menu

Boeken / Koop en Ruil / Waar kopen jullie je boeken?

zoeken in:
De laatste tijd alles via www.2deronde.nl

Leuke site die steeds meer krijgt aan 2e hands boeken en ook bijna alle nieuwe boeken.

Mooie bijkomstigheid is dat deze website zorgt voor werkgelegenheid voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Mooi initiatief.

Mijn favorite internet-boekhandel (met nieuwe boeken) is momenteel Van Stockum: http://www.vanstockum.nl/

Zij verdienen pas de glorie en de bekendheid die momenteel in de handen van de veel duurdere Bol.com ligt.

O.a. meer dan 4 miljoen Engels- en Duitstalige leverbare boeken.

www.boekwinkeltjes.nl heeft ook erg veel 2e hands boeken!

De Slegte en Livius in Tilburg. Ik weet dat De Slegte meestal niet zo enorm duur is, maar weet een van jullie nog goede (kleine?), goedkope boekwinkeltjes in Tilburg of Eindhoven?

Meestal toch Bol.com...
Redelijk goedkoop, vrijwel iedere titel beschikbaar, makkelijke site en makkelijk betalen. Vooral een favoriet van mij wegens de enorm handige functie om een eigen verlanglijstje bij te houden!

twilight-fan
Meestal bij ECI.
veel goedkoper

Aanrader voor Engelstalig: http://www.bookdepository.co.uk/

Gratis bezorging en erg goedkoop!

Laatst een aantal boeken aangeschaft bij Selexyz in Maastricht. Daar is een oude kerk gebruikt om de boeken in uit te stallen. Best leuk. Er is ook een koffiehoek. De Slegte zit er om de hoek. Dus een aanrader voor iedereen die nog eens in Maastricht komt.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.miragebookmark.ch/images/selexyz-bookstore-maastricht.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

Wat ik heel leuk vind is www.boekenruilen.nl
Hier kun je je boeken aanbieden en kun je een ruildeal maken.
Je ruilt dan van boek en betaalt de verzendkosten van je eigen boek terwijl de ander de verzendkosten betaalt van het boek wat jij ontvangt.

Rachelli schreef:
Je ruilt dan van boek en betaalt de verzendkosten van je eigen boek terwijl de ander de verzendkosten betaalt van het boek wat jij ontvangt.

Inderdaad hele leuke site! Zou mooi zijn als meer mensen er gebruik van gaan maken, zodat het aanbod wat groter wordt. Dus nog maar een keer reclame maken:

www.boekenruilen.nl

Rachelli schreef:

En nog heel erg bedankt voor de tip!

- Verreweg het meeste bij een kringloopwinkel hier vlakbij, die verkopen z.g.a.n. boeken voor bedragen tussen de 1,50 en 3 euro, echt bespottelijk.

- Nieuwe boeken: meestal Selexyz in Groningen

- Als ik heel specifiek op zoek ben: www.boekwinkeltjes.nl (laatst de verzamelde werken van Jacob Cats voor paar euro op de kop getikt voor m'n opa) of www.bol.com

Ik koop mijn boeken meestal bij De Slegte in Rotterdam en op marktjes als ik op vakantie ben. De vlekjes voegen toch nog wat toe aan de ouder boeken vind ik.. soms vind je nog wel eens een notitie tussen ahah.. De laatste tijd koop ik vakder boekendeals met verschillende aanbiedingen.. de laatste was deze deal.. zag ik toevallig nog tussen mn mails staan.

Ow en vaak nog tussen de oudere boeken op school neuze.. zit ook wel s wat leuks tussen

Ebay, Marktplaats, Amazon..
Bol.com als ik daar weer eens een cadeaubon voor bij elkaar heb gespaard (met enquetes invullen).

Maar de afgelopen twee jaar ben ik 1x per jaar naar het Boekenfestijn geweest. Met stapels boeken thuis gekomen, zeer goedkoop (met name Engelstalige titels zijn écht goedkoop). Heb de laatste twee jaar dan ook nog maar sporadisch eens een boek gekocht tussendoor, de rest van het jaar kwam ik er wel mee door.

Interessant hoekje van de site; ik zit al een tijdje op BoMe, maar dit stukje kende ik nog niet!

Als je voor je boeken niet afhankelijk wilt zijn van het actuele aanbod in de boekhandel en in de bibliotheken - waar ze steeds vaker oudere boeken NIET hebben -, is de kringloopwinkel misschien een goed alternatief. Nu heb je kringloopwinkels en kringloopwinkels, dus vandaar een paar aanraders op het gebied van boeken:

- Het GOED in Emmeloord (daar komen die jongens van Marktplaats vandaan) en Lelystad.
- De Kringloper in Naarden, Hilversum en Weesp. Ze hebben ook een megavestiging in Almere (ooit “de grootste van Europa”), maar die vind ik net iets minder.

