menu

Boeken / Boekgames / Tip de User Game

zoeken in:
Eens kijken of dit aanslaat

De bedoeling is om de user voor je een leestip te geven, op basis van zijn/haar stemmenlijst of top10.

avatar van Grovonion2
The Summertree

Deel 1 in de Tapijt van Fionavar Saga.

Waarom?
- Omdat ik fantasy will promoten
- Omdat je de LotR reeks erg waardeert
- Omdat de schrijver mee heeft gewerkt aan de uitgave van de Silmarillion

Sorry dat het deel 1 uit een trilogie is maar dat heb je met fantasy wel eens.

avatar van psyche
psyche (crew)
aegron schreef:
Eens kijken of dit aanslaat

De bedoeling is om de user voor je een leestip te geven, op basis van zijn/haar stemmenlijst of top10.


Nou eh ... dat lijkt me wel grappig maar wat doe ik als de user voor mij, nr. 1923 met de naam unblebuioww zich ergens maart heeft aangemeld en 0 stemmen heeft? Die vóor unblebluiww nemen? Of die daar weer voor net zolang tot er een lijst is...

Wel een leuk puzzeltje die naam van 1923

avatar van cortez
psyche schreef:
(quote)


Nou eh ... dat lijkt me wel grappig maar wat doe ik als de user voor mij, nr. 1923 met de naam unblebuioww zich ergens maart heeft aangemeld en 0 stemmen heeft? Die vóor unblebluiww nemen? Of die daar weer voor net zolang tot er een lijst is...

Wel een leuk puzzeltje die naam van 1923


Met 'de user voor je' bedoelt Aegron waarschijnlijk, de user die voor
jou postte... In dat geval zou ik jou dan een tip moeten geven op
basis van je top-10, en jij Grovonion2.

avatar van cortez
Aegron zou ik trouwens iets van Monaldi & Sorti aanraden,
Veritas vind ik persoonlijk hun beste boek, maar aangezien
het een derde deel uit een reeks is, zou het eerste deel
Imprimatur beter geschikt zijn.

Uit je stemmen krijg ik de indruk dat je wel houdt van wat
geschiedkundige verhalen, de reeks rond Atto Melani staat
echt bol van historische verhalen en weetjes (middeleeuwen
en nieuwe tijd). De boeken zijn trouwens vrij populair en
controversieel en hebben geleid tot een boycot en vrijwillige verbanning van de schrijvers.


Grovonion2:
Jonathan Strange & Mr. Norrel. van Susanna Clarke

Aangezien je Fantasy literatuur wel apprecieert, zal je dit
ook wel wat vinden, neem ik aan.

avatar van psyche
psyche (crew)
cortez schreef:

Met 'de user voor je' bedoelt Aegron waarschijnlijk, de user die voor
jou postte... In dat geval zou ik jou dan een tip moeten geven op
basis van je top-10, en jij Grovonion2.


Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb op verschillende soorten gebruikerslijsten gekeken, ook op Gebruikers in de Linkerkolom onder BoekMeter. Dan had ik Aslan moeten tippen maar volgens die lijst had Aegron dan Harald moeten nemen en dat was evenmin aan de orde...

Goed. Best lastig om aan Grovonion 2 een tip te geven. Als ik de beschrijving van Noruwei no Mori - Haruki Murakami las dacht ik aan het boek

http://www.boekmeter.nl/book/6124

ofwel vrienden, vreemden, vrouwen van August Willemsen. Een tip moet vind ik wel een beetje bij Grovonion2's smaak passen.
Bovendien is Willemsen hoorde ik afgelopen week overleden.
Waarschijnlijk aan de drank...

avatar van psyche
psyche (crew)
cortez schreef:

Met 'de user voor je' bedoelt Aegron waarschijnlijk, de user die voor
jou postte... In dat geval zou ik jou dan een tip moeten geven op
basis van je top-10, en jij Grovonion2.


Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb op verschillende soorten gebruikerslijsten gekeken, ook op Gebruikers in de Linkerkolom onder BoekMeter. Dan had ik Aslan moeten tippen maar volgens die lijst had Aegron dan Harald moeten nemen en dat was evenmin aan de orde...

Goed. Best lastig om aan Grovonion 2 een tip te geven. Toen ik de beschrijving van Noruwei no Mori - Haruki Murakami las dacht ik aan het boek

http://www.boekmeter.nl/book/6124

ofwel vrienden, vreemden, vrouwen van August Willemsen. Een tip moet vind ik wel een beetje bij Grovonion2's smaak passen.
Bovendien is Willemsen hoorde ik afgelopen week overleden.
Waarschijnlijk aan de drank...

psyche schreef:
(quote)


Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb op verschillende soorten gebruikerslijsten gekeken, ook op Gebruikers in de Linkerkolom onder BoekMeter. Dan had ik Aslan moeten tippen maar volgens die lijst had Aegron dan Harald moeten nemen en dat was evenmin aan de orde...

Goed. Best lastig om aan Grovonion 2 een tip te geven. Toen ik de beschrijving van Noruwei no Mori - Haruki Murakami las dacht ik aan het boek

http://www.boekmeter.nl/book/6124

ofwel vrienden, vreemden, vrouwen van August Willemsen. Een tip moet vind ik wel een beetje bij Grovonion2's smaak passen.
Bovendien is Willemsen hoorde ik afgelopen week overleden.
Waarschijnlijk aan de drank...


Ik bedoel inderdaad dat je de voorgaande tipgever (dus diegene die voor jou de laatste tip heeft gegeven) een tip geeft. Nu moet psyche dus een tip krijgen en niet ik

avatar van Grovonion2
bedankt voor de tips, al zal het opzoeken en lezen ervan wat langer duren dan bij muziek het geval is

psyche schreef:
(quote)


Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb op verschillende soorten gebruikerslijsten gekeken, ook op Gebruikers in de Linkerkolom onder BoekMeter. Dan had ik Aslan moeten tippen maar volgens die lijst had Aegron dan Harald moeten nemen en dat was evenmin aan de orde...

Goed. Best lastig om aan Grovonion 2 een tip te geven. Toen ik de beschrijving van Noruwei no Mori - Haruki Murakami las dacht ik aan het boek

http://www.boekmeter.nl/book/6124

ofwel vrienden, vreemden, vrouwen van August Willemsen. Een tip moet vind ik wel een beetje bij Grovonion2's smaak passen.
Bovendien is Willemsen hoorde ik afgelopen week overleden.
Waarschijnlijk aan de drank...


Ik geef jou als tip The Screwtape Letters van C.S. Lewis.

Dit is een ietwat 'gevaarlijke' tip, want ik weet niet precies de reden waarom je de andere twee boeken van Lewis (the great divorce en a grief observed) zo hoog hebt gewaardeerd. Toch wil ik je dit boek als tip niet onthouden . De belangrijkste reden is dat ik zelf dit boek erg kon waarderen en dat het in zekere zin in de lijn van de twee andere boeken ligt.

avatar van psyche
psyche (crew)
aegron schreef:

Ik geef jou als tip The Screwtape Letters van C.S. Lewis.

Dit is een ietwat 'gevaarlijke' tip




Ik ben heel benieuwd en ga het zeker huren of kopen! Eerst nog Hij en Zij van George Sand uitlezen, dan De Beproeving van Anne Marie Hooyberghs en de Gebroeders Karamazov (...).
Je tip stijgt met stip boven de ongelezen exemplaren op mijn daarvoor bestemde 'ongelezen' boekenplank .

