menu

Boeken / Koop en Ruil / Ervaring met Amazon.com / .co.uk

zoeken in:
avatar van Vaughn
Heeft iemand hier ervaring met (boeken) kopen via Amazon.com of Amazon.co.uk?

Ik wil graag eens wat kopen via de site, maar heb eigenlijk totaal geen idee hoe het precies werkt, de betrouwbaarheid, verzending (als het dan vanuit de VS of Engeland komt - hoe duur ook ), en qua de kwaliteit van de aangeboden producten, - alles zeg maar. - Gaan ze ongeveer zo te werk als Ebay, of toch heel anders?


Bedankt!

avatar van Freud
Enkel positieve ervaring mee gehad, ook met amazon.fr of amazon.de Je hebt natuurlijk verschillende verkopers met hun eigen leveringstermijnen en prijzen, maar ik heb mijn boeken altijd snel gekregen aan een voordelige prijs, zonder beschadigingen. Je moet natuurlijk even checken voor je iets koopt of je het niet sneller of goedkoper zelf in de winkel koopt of daar laat bestellen, maar voor moeilijke titels of boeken in andere talen gebruik ik amazon regelmatig.

Ebay of andere on line verkoopdiensten heb ik nooit gebruikt, kan dus wel niet echt vergelijken.

Een vriend van mij heeft ooit een graphic novel gekocht op amazon.com (van amazon zelf, niet van een andere verkoper) die beschadigd aankwam (een serieuze kap in de rug), heeft dan een klachtmail gestuurd waarop ze hem aanboden 30% van het bedrag terug te betalen. Heeft hij geweigerd en in de plaats voorgesteld om het boek terug te sturen op hun kosten als hij in ruil een nieuw en onbeschadigd exemplaar zou krijgen - dat vonden ze dan blijkbaar te veel moeite, waarop ze hem gewoon gratis een nieuw exemplaar hebben gestuurd. Het kapotte staat nu bij mij in de boekenkast

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Het nadeel is dat je daar een creditcard voor nodig hebt; dat vind ik wel bezwaarlijk. Daarom koop ik liever bij eBay, daar kan je met Paypal betalen.

avatar van Vaughn
Gaat Amazon alleen met Creditcard?

Want dan weet ik al meteen, dat ik dus daar niet via kan kopen. xD Dan houd ik het idd ook bij m'n vertrouwde Ebay.

avatar van Vaughn
Kan iemand nog even dit vraagje beantwoorden ;

Vaughn schreef:
Gaat Amazon echt alleen met Creditcard?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Vaughn schreef:
Kan iemand nog even dit vraagje beantwoorden ;

(quote)


Yep, alleen cc.

De aanschaf van een creditcard hoeft ook weer niet zo duur te zijn en bestellen bij amazon/bookdepository kan je echt veel geld schelen. Daarnaast hebben ze ook nog eens snelle levertijden. Ik kan het je zeker aanraden.

avatar van Freud
Wou ik ook zeggen: ik heb al jaren een mastercard, kost me 20 euro per jaar en ik gebruik hem voortdurend: trein- en vliegtuigtickets, hotelreserveringen, kaarten voor theater of concerten,... En als je eens per ongeluk geen geld op je zichtrekening meer hebt staan is het ook altijd handig dat je toch nog aan geld kunt geraken

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Niet iedereen komt in aanmerking voor zo'n ding, zeker niet als je pas zeventien bent.

Artemis
Een tweetal maanden geleden een nare ervaring gehad met amazon (US). We kregen douanekosten voorgeschoteld (als je een bepaald bedrag overschrijdt). Het was wel even schrikken want er kwam toch zo'n 10,00 EUR bovenop. En ze geven je pakje niet af als je die kosten niet bijbetaalt hoor. Voor de rest met amazon alleen maar positieve ervaring.

avatar van Vaughn
PeterW schreef:
Niet iedereen komt in aanmerking voor zo'n ding, zeker niet als je pas zeventien bent.


Ben inderdaad pas 17 ja. (Goed zo Peter. xD )

Nog drie maandjes...

