menu

Boeken / Boekgames / Crypto

zoeken in:
Dat vermoedde ik al.. maar ik wilde die titel gewoon uit de weg hebben .

Volgende poging: Romeo en Julia van Ed Franck

Nee.

'Humor om bang van te worden' slaat op de achternaam van de auteur, maar slaat ook op veel van de boeken die hij heeft geschreven. 'Oude toneelschrijver' (zijnde Shakespeare) is voldoende om de titel te raden. Het is overigens niet zo'n bekend boek, maar als je het tegenkomt zul je direct weten dat je de oplossing gevonden hebt

Zal deze dan wel zijn

(afbeelding)

Ik zat opeens aan Wyrd Sisters van Pratchett te denken. Maar dat zal het wel niet zijn?

Divart heeft hem uiteraard juist

Freud schreef:
'Humor om bang van te worden' slaat op de achternaam van de auteur

Ahh... ik was meer bezig er een titel in te vinden, dan wel de inhoud... soort van grappige griezel ofzo... en nu het antwoord bekend is, snap ik het helemaal )

Had een leuke, maar het boek staat nog niet op de site. (neem aan dat dit wel de bedoeling is).

Dus een andere, en redelijk gemakkelijke.(denk ik).

Winkelketen zoekt het hogerop

Er Was Eens een God - Jan Blokker ?

Bijna goed (en dan ook bijna goed). De titel en winkel heb je al, nu nog de keten.

edit - zie dat hij een beetje raar op de site staat (Jan Blokker e.a.), maar boek is geschreven door Jan Blokker en zijn zonen Jan Blokker jr. en Bas Blokker (de keten dus).

Je antwoord is dus gewoon goed.

Er staat een visioen van plant in dat mooie veld.

Auteur en (Nederlandstalige) titel. Have fun!!

psyche (crew)
Ik zit maar aan Dr. Vlimmen Zaait Papavers of zoiets te denken maar dat is een film... Hint?

psyche schreef:
Ik zit maar aan Dr. Vlimmen Zaait Papavers of zoiets te denken maar dat is een film... Hint?

Oh.. gut... ik was dit helemaal vergeten (druk op het werk, thuis logerende moeder).. eeuhhh.... hint....hmmm... je zit wel in de richting vwb de titel... de titel bevat inderdaad een plantennaam, maar geen papaver .

Het begin van de zin bevat de titel van het boek; het laatste deel de naam van de schrijver... dat laatste is eigenlijk helemaal niet zo crypto-achtig... ik heb de naam alleen maar 'terugvertaald'....

Het wil maar niet, hè? Tip... het is een verhalenboek....

(afbeelding)

De ideale dahlia
Belcampo

Helemaal goed!!!

Damned

Zal een bezinningssessie voor mijn boekenkast plannen en hopen op wat inspiratie....
Geef me wat tijd

psyche (crew)
Despie schreef:
Damned

Zal een bezinningssessie voor mijn boekenkast plannen en hopen op wat inspiratie....
Geef me wat tijd

Hoe staat het met je inspiratie?

PeterW (crew)
psyche schreef:

Dokter Pulder zaaide die papavers...

psyche (crew)
Despie schreef:
Damned

Geef me wat tijd

Hoe staat het met de inspiratie

Ik wil er ook wel eentje wagen. Al heb ik nog nooit een crypto bedacht, dus hopen dat jullie hem goed vinden

Zowel de titel als de schrijver zit erin verwerkt.

Zij vinden verdwaalde vruchten.

Nou, ik had niet gedacht dat ie zo moeilijk zou zijn...

zoeken we het in de richting van straight... (strayed) of zo?
of heeft het iets met een asbak van doen (as(h)tray)?
waarschijnlijk zoek ik in de verkeerde richting...

misschien een hint?

Inhoudelijk weet ik niet echt een goede hint te geven.

Ik zag vandaag dat het boek eigenlijk niet op BoMe staat, maar de schrijver wel met andere boeken. Het is een boek uit de jaren '30 van een Nederlandse auteur die reeds overleden is...

Is het De Druivenplukkers van A. den Doolaard?

Pythia schreef:
Is het De Druivenplukkers van A. den Doolaard?

Jep!

Dat was een mooie, Marcel

De volgende:

kindje in het paradijs

Pythia schreef:
Dat was een mooie, Marcel

Ja, leuk was die he.

Pythia schreef:

De volgende:

kindje in het paradijs

Misschien een tip?

The Child in Time van McEwan?

Dexter schreef:
The Child in Time van McEwan?

'The Child' heeft wel met de titel te maken.

tip Het is Nederlandsch

Gast
geplaatst: vandaag om 09:37 uur

geplaatst: vandaag om 09:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.