Ze hebben er heel veel interessante boeken in de prijsklasse €0,50(!)-€2,00, een bedrag dat je anders misschien al kwijt bent aan verzendkosten.
En als je ze zat bent breng je ze gewoon weer terug…

In Hilversum!
Maar dat wordt binnenkort wel wat minder leuk, helaas, want zoals het er nu naar uitziet valt het doek voor Antiquariaat De Uilenspiegel in de Leeuwenstraat (200m van station H’sum) op 30.04.2012 definitief.
Dat is heel begrijpelijk vanuit het gezichtspunt van de uitbater, want de prijzen voor 2de-hands boeken zijn, voor zover ik weet, nog nooit zo laag geweest, en staan een normale bedrijfsvoering danig in de weg.
Jammer voor de koper, want de afgelopen week heb ik er onder andere nog 2 nooit-van-gehoord-Russen, Michail Zosjtsjenko en Vasili Bjelov, aangeschaft, een boek van “vergeten schrijfster” Flip Willemsen en een bundel van de ook al vergeten Erika Dedinszky, gesigneerd. Dit alles voor een stuksprijs waar je nog geen krant voor krijgt.
Ze hebben ook 2 kasten met SF.
Openingstijden: ma-za 11:00-17:00 uur, op do tot 18:30.

Als je op zaterdagmiddag in H’sum bent kun je ook naar het magazijn van Berestein Boek, geopend tussen 14.00 en 16.00 uur. Deze winkel heeft z’n aanbod en adresgegevens op internet staan: http://berestein.weebly.com/.
Ook de kringloopwinkel in Hilversum heeft een flink aanbod (zie bovenstaand bericht).
Ten slotte wil ik nog melden dat ik geen familie- en vriendschapsbanden heb met eigenaars of personeel van de genoemde zaken...

Het kan raar lopen. Zojuist was ik nog even in Hilversum en het blijkt dat Antiquariaat De Uilenspiegel nog steeds actief is. Maar De Hilversumse Boekhandel, een paar deuren verderop, blijkt al ruim 1½ maand bezig te zijn met de opheffingsuitverkoop

Online...Essef, boekwinkeltje, play.com, wowHd, bol..........en ik loop regelmatig binnen bij American discount in Amsterdam.

Ik kijk ook vaak op www.2deronde.nl. Veel 2e hands boeken.
Deze club helpt hiermee ook arbeidsgehandicapte mensen aan het werk. 2 vliegen in 1 klap dus.

Zelf heb ik er (nog) niets gekocht, maar dit lijkt mij een prima initiatief/alternatief :
YouBeDo.com Boekenwebwinkel: Dezelfde boeken - Dezelfde prijs - 10% gaat naar het goede doel dat jij kiest

Sol1 (crew)
Afgezien van alle mogelijkheden binnen het eigen land, is het voor interessante of voor moeilijk te vinden boeken en DVD's altijd wel aardig grasduinen in stalletjes en (tweedehands)winkeltjes in het buitenland. Een vast gegeven tijdens mijn vakanties of stedentrips. Engeland en Frankrijk zijn voor dat doel wel favoriet, maar dat is persoonlijk.
De Franse hoofdstad heeft ook in dat opzicht veel te bieden.

Ik probeer een aantal boeken uit mijn eigen verzameling hier toe te voegen, als die boeken er tenminste nog niet opstaan. Bij het zoeken naar afbeeldingen op internet, is nu al een paar maal 'onze eigen' site gesuggereerd. Onder andere door het volgende citaat uit dit topic:
gert_r schreef:
... ... onder andere nog 2 nooit-van-gehoord-Russen, Michail Zosjtsjenko en Vasili Bjelov ... ...

Ik begin benieuwd te worden, welke twee boeken dat eigenlijk waren... ...

Sol1 schreef:
(...)Ik begin benieuwd te worden, welke twee boeken dat eigenlijk waren... ...

Ja, ik ook! Ik zal de titels even opzoeken.

Sol1 schreef:
(...)Ik begin benieuwd te worden, welke twee boeken dat eigenlijk waren... ...

Dat waren Plotnitskije Rasskazy - Vasili Bjelov (1968) in de vertaling van Tom Eekman.
En van Zosjtsjenko: 'Vertel mij wat, kameraad' (bloemlezing; vertaling C.J. Pouw) en 'En zo leven wij, broertjes' (ook een bloemlezing, denk ik, vertaling Huib Hendrikse).

geplaatst:
Heb een tip voor mensen die graag nieuwe boeken goedkoop lezen vaak staat er bij een sigareten zaak of een boekhandel een budget book bak daar kan je tegen redelijke prijzen vqn 3.99 of van 5.99 nieuwe boeken kopen vandaag ook weer geweest fevre dream george r.r. martin een vampierenverhaal voor 3.99 meegenomen de boeken zijn rest partijen of ramsj licht beschadigd dus tip voor de mensen die goedkoop maar toch nieuw willen lezen of ik ga zelf altijd naar een tweedehands boekwinkel in gouda nieuwekans boeken ze hebben veel tweedehands boeken tegenover redelijke prijzen veel stephen king,s en fantasy dat is de reden dat ik er vaak kom een dik boek van zon 700 gebruikte staat kost zon 5 euro alle pockets zijn goedkoop 2 per stuk dit is de manier hoe je goedkoop kan lezen of ik ga zon een 2 keer per maand naar de boekenwinkel neem vaak wel iets mee maar daar ga ik vooral heen om inspiratie optedoen ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen groet geralt of rivia

geplaatst:
Was vandaag bij boeken voordeel dordrecht hebben ze ook wel goede boeken voor redelijke prijzen assasins creed brahman harde kaft goed boek ze hebben vaak veel aanbiedingen zoals 2 voor 10 of 2 voor 8

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.