En wat moet er nu gebeuren qua tip? Ik aan jou? Maar dan is het toch vlug afgelopen? Of moeten andere users zich nu ermee gaan bemoeien... Sorry hoor ik snap het geloof ik toch nog niet goed genoeg

avatar van Grovonion2
gelijk wie mag nu aegron een tip geven. Natuurlijk liefst iemand anders dan jij of ik want anders gaat het inderdaad snel hetzelfde worden.

psyche schreef:
(quote)




Ik ben heel benieuwd en ga het zeker huren of kopen! Eerst nog Hij en Zij van George Sand uitlezen, dan De Beproeving van Anne Marie Hooyberghs en de Gebroeders Karamazov (...).
Je tip stijgt met stip boven de ongelezen exemplaren op mijn daarvoor bestemde 'ongelezen' boekenplank .

En wat moet er nu gebeuren qua tip? Ik aan jou? Maar dan is het toch vlug afgelopen? Of moeten andere users zich nu ermee gaan bemoeien... Sorry hoor ik snap het geloof ik toch nog niet goed genoeg


Wat Grovonion2 (oid) zegt

Wie zich er aan wil wagen, mag mij nu weer een tip geven. Dat mag iedereen wezen. Het probleem met dit spelletjes is inderdaad wel dat er niet zo heel erg veel actieve users zijn, dus de kring is misschien wat klein.

avatar van aslan
aegron:
als je zin hebt in een soort van reisverhaal, langs onder andere Amsterdam, Oxford, Istanbul, Bulgarije, Griekenland, Roemenië (Transsylvanië)..., in een mysterieus verhaal over de dochter van een historicus, over een speurtocht langs kloosterordes, bibliotheken en archieven, een bizarre zoektocht samen met historici en geleerden die achter enkele belangrijke geheimen en geheimzinnige verdwijningen aanzitten,... als je zin hebt in een spannend boek met goeie dialogen, en met Bram Stoker's 'Dracula' niet helemaal in de zijlijn, dan raad ik je dit aan: (klik op de afbeelding)


(afbeelding)


avatar van cortez
aan Aslan:


Daar je Saramago's Stad der Blinden vrij hoog in je top-10
hebt, kan ik je misschien Stad der Zienden aanraden. Het
boek doet in alle opzichten onder voor het eerste, maar het
is wel leuk om personages uit het eerste, opnieuw in het
tweede deel te volgen. En verder blijft het al bij al een goed
boek natuurlijk!

avatar van aslan
bedankt voor de tip, cortez

Aan Cortez:

Aangezien je zo te zien wel van wat geschiedenis houdt en klassieken ook aan jou besteed lijken:

Beowulf

Het is weliswaar geen Grieks of Latijn, maar misschien kan dit je ook wel bekoren? Het is in ieder geval minstens zo episch als Homeros om maar wat te noemen.

avatar van Freud
Aegron, als je zo vaak blijft posten ga je met een overschot aan tips blijven zitten vrees ik!

Ik heb mij 5-sterren lijstje eens doorgenomen, en blijkt dat je de Buddenbrooks van Thomas Mann niet gelezen hebt (of toch niet gestemd), het is natuurlijk evident dat je dat dus dringend moet doen, of je het nu goed vindt of niet (maar je vindt het vast schitterend, dus dat doet er niet toe!)

Een wat originelere tip is Dora van Toon Tellegen, een klein meesterwerkje waar je steeds opnieuw in kunt lezen, en dat voor elke literatuur- of taalliefhebber een absolute must is. Geniaal opzet, schitterend uitgewerkt en vaak hilarisch grappig. En romantisch, mooi, schattig, droevig, shockerend, idioot, bevreemdend, raar en vrolijkmakend, en dan vergeet ik nog een emotie of twintig .

avatar van psyche
psyche (crew)
Aan Freud:

Omdat je niet zo van Nederlandstalig houdt begreep ik afgelopen week en Lolita van Nabokov op je lijst hebt staan:

Zashchita Lushina - Vladimir Nabokov (1930)

Ben benieuwd wat je ervan vindt als het je aanspreekt.