Zelf heb ik vaker boeken gekocht via de website van Amazon.. Vind ze goedkoper dan de Nederlandse pagina's zoals bol.com en de verzendkosten zijn in verhouding ook nog eens stukken minder. Erg tevreden geweest tot nu toe. Heb wel een nieuwe addiction nu en dat zijn de kortingsbonnen die ik gebruik via verschillende sites zoals groupon.nl

ags50
1) Amazon schijnt plannen te hebben ook een "vestiging" in Nederland op te zetten.
2) Prijzen van boeken bij Amazon.co.uk zijn exclusief BTW (6%), aangezien in het Verenigd Koninkrijk geen VAT/BTW op boeken wordt geheven.
3) Bij aankoop van spullen voor ten minste £25.00 inclusief BTW vindt verzending uit UK naar NL gratis plaats (aanklikken).
4) In UK gelden RRP (recommended Retail prices = aanbevolen verkoopprijzen), geen vastgestelde zoals in Nederland, België en Duitsland.
5) Prijzen van boeken op Amazon.de zijn inclusief 7% BTW, dus prijs voor Nederland wordt iets lager.
6) Boeken gekocht bij Amazon.de worden gratis naar Nederland verstuurd, ongeacht aankoopbedrag (geldt niet voor aankopen van Amazon Merchants, uiteraard).

Het is voor mij herhaaldelijk voorgekomen, dat ik Engelstalige boeken via Amazon.de goedkoper kon aanschaffen dan via Amazon.co.uk terwijl het pakket toch uit het UK kwam, en andersom (gelet op vastgestelde verkoopprijzen voor boeken) Duitstalige boeken bij Amazon.co.uk goedkoper zijn dan bij Amazon.de, zelfs met inachtneming van de extra 6% BTW bovenop de Britse prijs en de koers van het GBP (maar verzendkosten buiten beschouwing gelaten omdat ik snel die GBP 25,00 bij elkaar heb).
Tegenwoordig is zelfs eventueel terugsturen via formulieren per computer gemakkelijker (en goedkoper) geworden.
Ben al zeker 10 jaar tevreden klant van Amazon.co.uk, Amazon.de en een enkele keer (als het echt niet anders kan of ik niet langer wil wachten totdat een en ander - DVD en/of boek - in Europa is verschenen) Amazon.com. Deze laatste is dan wel prijzig ten aanzien van de verzendkosten en dan geldt ook nog eens die irritante belasting op invoer van buiten de Europese Gemeenschap!

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Wat de verzendkosten betreft: bij Van Stockum betaal je bij orders boven de 20 euri ook geen verzendkosten meer; en als je bij Awesome Books twee producten of meer bestelt betaal je ook geen verzendkosten.

ags50
PeterW schreef:
Wat de verzendkosten betreft: bij Van Stockum betaal je bij orders boven de 20 euri ook geen verzendkosten meer; en als je bij Awesome Books twee producten of meer bestelt betaal je ook geen verzendkosten.

Sinds kort rekent Awesome Books GBP 2.99 voor elke bestelling buiten het Verenigd Koninkrijk.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik had het vernomen, ja. Daar bestellen we dus ook niks meer.

ags50
Kan nog altijd voordelig o voordeliger zijn wanneer je een groter aantal tegelijk bestelt (en dan nog een kortingscode hebt).

ags50
En dan kreeg ik zojuist bericht van Amazon.co.uk dat vanaf 3 april (gisteren dus) de "FREE Super Saver Delivery" (voor bestellingen van ten minste £25.00 (incl. BTW) niet langer van toepassing is op bestellingen naar Nederland. Alleen "Standard" en "Priority" blijven bestaan, beide gemoeid met kosten.
Dat wordt dan telkens de prijs van Engelse boeken vergelijken met die op Amazon.de en Bookdepository.co.uk, die vooralsnog geen bezorgkosten in rekening brengen.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe ze dat deden.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:50 uur

geplaatst: vandaag om 18:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.