menu

Boeken / Boekgames / Crypto

zoeken in:
in deze eerste boekmeter crypto-opgave gaan we op zoek naar zowel de auteur als de titel:

frans meisje wandelt de duisternis uit

laten we gemakkelijk beginnen veel succes!

Celine - reis naar het einde van de nacht?

meteen goed

Shit, daar was ik al bang voor

Nu moet ik er eentje verzinnen

Rembrandt zonder diepte.

Misschien wat obscuur, maar goed, ik ben hier niet zo heel erg goed in

Even voor alle zekerheid... gaat het altijd om de Nederlandse (versie) van een titel? Soms wijken vertaalde titels erg af van de oorspronkelijke titel.....

In mijn geval gaat het om een Engelse titel. (maar de nederlandse titel reken ik ook goed )

De crypto verwijst naar de titel en naar de wereld waar het boek zich afspeelt. (hierdoor kan de schrijver gevonden worden)

Flatland van Edwin Abbott Abbott?

Of Flatterland van Ian Stewart?

nope en nope

Mag hier in tegenstelling met "Raad het boek" creatief met Googlestuff omgesprongen worden

Despie schreef:
Mag hier in tegenstelling met "Raad het boek" creatief met Googlestuff omgesprongen worden

Van mij wel

Pythia schreef:
Picture This van Joseph Heller?

Nee

The Night Watch - Sarah Waters ?

aslan schreef:
The Night Watch - Sarah Waters ?

Dat is al warmer qua titel, maar niet qua schrijver

Night Watch van Terry Pratchett?

Prowisorio schreef:
Night Watch van Terry Pratchett!!! Dat is vast zo'n Discworldboek

Helemaal correct Prowisorio!

Het "zonder diepte" sloeg dus op het feit dat het om een platte wereld gaat in Pratchetts boeken.

(zoals ik al zei, ik ben niet zo goed in het verzinnen van crypto's )

Prowisorio schreef:
Night Watch van Terry Pratchett!!! Dat is vast zo'n Discworldboek

aegron schreef:
Helemaal correct Prowisorio!

Het "zonder diepte" sloeg dus op het feit dat het om een platte wereld gaat in Pratchetts boeken.

(zoals ik al zei, ik ben niet zo goed in het verzinnen van crypto's )

Ik had mijn antwoord net aangepast, omdat ik er achter kwam dat het (volgens de berichten) juist geen discworldboek was... maar het is wel erg makkelijk gemaakt door Aslan, daar moet minstens de helft van de eer naar toe!

De lakei gaat nergens heen.

Misschien is het handig om er in ieder geval bij te zetten in welke taal de titel is, en of het om een titel, een auteur of beide gaat?

(heb overigens géén idee)

Erewhon?

samuel butler - the way of all flesh ?

maar 'erewhon' lijkt mij juister...

aegron schreef:
Misschien is het handig om er in ieder geval bij te zetten in welke taal de titel is, en of het om een titel, een auteur of beide gaat?

Okee... ik dacht dat het sowieso de bedoeling was auteur en titel in de crypto te verwerken.

aegron schreef:
(heb overigens géén idee)

Erewhon?

Das dan toch verdraaid knap gegokt! Van de 12.236 boeken op de site precies het boek dat ik bedoelde.... . Van, inderdaad Aslan, Samuel Butler. Uitleg van de crypto hoef ik niet te geven, denk ik... het was duidelijk geen erg ingewikkelde puzzel .

Prowisorio schreef:
Uitleg van de crypto hoef ik niet te geven, denk ik... het was duidelijk geen erg ingewikkelde puzzel .

Het zal wel aan mij liggen maar ik snapte er toch niks van

Prowisorio schreef:
(quote)

Okee... ik dacht dat het sowieso de bedoeling was auteur en titel in de crypto te verwerken.

(quote)

Das dan toch verdraaid knap gegokt! Van de 12.236 boeken op de site precies het boek dat ik bedoelde.... . Van, inderdaad Aslan, Samuel Butler. Uitleg van de crypto hoef ik niet te geven, denk ik... het was duidelijk geen erg ingewikkelde puzzel .

Een tijdje terug heb jij een berichtje geschreven bij Erewhon. Daarom dacht ik hieraan, maar ik had een andere schrijver erbij in mijn hoofd.... Ik zat aan Butler Yeats te denken en die combi klopte niet (had Erewhon even moeten checken )

@ Micha.

De lakei gaat nergens heen. Het is dus een engelse titel in dit geval. Butler is een ander woord voor lakei. en nergens heen, betekent in crypto taal (bedenk ik me nu pas) dat je nergens (nowhere in het Engels) heen moet spellen, dus erehwon. oftewel: (samuel) Butler met Erewhon.

Typisch trouwens dat het geen Erehwon is...

Aslan kwam trouwens met de volledige titel plus schrijver, dus mag hij van mij een nieuwe plaatsen.

aegron schreef:

@ Micha.

De lakei gaat nergens heen. Het is dus een engelse titel in dit geval. Butler is een ander woord voor lakei. en nergens heen, betekent in crypto taal (bedenk ik me nu pas) dat je nergens (nowhere in het Engels) heen moet spellen, dus erehwon. oftewel: (samuel) Butler met Erewhon.

Nu snap ik het. Bedankt, Aegron

aegron schreef:
Aslan kwam trouwens met de volledige titel plus schrijver, dus mag hij van mij een nieuwe plaatsen.

omdat je me met zoveel plezier die nieuwe opgave gunt
- zowel schrijver als titel:

chinese letter

aegron schreef:

Dat begrijp ik ook niet...

En je uitleg van de crypto klopt als een bus

aslan schreef:
chinese letter

K van Hong Ying?.... arm boek... staat al twee jaar op de site zonder dattie gelezen is... of in ieder geval: er op gestemd is .

heel goed, Prowisorio

Op de volgende crypto heb ik heel erg mijn best gedaan... graag niet in 1 keer raden, dus .

Titel (nederlands) en auteur...

Petronella vond noorderlijk in de snelle stroom een kruisplaats.

Snijpunt van Nelleke Noordervliet?

(sorry )

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.