Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Cornelis.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
Dagboekvaneenkindermeisje.com - Nadine S. (2007)
Het is natuurlijk best een aardige gimmick om op een openbaar forum je 'fantasie' uit te leven en dat geheel samen met de reacties van anderen erop te bundelen als een geheel en dat vervolgens te laten uitgeven. En de schrijfster maakt er echt wel een boeiend geheel van. Maar wat mij persoonlijk betreft had het aantal bladzijden van het boek beperkt mogen worden tot zo'n 100, max.150 pgs. Op een gegeven moment had ik het wel gezien.
»
details
» naar bericht » reageer
Ames Grises, Les - Philippe Claudel (2003)
Een heel mooi boek in een fraaie schrijfstijl en goed vertaald. Grote problematieken als WOI en een moord en zelfs martelingen worden 'klein' en daarmee gevoelig en met mededogen beschreven. Er zitten verschillende 'lagen' in het boek: de verschrikkelijke oorlog, een klein stadje in het begin van de vorige eeuw met de beperkte voorzieningen die men toen had en het standsverschil uit die tijd. En dat alle verweven tot een fraai geheel.
»
details
» naar bericht » reageer
Kind of Cruel - Sophie Hannah (2012)
Tja, een goede vriendin had me afgeraden om dit boek te gaan lezen. Zij vond het niet om doorheen te komen. Maar misschien zou ik het willen proberen, omdat er veel therapeutische zaken in spelen. En dat vind ik op zich natuurlijk wel interessant. Dat heb ik echter geweten. Net als anderen (op bol.com) vindt ik dit een boek dat zich moeilijk tot het eind toe laat lezen. Er speelt van alles, maar er gebeurt niet zoveel waarmee de zaak verder komt en dat maakt het een erg traag boek. Er zijn erg veel verknipte personen in de uitgebreide familie van de hoofdpersoon, zoveel dat dat onwaarschijnlijk wordt. En er speelt van alles binnen de politie. Tenslotte het plot: het wordt erg onwaarschijnlijk naar mate het verhaal zich verder ontwikkelt. Ik heb nog een boek van deze schrijfster liggen, maar ik laat maar heel veel andere boeken voorgaan.
»
details
» naar bericht » reageer
Mr. Byculla - Eric Linklater (1950)
»
details
Vieras Mies Tuli Taloon - Mika Waltari (1937)
»
details
Rimpelgeweld - Menno van der Veen (2017)
Een caleidoscoop van gebeurtenissen die als los zand bij elkaar horen. De hoofdstukken heten Caleidoscopie, Metamannetje, Rimpelgeweld en Wij zijn voorbij. Het laatste hoofdstuk heeft nog het meest iets van een afgerond verhaal. De titel van het derde hoofdstuk is tevens de titel van het boek. Maar die titel overtuigt niet en zet iemand (mij) eerder op het verkeerde been. Ik heb het boek niet interessant kunnen vinden, behalve als stijloefening dan. Het boek krijgt op bol.com een waardering van 4 uit 5, maar zo hoog kom ik bij dit boek niet.
»
details
» naar bericht » reageer
Bend in the Road, A - Nicholas Sparks (2001)
»
details
Growing Rich - Fay Weldon (1992)
3,5 van het max. van 5 sterren op goodreads. En er zijn goede recensies te vinden van de boeken van Fay Weldon, die het bekendst wellicht is van de twee "She Devil" boeken. Als gimmick is dit boek aardig, want er komen weer wat buitenaardse krachten terug in dit boek. Dat maakt het half sprookje - half satire. Maar ik vond het tamelijk moeilijk om dit boek leuk genoeg te vinden om het uit te lezen (wat ik overigens wel gedaan heb). Het overtuigde me niet. Dan liever een echte satire of een echt sprookje.
»
details
» naar bericht » reageer
Drie Dode Meesters - Piet Teigeler (1997)
»
details
Echte Dames Lunchen Niet: Over Seks, Vet en Therapeuten - Fay Weldon (1994)
Volgens diverse bronnen is er van dit boek geen sprake van een Engelse uitgave in boekvorm, maar wel van een verzameling in het Nederlands vertaalde Engelse kranten- en tijdschriftenartikelen van deze auteur.
»
details
» naar bericht » reageer
Murder at Moose Jaw - Tim Heald (1981)
»
details