menu

Boeken / Boekgames / Waarom wel/niet wat lezen van deze schrijver

zoeken in:
Padapadam... Paul Auster ken ik niet maar wil wel een poging doen dit nieuw leven in te blazen!

- Kurt Vonnegut

Van Vonnegut heb ik nog maar één boek gelezen, maar misschien geeft het voornemen om meer van zijn oeuvre te gaan proberen me toch het recht er iets over te zeggen.

Het boek is natuurlijk Slaughterhouse-five, een zeer originele oorlogs- en sci-fi roman. Dat Vonnegut als ooggetuige zo'n literaire draai kon geven aan z'n ervaringen laat zien dat hij een bijzonder goeie schrijver is. Dus zeker een aanrader.

Volgende: Simone de Beauvoir.

S.
Ik haal dit topic bij deze naar boven, ik hoop dat dat ok is!

Van Simone de Beauvoir heb ik alleen De Mandarijnen gelezen. Het is al wel best een tijd geleden, maar ik herinner me dat ik heel positief verast was door het boek. Volgens mij vond ik de karakters heel sterk omschreven en de relaties tussen hen heel interessant. The Second Sex ben ik al heel lang van plan om te lezen, en eigenlijk ben ik benieuwd naar al haar boeken.

Virginia Woolf

Ik heb nog nooit wat van Joe R. Lansdale gelezen, maar nu ben ik de Hap and Leonard tv-serie aan het kijken; misschien dat dat de aanzet zal zijn.

S. schreef:
Virginia Woolf

Sorry, had dit even gemist. Zeker gaan lezen! Vernieuwende auteur die prachtig kan schrijven. Begin vooral met Mrs. Dalloway (= meesterwerk) of een vroegere roman, denk dat de rest iets taaier is dus beter bij enige ervaring met haar werk.

Cees Nooteboom

eRCee schreef:
Cees Nooteboom

Ik heb Allerzielen bijna tien jaar geleden gelezen ... een onvergetelijke ervaring, maar dat kwam mede/doordat* net in het boek begonnen was, toen ik bericht kreeg dat mijn vader - op vakantie in Frankrijk - plotseling overleden was. Rituelen ligt al jarenlang op zijn beurt te wachten, maar dat liggen er vele. Ooit kom ik er vast aan toe. (En ja, Mrs. Dalloway van Woolf is prachtig!!)

* ik weet niet in hoeverre het plotselinge overlijden van mijn vader mijn appreciatie van het boek beïnvloedt heeft...

Paul Beatty

Prowisorio schreef:
* ik weet niet in hoeverre het plotselinge overlijden van mijn vader mijn appreciatie van het boek beïnvloedt heeft...
*zoekt Struikelblokken groep 8, voltooid deelwoord op, en gaat aan de slag vanwege gebleken gat in kennis van voltooide deelwoorden*

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.