menu

Boeken / Koop en Ruil / Waar kopen jullie je boeken?

zoeken in:
nu op bol.com 3 engelse boeken voor de prijs van 2. oa the catcher in the rye, fight club, kafka on the shore, a clockwork orange staan in de lijst

thunderball schreef:
Wat me op valt is dat bij bol.com de boeken niet bepaald spiksplinternieuw er uit zien.

De kaften zitten bij mij nog al eens onder de beschadigingen, oa krassen/vegen en ook binnen in soms wel hier en daar wel een oneffenheidje, waar bij ik me niet aan het vermoeden kan ontrekken dat dat komt door de niet echt zachte kartonnen verpakking, waar ze in worden op gestuurd.

Heeft iemand ook deze minder goede ervaring?

Ja, ik heb dat zelfde probleem. Hoekje een tikje gekreukt, scheurtje in een bladzijde, bijna gevouwen kaft, stofomslag te ruim voor het boek. Het punt is dat het iedere keer nèt niet erg genoeg is dat ik zeg: terugsturen. Maar het stoort me wel.

Ik koop eigenlijk alles bij de Slegte en heel soms eens via internet. Maar de Slegte is sowieso het goedkoopst.

Kaltfunken schreef:
Maar de Slegte is sowieso het goedkoopst.
Voor ramsj wel, maar met tweedehands boeken vind ik 'm erg duur.

PeterW schreef:

Is nochtans altijd de helft van de nieuwprijs of minder.

Mijn boeken haal ik van verschillende plaatsen. Ik koop ze meestal tweedehands. Bij voorkeur bij de kringloop, of via Marktplaats/Marktplaza (in eigen woonplaats, om verzendkosten te besparen). Ik koop ook wel eens bij de Slegte, maar tweedehands boeken vind ik daar ook erg duur. Ook ben ik lid van de ECI en als ik me echt niet kan beheersen, dan koop ik gewoon bij de boekhandel.
Verder kijk ik regelmatig om www.boekenkraam.nl en bezoek ik minstens 1 keer per jaar een boekenfestijn. Vorige week was het in Eindhoven.

Tom Cullen
ik koop mijn boeken meestal bij de slegte in Arnhem maar ik koop ook wel eens boeken bij bol.com.

Natuurlijk zou ik het liefst nieuwe boeken kopen. Maar nieuwe boeken kan ik niet betalen met mijn 'leeshonger'. Ook zijn er een hele hoop niet meer nieuw te krijgen. Ik koop voornamelijk in 2ehands-en kringloopwinkels. Oud 9vergeeld) ogende pockets van 0,20 tot 0,80 cent. De meeste andere rond de euro. En de meeste zien er heel netjes uit, soms zelfs als nieuw. Ik heb er heel wat bekende literatuur vandaan gehaald.

Vroeger was ik lid bij de nederlandse boekenclub, maar dat werd mij veel te duur.

Nu koop ik (bijna) al mijn boeken 2e hands in de kringloopwinkels.
Kan je heel mooie exemplaren vinden voor 0,50 € tot max. 1,50 €

Soms vind je er zelfs heel unieke of heel oude boeken, getekende exemplaren en zo, en dit dan allemaal voor een peulenschil.

Ik ben er al een hele tijd niet geweest, maar soms koop ik ze hier voor een euro: boeken | aanbod | Waterloopleinmarkt

hellboy.ray
Bruna, Selexyz, De Slegte en op het werk

Voornamelijk Play.com en Amazon.co.uk (en dan ook best vaak via PlayTrade en Amazon Marketplace). Gewoon het goedkoopst.

PeterW schreef:

Eens, veel oude uitgaven met gele bladzijden, ezelsoren en lelijke covers die dan nog steeds €6-7 moeten kosten. Dan kun je vaak beter voor €8-10 een nieuwe kopen op internet. De ramsj-afdeling is inderdaad interessanter, daar vond ik laatst bijvoorbeeld Heimwee naar de jungle van Alejo Carpentier voor €3,99, een titel uit de Atlas Twintigste eeuw-serie die normaal tegen de €20 moet kosten.

Halley23 (moderator)
Hoewel ik af en toe iets via het internet koop, gaat mijn voorkeur er toch naar uit om een boek in de winkel of op een markt te kopen of dat nou nieuw of gebruikt (vintage!) is, ik wil een boek kunnen bekijken, (be)voelen, doorbladeren en (be)ruiken...

Paalhaas schreef:
Voornamelijk Play.com en Amazon.co.uk (en dan ook best vaak via PlayTrade en Amazon Marketplace). Gewoon het goedkoopst.

(quote)

Eens, veel oude uitgaven met gele bladzijden, ezelsoren en lelijke covers die dan nog steeds €6-7 moeten kosten. Dan kun je vaak beter voor €8-10 een nieuwe kopen op internet. De ramsj-afdeling is inderdaad interessanter, daar vond ik laatst bijvoorbeeld Heimwee naar de jungle van Alejo Carpentier voor €3,99, een titel uit de Atlas Twintigste eeuw-serie die normaal tegen de €20 moet kosten.

