Boeken / Boekgames / Noem een boek bij het nieuws
zoeken in:
2
geplaatst: 27 april 2018, 15:17 uur
Tijd voor een nieuw spelletje!
De bedoeling is dat er elke dag één nieuwsbericht wordt geplaatst (iedereen mag dat doen), en dat je vervolgens een boek (of meerdere) noemt die bij dat nieuwsbericht passen.
Simpel zat. Toch even een paar regeltjes: zorg ervoor dat het duidelijk is over welk nieuwsbericht het gaat, ook als je een link plaatst (omdat een artikel soms verwijderd wordt), het mag ook nieuws van enige tijd geleden zijn, liefst geen non-fictie aandragen want dan blijft er eigenlijk geen spelelement over, meerdere titels noemen mag, toelichting geven hoeft niet maar mag wel (toelichting vragen ook). Politieke statements nemen we op de koop toe! (zolang de mods niet ingrijpen).
Oja, disclaimer: je kan dit spel niet winnen.
De bedoeling is dat er elke dag één nieuwsbericht wordt geplaatst (iedereen mag dat doen), en dat je vervolgens een boek (of meerdere) noemt die bij dat nieuwsbericht passen.
Simpel zat. Toch even een paar regeltjes: zorg ervoor dat het duidelijk is over welk nieuwsbericht het gaat, ook als je een link plaatst (omdat een artikel soms verwijderd wordt), het mag ook nieuws van enige tijd geleden zijn, liefst geen non-fictie aandragen want dan blijft er eigenlijk geen spelelement over, meerdere titels noemen mag, toelichting geven hoeft niet maar mag wel (toelichting vragen ook). Politieke statements nemen we op de koop toe! (zolang de mods niet ingrijpen).
Oja, disclaimer: je kan dit spel niet winnen.
0
geplaatst: 27 april 2018, 15:18 uur
Voor de eerste dag zat ik te denken aan het debat over de dividendbelasting (Hersenschimmen bijvoorbeeld), maar om het iets neutraler te houden trap ik af met dit bericht van enige tijd geleden:
Dodelijk ongeval zelfrijdende auto
Dodelijk ongeval zelfrijdende auto
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 28 april 2018, 10:38 uur
De Geschiedenis van de Bijen - Maja Lunde
0
geplaatst: 28 april 2018, 11:34 uur
Hommelhoning - Torgny Lindgren (inhoudelijk weet ik niet zo of er een link is maar qua titel wel natuurlijk)
1
Halley23 (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 14:42 uur
Girls of Riyadh (De meiden van Riaad) - Rajaa Alsanea
1
geplaatst: 2 mei 2018, 09:04 uur
Ik heb er twee, maar zou ze allebei niet aanraden:
Gould's Book of Fish: A Novel in Twelve Fish - Richard Flanagan (2001) - BoekMeter.nl
en
Trout Fishing in America - Richard Brautigan (1967) - BoekMeter.nl
Gould's Book of Fish: A Novel in Twelve Fish - Richard Flanagan (2001) - BoekMeter.nl
en
Trout Fishing in America - Richard Brautigan (1967) - BoekMeter.nl
1
Ted Kerkjes
geplaatst: 2 mei 2018, 10:07 uur
Een cultklassieker: De vis en het jongetje - Dolf Verroen
(Niet op BoekMeter, maar wel via de link te bekijken.)
(Niet op BoekMeter, maar wel via de link te bekijken.)
2
geplaatst: 2 mei 2018, 10:26 uur
Dat hangt van de soort, de vangstplek en de vangstwijze af. Tot mijn verbazing is er zelfs nog 'verantwoorde' blauwvintonijn: Tonijn, Blauwvin - goedevis.nl
De mening van Kees Stip: SeniorPlaza | Op een konijn
De mening van Kees Stip: SeniorPlaza | Op een konijn
1
Ted Kerkjes
geplaatst: 2 mei 2018, 11:23 uur
Haha
Helaas is het gedichtje op de SeniorenPlaza niet helemaal goed geciteerd. Hier is het gedicht wel helemaal correct.
Helaas is het gedichtje op de SeniorenPlaza niet helemaal goed geciteerd. Hier is het gedicht wel helemaal correct.
1
geplaatst: 2 mei 2018, 19:07 uur
Ted Kerkjes schreef:
Die site grossiert in seniorenmomenten ... (quote)
Haha Helaas is het gedichtje op de SeniorenPlaza niet helemaal goed geciteerd. Hier is het gedicht wel helemaal correct.
1
geplaatst: 23 mei 2018, 11:23 uur
Ik doe er nog eens een, ook omdat het zo'n leuk bericht is:
Amerikaanse rechter laat ouderpaar zoon (30) uit huis zetten
Amerikaanse rechter laat ouderpaar zoon (30) uit huis zetten
1
geplaatst: 23 mei 2018, 14:36 uur
Boven is het stil - Gerbrand Bakker
Maar ik heb het gevoel dat er een betere moet zijn.
Maar ik heb het gevoel dat er een betere moet zijn.
0
geplaatst: 18 juni 2018, 20:50 uur
A Pillanat - Magda Szabó (2006) (slaat op het thema, niet zozeer op de boosheid van de schrijvers)
0
geplaatst: 18 juni 2018, 21:10 uur
eRCee schreef:
(slaat op het thema, niet zozeer op de boosheid van de schrijvers)
Dat geldt ook voor 'The summer before the dark'. Ik kon niet zo snel een passende nieuwslink vinden. Het gaat overal over de boze schrijvers en het bedoelde boekenweekthema raakt ondergesneeuwd. Maar discussie is goed, er wordt over gepraat en dat gebeurt niet iedere jaar.(slaat op het thema, niet zozeer op de boosheid van de schrijvers)
2
geplaatst: 21 maart 2019, 09:33 uur
N.a.v. de winst van FvD dit topic maar eens nieuw leven in blazen. Ik zou zeggen:
De Mammoetjagers
(deze gezelschapsactiviteit vindt bij voorkeur plaats in boreaal Europa, maar dat spreekt voor zich).
De Mammoetjagers
(deze gezelschapsactiviteit vindt bij voorkeur plaats in boreaal Europa, maar dat spreekt voor zich).
1
geplaatst: 21 maart 2019, 10:05 uur
Deze titel drong zich op, (je kunt het van minstens twee kanten bekijken):
De Dief en de Honden
De Dief en de Honden
* denotes required fields.