menu

Boeken / Koop en Ruil / Waar kopen jullie je boeken?

zoeken in:
avatar van Dimara
En hoe heet die winkel dan? En waar?

avatar van Boekenfanaat
Ik koop mijn boeken het liefst bij www.bol.com
Het gaat zo makkelijk met die site en ze hebben ook 2e handse boeken, bijna alle boeken die je maar wilt.
Engels of Nederlandstalig.

Groeten van,

R. Breij

avatar van psyche
psyche (crew)
Boekenfanaat schreef:
Ik koop mijn boeken het liefst bij www.bol.com
Het gaat zo makkelijk met die site en ze hebben ook 2e handse boeken


Alleen vind ik het wat betreft het assortiment tweedehands wat tegenvallen en ook qua voordeel. Maar ja, iedere Euro is er één...

avatar van Dimara
psyche schreef:
(quote)


Alleen vind ik het wat betreft het assortiment tweedehands wat tegenvallen en ook qua voordeel. Maar ja, iedere Euro is er één...

De prijzen zijn zo hoog omdat de verkoper er anders niets aan verdiend. Want bol.com krijgt 15% van de verkoopprijs en verzendkosten zijn ook nog eens voor de rekening van de verkoper.

avatar van psyche
psyche (crew)
Dimara schreef:

De prijzen zijn zo hoog omdat de verkoper er anders niets aan verdiend. Want bol.com krijgt 15% van de verkoopprijs en verzendkosten zijn ook nog eens voor de rekening van de verkoper.


Volgens mij betaalt de koper de verzendkosten. Het staat me bij dat ik die betaald heb toen ik via Bol tweedehands kocht.

avatar van Jester
Morgen is het weer Deventer Boekenmarkt, en zoals (bijna) elk jaar is het weer stralend weer. Ik ga denk ik wel even kijken, maar dat is niet zo moeilijk, want ik woon in Deventer. Gaan er hier nog meer naar de boekenmarkt morgen?

Vandernagel
Ik beperk het kopen van de meeste van mijn boeken tot 2 'zaken'. De boekenmarkt in Dordrecht en de boekenmarkt in Deventer .

Koop veel bij De Slegte. Daarnaast af en toe bij Savannah Bay en voor studie bij Selexyz Broese. Alle drie in Utrecht dus.

Tegenwoordig ook wel 2de hands via Bol.

avatar van Superpeer
De Slegte in Antwerpen (er zijn er twee) en een leuk tweedehands-boekenwinkeltje in de Lange Koepoortstraat naast de Groene Waterman (duurdere boekenwinkel), ook in Antwerpen dus.

Alles in de Fnac kopen, boeken en vooral cd's dan nog lijkt me heel duur. :\

avatar van Micha
Het meeste koop ik in De Slegte, heel soms ga ik naar de Fnack en als het Boekenbeurs is probeer ik iets van een debutant te kopen.

avatar van Dexter
Is er iemand bekend in Nijmegen? Ik ken hier eigenlijk alleen De Slegte waar ze zo nu en dan wel tegen aardige prijsjes (tweedehands) boeken hebben, maar is er ergens een winkeltje met goedkope boeken en een ruim aanbod?

Er is elke zaterdag toch boekenmarkt op een plein in het centrum van Nijmegen?

avatar van Fedor
Ik koop mijn boeken meestal bij de boekenwinkel in mijn woonplaats. Doordat ik daar regelmatig kom krijg ik standaard 10% korting op elk boek . Ik ben lid van de ECI en koop elke 3 maanden minimaal 2 boeken. Verder koop ik boeken bij De Slegte op boekenfestijnen (Apeldoorn, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Nieuwegein, Eindhoven), via Marktplaats enz. enz.

avatar van Dexter
Stimpy schreef:
Er is elke zaterdag toch boekenmarkt op een plein in het centrum van Nijmegen?

O, dat zou ik niet weten. Ik zit eigenlijk alleen doordeweeks in Nijmegen (kamers) en in het weekend zit ik thuis (Weert). De kans dat Nijmegen wat leuke boekenwinkeltjes heeft lijkt me groter dan in Weert.

avatar van Grovonion2
Standaard boekhandel (alhoewel duur), De Slegte, jaarlijks op het boekenfestijn in Maastricht en/of Leuven, on-line en voor Duitstalige boeken in Aken-centrum.


[Maar wel erg duur
Kijk eens op www.boekwinkeltjes.nl
quote="Boekenfanaat"]Ik koop mijn boeken het liefst bij www.bol.com
Het gaat zo makkelijk met die site en ze hebben ook 2e handse boeken, bijna alle boeken die je maar wilt.
Engels of Nederlandstalig.

Groeten van,

R. Breij[/quote]

avatar van Orange
Freud schreef:
Ik koop eigenlijk alles in de Fnac: boeken, cd's, dvd's, mijn camera of mijn scanner. Strips niet, daarvoor ga ik naar stripwinkel Beo (Antwerpen) of Het Besloten Land (Leuven). En kinderboeken enkel in De Kleine Johannes.


