menu

Boeken / Boekgames / Woordentest

zoeken in:
Bij

woordentest.UGent.be

kom je terecht bij een onderzoek naar Belgische/Nederlandse woordenkennis. Je kunt er aan meedoen. Best leuk.

87% herkend, score van 74% herkenning, waarvan ik zeer zeker één maal fout drukte (wilde j drukken, deed f) dus zal dan iets hoger moeten zijn.

Nou, er worden woorden als bestaand beschouwd waar het woordenboek ook geen raad mee weet, en een puzzelwoordenboek als bron vind ik ook niet echt geweldig. Dus woorden als rild, taximan, visplan etc. zijn voor mij niet-bestaande woorden. Het woord liane als zijnde een meisjesnaam zou het als Liane gespeld moeten worden. Maar ik behoor nog steeds tot de top.

Dan had je andere woorden dan ik, ken al die drie niet vanuit de test.

Je krijgt inderdaad iedere keer andere woorden.

JSPR_G
Op basis van je resultaten schatten we dat je 86% van alle Nederlandse woorden kent.

Je hebt 86% van de woorden juist herkend.
Je hebt 0% van de niet-bestaande woorden verkeerd herkend.
Dit geeft je een gecorrigeerde score van 86% - 0% = 86%.

Niet slecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.