaar gelezen kunnen hebben: 'America First'. En ja, een plotseling en vreemd einde. Maar de personages uit het boek blijven je bij, resoneren na,: de vader, de moeder, Philip Roth als hoofdpersoon, zijn broer, zijn stiefbroer en zijn tante en de gebeurtenissen zijn knap beschreven.
»
details
» naar bericht » reageer
Crush, The - Sandra Brown (2002)
»
details
Hobbit, The - J.R.R. Tolkien (1937)
»
details
Kreukherstellend - Rita Spijker (2006)
»
details
Camera Obscura - Hildebrand (1839)
»
details
Woede - Ingrid Hoogervorst (2003)
Hoe lovend verschillende recensenten dan ook (geweest) mogen zijn over deze debuut-roman, ik kon er niet door geboeid worden. De ik-persoon strooit haar gedachtenflarden / stukken herinnering over de lezer uit, over de familie uit welke zij voortkomt, over de oorlogen die familieleden meemaakten in Nederlandsch- Indië en Nederland en over de naoorlogse belevenissen van de gezinsleden in Amsterdam-West. Maar meer dan flarden worden het eigenlijk niet. En echt heel schokkend wordt het ook niet. Maar leuk of amusant of interessant evenmin. Ik heb het boek met moeite uitgelezen.
»
details
» naar bericht » reageer