Ik koop ook regelmatig een boek in de Fnac (vooral dan Engelstalige boeken).

Verder:

- Het Paard van Troje in Leuven. Dat is een winkel die boeken verkoopt tegen een verminderde prijs omdat ze overschotten van uitgeverijen kopen of boeken met en kreukje in (nog nooit gemerkt wel). Ze stonden onlangs nog in de top tien van beste boekenwinkels in Vlaanderen. Nadeel: enkel Nederlandstalige boeken.

- Plato in Leuven. Je krijgt daar als student literatuur wel eens korting op 'verplichte' lectuur.

- Af en toe ook eens Boekcargo in Leuven. Daar hebben ze boeken tegen sterk verminderde prijs (weer overschotten). Ze hebben wel niet veel romans, maar af en toe valt er een koopje te doen.

- De Slegte voor tweedehands boeken.

- www.cosmox.be Uitgebreide collectie tegen niet zo'n hoge prijzen zonder verzendingskosten!

- Sterling books in Brussel voor Engelstalige boeken.

Play.com moet ik zeker nog eens uitproberen!


Iemand enig idee voor een goede boekenwinkel in Hasselt die ook Engelstalige boeken verkoopt?

avatar van DvonGeem
Afgelopen zondag was er boekenmarkt in mijn woonplaats. Daar heb ik weer een boel kunnen inslaan.

Legan
De boekenmarkt in Dordrecht komt er weer aan ik. Ik hoop daar toch wel weer eens enkele boeken te kunnen wegslepen. Jaarlijks kom ik thuis met zo'n 20 boeken.

overal en nergens. boekenwinkels, tweedehandswinkels, boekenmarkten.. het maakt mij niets uit

een nieuwe site waar ik op gewezen werd: bookbutler. Ik heb er geen ervaring mee, maar een quickscan lijkt vrij lage prijzen op te leveren.

avatar van aslan
aegron schreef:
een nieuwe site waar ik op gewezen werd: bookbutler. Ik heb er geen ervaring mee, maar een quickscan lijkt vrij lage prijzen op te leveren.

geen zendingen naar belgië

avatar van Emily
Bij Donner en De Slegte herkent iedereen ondertussen mijn gezicht al (ik weet niet zeker of ik dit een goed teken vind). Literatuurboeken zijn altijd, vaste prik, bij bol.com, erg makkelijk om daar te bestellen en je hebt ze altijd wel binnen een week binnen.

Er is ook een boekenbeurs die heel het jaar 'rondreist' en telkens weer ergens anders staat. Veel van zijn bestemmingen ken ik niet, maar een ding weet ik wel: aan het begin van het jaar staat hij iedere keer weer in de Ahoy, Rotterdam. Volgens mij ben ik nog nooit weggegaan zonder dertig of meer boeken...

Voor wie wel eens op bol.com boeken aanschaft, ik heb een bescheiden korting van €2,50 voor jullie. Daarvoor moet je de kortingscode CRM-7B29H-E364A-AEDNN invullen bij een aankoop. Elke persoon kan er eenmalig gebruik van maken tot 1 januari 2009.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Goodfella_90 schreef:
Voor wie wel eens op bol.com boeken aanschaft, ik heb een bescheiden korting van €2,50 voor jullie. Daarvoor moet je de kortingscode CRM-7B29H-E364A-AEDNN invullen bij een aankoop. Elke persoon kan er eenmalig gebruik van maken tot 1 januari 2009.

Dit werkt niet; die code is gekoppeld aan een emailadres.

avatar van Sandth
Ik heb nog maar 1x een boek gekocht in de winkel. Meestal koop ik ze via bol.com of via boekenkraam.nl. Die laatste biedt de boeken trouwens erg goedkoop aan.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
http://www.bunboek.nl/ verkoopt tweedehandsjes heel goedkoop.

avatar van thunderball
Ik koop mijn boeken meestal of bij Donner Rotterdam, of bij bol.com.
Vroeger bestelde ik ze altijd in mijn voormalige woonplaats Bergen op Zoom bij boekhandel Quist.

Daar ik tegenwoordig niet zo veel meer literatuur lees, maar vooral veel (Engelstalige) filmboeken en (auto-)biografieen bestel moet ik ze meestal wel bestellen.

Wat me op valt is dat bij bol.com de boeken niet bepaald spiksplinternieuw er uit zien.

De kaften zitten bij mij nog al eens onder de beschadigingen, oa krassen/vegen en ook binnen in soms wel hier en daar wel een oneffenheidje, waar bij ik me niet aan het vermoeden kan ontrekken dat dat komt door de niet echt zachte kartonnen verpakking, waar ze in worden op gestuurd.

Heeft iemand ook deze minder goede ervaring?

avatar van handsome_devil
nu op bol.com 3 engelse boeken voor de prijs van 2. oa the catcher in the rye, fight club, kafka on the shore, a clockwork orange staan in de lijst

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.