(Geen idee hoe jullie dat doen met die onderstreepte titel...)

avatar van aslan
ik zou best nog wel wat willen tippen aan mede-BoMe-users maar dan krijg ikzelf ook weer tips, en ik wil die dan ook lezen... jammer genoeg heb ik zo weinig tijd - er ligt hier nog een enorme stapel ongelezen boeken, er is al een lijst met nog-te-lezen, ik ben een trage lezer, kijk ook regelmatig een film, beluister veel muziek, heb verder nóg wel het een en ander om handen, en érger nog: ik moet soms werken - dus mijn vraag: hoe moet dit nu verder?

avatar van psyche
psyche (crew)
aslan schreef:
ik zou best nog wel wat willen tippen aan mede-BoMe-users maar dan krijg ikzelf ook weer tips, en ik wil die dan ook lezen... jammer genoeg heb ik zo weinig tijd - er ligt hier nog een enorme stapel ongelezen boeken, er is al een lijst met nog-te-lezen, ik ben een trage lezer, kijk ook regelmatig een film, beluister veel muziek, heb verder nóg wel het een en ander om handen, en érger nog: ik moet soms werken - dus mijn vraag: hoe moet dit nu verder?



avatar van Dexter
De laatste die een tip had gegeven was psyche? Dan een tip aan haar:
Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes. van Nescio. Ik zag dat je nogal wat oude Nederlandstalige werken hoog waardeert, en aangezien dit ook oud Nederlandswerk is, voilà. Opmerkelijk is het enigszins eigenaardige taalgebruik van Nescio (hij schrijft steeds i ipv hij, om maar eens wat te noemen, voor de rest zijn het voornamelijk heerlijke archaïsche termen en constructies.)
Zelf heb ik het een jaar of twee geleden gelezen, het sprak mij toen niet zo aan - veel Nederlandse literatuur niet - dus ik wacht met stemmen totdat ik het nog eens opnieuw heb gelezen.

P.S. De onderstreepte titels zijn links naar de boeken.

avatar van Dexter
Om terug te komen op aslans post: misschien kunnen we ook op aanvraag tips geven.
Het probleem hier nu dat sommige users (ik bijvoorbeeld) te weinig hebben gelezen om veel tips te kunnen geven aan users die 'alles' hebben gelezen. Het 'spel'-element gaat dan wel een beetje verloren, maar zo blijft het topic wel nuttig

Dexter schreef:
Om terug te komen op aslans post: misschien kunnen we ook op aanvraag tips geven.
Het probleem hier nu dat sommige users (ik bijvoorbeeld) te weinig hebben gelezen om veel tips te kunnen geven aan users die 'alles' hebben gelezen. Het 'spel'-element gaat dan wel een beetje verloren, maar zo blijft het topic wel nuttig


Vind ik ook prima hoor

avatar van cortez
Dus als ik het goed begrijp kan iedereen zomaar een tip
vragen op basis van enkele criteria die hij zelf opstelt?

Lijkt kewl als het zo zit.

cortez schreef:
Dus als ik het goed begrijp kan iedereen zomaar een tip
vragen op basis van enkele criteria die hij zelf opstelt?

Lijkt kewl als het zo zit.


Wat mij betreft wel. Maar misschien mag het nog wel wat breder hoor. Misschien is het naast specifieke tips ook wel wat om algemene tips te geven. Dus niet gericht aan een specifieke user, maar voor een specifieke lezersgroep...

avatar van eRCee
Het zou wel jammer zijn als dit topic nog verder ondersneeuwt.

avatar van psyche
psyche (crew)
Dankjewel Dexter. Ik heb wel eens lang geleden t.b.v. een cursus fragmenten van Nescio gelezen. Staat nu op mijn lijstje.
Laat me even weten je een tip van me wilt. Ik heb er wel even genoeg

avatar van Dexter
Ik kan wel een tip gebruiken. In de kerstvakantie wil ik mijn achterstand die ik de afgelopen maanden heb opgelopen eens inhalen

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.