menu

Boeken / Boekgames / Welk boek hoort bij je usernummer?

zoeken in:
Kijk in je profiel welk usernummer je hebt en vervang dat nummer met het boeknummer van om het even welk boek.

Dit is gejat van Moviemeter, maar beter goed gejat dan...

Mijne:

(afbeelding)

(afbeelding)

hmmm, het zal wel een teken zijn om toch maar eens wat van Reve te gaan lezen

aegron schreef:
(afbeelding)

hmmm, het zal wel een teken zijn om toch maar eens wat van Reve te gaan lezen

Werther Nieland heb je alvast in tien minuten uit.

(afbeelding)

Nou, dit is de mijne. 'k Had er toch wel wat meer van verwacht.

(afbeelding)
Jammer voor je, Marcel.
Ik ben een fan van John Le Carré, dus dit kan ik wel waarderen.

(afbeelding)

Nooit van gehoord, laat staan gelezen. Maar goed, wat is niet is kan nog komen.

psyche (crew)

(afbeelding)

Genre: sociaal, interessant thema m.i.

Over de invloed van media schreef ik bij een hart van steen op 9 juni 2009 o.a:

psyche schreef:

Een beetje beroepsmatig gelezen. Uit herinnering: Dorrestein heeft met Een Hart Van Steen wat mij betreft redelijk aannemelijk gemaakt wat een ouder drijft bij 'eigen kindermoord'.
Helaas ook nu weer in het nieuws. Wanneer dit soort gebeurtenissen in het nieuws komen, volgt meestal een kettingreactie, alsof andere mensen op het idee komen hetzelfde te doen, zoiets als automutilatie (b.v. in jezelf krassen met een scherp voorwerp) in een instelling.
Opmerkelijk vond ik in Een Hart van Steen dat degene die de kinderen ombrengt de moeder is en niet zoals vaak gebeurt, de vader.

Zonet geprobeerd hem te reserveren bij de bieb, niet in collectie en slechts bij enkele internetboekshandels digitaal te bestellen. Geen recencies te vinden.
Door de verder onzichtbare Dustyfan toegevoegd ... tja dat is me toch te vaag om te kopen.

(afbeelding)

't Kan verkeren hè.

Nog niet gelezen, maar hij ligt hier al klaar.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/14/1250276875-280.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

Nog nooit van gehoord

Hier wordt ik niet echt vrolijk van..

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/14/1250277144-250.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

Boel 362:

(afbeelding)

Kon slechter

(afbeelding)

Ik heb dit boek niet gelzen en het is onwaarschijnlijk dat ik het ga lezen. Niet bepaald mijn genre. Wordt door de mede-users wel goed gewaardeerd met 4,21 uit 28 stemmen.

Halley23 (moderator)

(afbeelding)

Hier ben ik niet blij mee...

(afbeelding)

Kon slechter

mijn nummer 1 slechts om 12 plaatsen gemist, had ik me maar iets eerder ingeschreven

(afbeelding)

(afbeelding)

Niet gelezen, maar het klinkt als een goed boek, dus ik denk dat ik deze op mijn te lezen lijst zet. Leuk om op zo'n manier achter een nieuw boek te komen.

Game of Thrones, A - George R. R. Martin (1996)

nr. 20 in de top 250, maar of ik hier zo gelukkig mee moet zijn...

Arnie schreef:
Game of Thrones, A - George R. R. Martin (1996)

nr. 20 in de top 250, maar of ik hier zo gelukkig mee moet zijn...

Je had slechtere fantasy kunnen treffen. En het is ook nog een beetje geworteld in The War of the Roses, dus dat moet de geschiedkundige in jou (toch?) aanspreken

Helaas. Nergens zo ongeïnteresseerd in geweest tijdens mijn studie als de Rozenoorlog Nee ach, fantasy heeft me nooit aangetrokken, op Lord of the Rings na dan.

Arnie schreef:
Helaas. Nergens zo ongeïnteresseerd in geweest tijdens mijn studie als de Rozenoorlog Nee ach, fantasy heeft me nooit aangetrokken, op Lord of the Rings na dan.

Toch durf ik je deze serie bijna aan te raden, want deze is vrij ongebruikelijk in fantasyland (weinig tovenarij, veel intrige en moordpartijen)

O! Ik moet zeggen dat ik bij die intriges nog twijfelde, maar bij die moordpartijen had je me.
Ik weet het niet. Andere literatuur trekt me veel meer, de voornaamste reden om eens een fantasy-boek te pakken zou waarschijnlijk zijn dat ze makkelijk weglezen. Even proeven en doorlopen zeg maar

Arnie schreef:
O! Ik moet zeggen dat ik bij die intriges nog twijfelde, maar bij die moordpartijen had je me.

Nou, ik zou nog een paar jaar wachten met deze serie (tot Martin éindelijk klaar is met schrijven), maar dan is dit absoluut een aanrader voor iedereen. Aan de ene kant niet te moeilijk, maar tegelijkertijd eindeloos veel beter dan Harry Potter (@ eRCee: )

Hier gaan hoofdpersonen gewoon wel dood omdat ze verkeerde keuzes maken (itt sommige andere auteurs )

aegron schreef:
Hier gaan hoofdpersonen gewoon wel dood omdat ze verkeerde keuzes maken (itt sommige andere auteurs )

Hohoho! Als je hierbij nog steeds op Rowling doelt dan zou ik maar eens verder lezen dan de eerste pagina van deel 1.

eRCee schreef:
(quote)

Hohoho! Als je hierbij nog steeds op Rowling doelt dan zou ik maar eens verder lezen dan de eerste pagina van deel 1.

Dan heb ik wel heel slecht gelezen, als ik de dood van Ron, Harry, of Hermione heb gemist. Randfiguren tellen niet.

aegron schreef:
Randfiguren tellen niet.

Dan ben ik benieuwd hoeveel "hoofdpersonen" Martin in deze reeks heeft gestopt (en vervolgens laat doodgaan).

Zegt verder natuurlijk ook wat over de kwaliteit van je personagetekening als de lezers accepteren dat zo iemand doodgaat.
(Toen Arthur Conan Doyle dat probeerde met Sherlock Holmes kwamen er opstanden!)

Het zijn boeken met wisselend Point of View (dus met steeds wisselend personages als hoofdpersoon). Daarvan zijn er meerdere vermoord.

Ik weet dat ik in ieder geval tamelijk geschockeerd was toen ik A Game of Thrones de eerste keer las. Ik had het bepaald niet zien aankomen

Maar goed, dit gaat vreselijk offtopic, dus ik zou zeggen: eRCee en Arnie: ga gauw Martin lezen

(of probeer anders een Gene Wolfe, als je op zoek bent naar écht heel erg stoere fantasy/sf)

kaputt(1944) van curzio malaparte.
Moet ik zeker eens lezen

Gast
geplaatst: vandaag om 05:07 uur

geplaatst: vandaag om 05:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.