Ken je bookbutler en bookdepository? De eerste is een zoekdienst voor de goedkoopste site die het boek heeft. En Bookdepository is vaak gunstiger dan play.com, want ze hebben een betere wisselkoers.

Bookbutler ken ik nog niet, maar Bookdepository ken ik. Die zitten op PlayTrade en bieden boeken vaak net wat goedkoper aan dan Play zelf. Ik koop er regelmatig boeken. Maar ik zie dat ze inderdaad ook een eigen site hebben met inderdaad net wat betere prijzen dan op PlayTrade. Bedankt voor de tips, dit gaat me weer euro's schelen!

Paalhaas schreef:

(quote)

Ook een keer meegemaakt dat precies hetzelfde boek een paar euro goedkoper in de ramsj lag dan de tweedehands versie in erg matige staat. Zelfs toen kon er nog geen cent vanaf.

Meestal bol.com en voor 2ehands boekwinkeltjes.nl en www.boekzoek.nl . Die laatste heeft geen verzendkosten en dat scheelt ten opzichte van Bol.

Bruna, Osinga, marktplaats

LZA
DeSlegte, Selexyz -Donner, heel af en toe Boekenvoordeel als er wat leuks ligt, en natuurlijk de plaatselijke boekenboer (plantagebooks geloof ik)

Artemis
Aangezien we geen wagen hebben kopen we meestal onze boeken in winkels die op wandelafstand liggen zoals De Slegte (er zijn er twee in de stadskern van Antwerpen), bij De Markies in de Hoogstraat, op het jaarlijkse Boekenfestijn dat doorgaat in de Expo en bij FNAC.
Anders wordt er besteld (meestal in combinatie met muziek) via internet bij bol.com, proxis.be, cosmox.be, amazon (oppassen met douanekosten !) of azur.

Tegenwoordig bestel ik graag bij Ako. Geen verzendkosten, veel op voorraad en de pakketjes komen altijd snel binnen.

Artemis
Witt schreef:
Tegenwoordig bestel ik graag bij Ako. Geen verzendkosten, veel op voorraad en de pakketjes komen altijd snel binnen.

Dank je wel voor de tip

mijn boeken koop ik meestal bij een kringloop.
Soms via marktplaats als ik ergens specifiek naar op zoek ben.

Bol.com
De Slegte
Selexyz
Marktplaats

(voornamelijk)

de drvkkerij (Middelburg)
bol.com
marktplaats

en als ik in een stad ben waar ik een boekenwinkel niet kan weerstaan..

Eigenlijk overal wel, maar ik koop voornamelijk tweedehands boeken.

De Slegte staat met stip op een (ook omdat er bij veel zaken een 'drie-halen-twee-betalen' actie is, al heel lang). Verder marktplaats, bol.com, selexyz, ako, bruna, plaatselijke boekhandels.. waar eigenlijk niet?

Ook wissel ik regelmatig boeken uit met vrienden. Ook best een aanrader. Na verloop van tijd heb je wel een redelijk idee welke je een vriend kunt aanraden en welke niet, dat werkt ook andersom.

Kringloop is trouwens een heel goede plaats. De boeken zijn er zelden duurder dan twee euro en er zitten soms juweeltjes tussen. Voor specifieke zoektochten is het echter niets. Desalniettemen de moeite waard om eens binnen te lopen (zeker als je er toch langskomt!).

Ik woon niet in Nederland en ben dus voor mijn leesvoer voor een deel afhankelijk van kopen via internet. Aangezien Bol.com niet meer wilde leveren aan mensen met een buitenlandse creditcard moest ik op zoek naar iets anders. Dat is Van Stockum geworden. En moet zeggen dat bevalt prima!
Ben ik in Nederland dan mogen ze me op zijn minst een middag bij Selexy parkeren.
Verder ruil ik boeken met een vriendin en als ik weet dat we nderlanders op bezoek krijgen bestel ik snel toch nog even bij die Bolle Betaal via een nederlandse rekening en zij nemen het voor me mee.

Halley23 (moderator)
Soms koop ik ook rechtstreeks bij m.n. kleinere uitgeverijen bijv. bij publicaties van Voetnoot , Bas Lubberhuizen, Menken Kasander & Wigman, Serena Libri enzovoorts. Ook kijk ik wel eens bij BoekenRoute.nl een aantal kleine samenwerkende uitgeverijen.

De laatste tijd koop ik alleen nog mijn boeken via diverse kringloop winkels. Maar ook bij Amazon of de Slegte haal ik wel eens boeken!

ik koop mijn boeken bij de Bibliotheek.. Erg goedkoop..
Kringloop..
Soms nieuw alleen als ik ze echt wil hebben in de winkel

2 mega goedkope sites:

boekenkraam.nl | Welkom

http://www.lekkerboek.nl/

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.