menu

Boeken / Boekgames / Tip de User Game

zoeken in:
@liv2
Misschien beleef je dan meer plezier aan A Star called Henry (De ster Henry Smart). Daar werd ik meteen door gegrepen.
Het vervolg daarvan, Oh, play that thing!, ligt hier al een half jaar onuitgelezen te wachten tot ik de moed op kan brengen voor de rest ervan. Maar de ster Henry vond ik tof.
('The speckled people' heet trouwens 'Sproetenkoppen' in het Nederlands, mocht je daar de voorkeur aan geven).

@ pythia

Misschien een tip voor jou: suikerspin van Eric Vlaminck. Wel een schrijver die soms gebruik maakt van(vlaamse) uitdrukkingen . Geen 'meesterwerk' hoor maar wel een boek dat een geweldige sfeer schept over een wereld waar de meeste mensen niets van kennen: nl. kermiskramers. Sinds ik dat boek gelezen heb bekijk ik de 'kermis' anders. Eigenlijk een geweldig boek om te lezen in de zomer als je geniet van het zonnetje, en er hier of daar wel een kinderdraaimolen kan staan met joelende , gelukkige kinderen die een ritje maken op zo'n molentje. Een boek waar ik echt van genoten heb.
(ben ik nu weer te euforisch? ik kan nooit 'sec' spreken over een boek, het beklijft of niet, en als het beklijft zeg ik het graag
Maar dat zal je al wel weten zeker....

@liv2
Dankjewel, het gaat zeker op de lijst. In de winter denken aan de zomer is ook fijn, maar misschien moet ik even op dat warme zonnetje wachten.
Het zou toch jammer zijn als je niet euforisch was over de dingen die je mooi vindt

liv2 schreef:
@ pythia
Misschien een tip voor jou: suikerspin van Eric Vlaminck.

De bieb hier heeft zeven exemplaren die elk drie maal gereserveerd zijn, dus het kan even duren voor het aan de beurt is

Ik raad Pyhtia iets van Simon Vestdijk aan, want ik heb deze schrijver zo bij het vluchtig doorlopen van de uitgebrachte stemmen niet aangetroffen. Hij zal er prima tussen passen.

Omdat het apocalyptische, surrealistische 'Het grote gebeuren' een hoge score heeft gekregen tip ik "De kellner en de levenden".

Lijkt me leuk, dankjewel, Rio Negro.

Rio Negro raad ik De Komst van Joachim Stiller van Hubert Lampo aan. Het past bij het beetje mystieke van je top vier en ik vind het nog beter dan Don Juan en de Laatste Nimf dat je goed waardeert.

mjk87 raad ik Suezkade van Jan Siebelink aan
om te kunnen costateren dat FC Kafka de betere club is.

Haha, die ben ik ook zeker van plan te lezen. Een volledig afgekraakt wanproduct trekt mijn aandacht. Bovendien ken ik Jan Siebelink niet, dus ben daar benieuwd naar. Maar eerst Ulysses maar eens uitlezen. Ben daar nog zeker een weekje zoet mee.

Als ik Pythia nog wat mag aanraden, Down and Out in Paris and London van Orwell. Animal Farm kon je ook waarderen, wellicht dit minder bekend werkje ook wel. (Overigens kan ik die iedereen aanraden)

@ pythia

Dit topic is al een aantal jaren niet meer in zwang maar ik zou je langs deze weg het volgende willen 'aanprijzen':

Het kabinet van de familie Staal- Yolande Entius

Leuk dat je dit topic nieuw leven inblaast, liv2.
Dankjewel voor de aanbeveling.
Onze bieb heeft 'Het kabinet van de familie Staal', dus dat ga ik maar eens lenen.

Jou kan ik 'Dit Verhaal' (Questa Storia) van Alessandro Baricco van harte aanbevelen. Een hier en daar ruig verhaal met een uiteindelijk tere rode draad.

Mag ik jou deze klassieker aanraden?
http://www.boekmeter.nl/boo...

Dankjewel voor de aanrader, gerardus, het gaat op de lijst.

Als de procedure op de juiste manier gevolgd wordt mag iemand anders jou nu een tip geven anders is steeds dezelfde user in beeld. Ik ging met de tip voor liv2 dus voor mijn beurt.
Ik ga er wel een voor je bedenken voor het geval men het af laat weten

@gerardus:
Iedereen heeft kans genoeg gehad om met een tip voor je te komen.
Ik raad je Il Gattopardo (/De Tijgerkat) van Giuseppe Tomasi di Lampedusa aan.
Het is tamelijk nuchter, historisch, politiek, een beetje gezellig en een nogal klassiek. Ik denk dat dat wel bij de rest van je boeken past.

Il Gattopardo - Giuseppe Tomasi di Lampedusa (1958)

Dank! Ken ik nog niet. Als ik hem gelezen heb, zal ik mijn mening op de pagina van dat boek plaatsen.

Pythia schreef:
@gerardus:
Iedereen heeft kans genoeg gehad om met een tip voor je te komen.
Ik raad je Il Gattopardo (/De Tijgerkat) van Giuseppe Tomasi di Lampedusa aan.
Het is tamelijk nuchter, historisch, politiek, een beetje gezellig en een nogal klassiek. Ik denk dat dat wel bij de rest van je boeken past.

Il Gattopardo - Giuseppe Tomasi di Lampedusa (1958)

Nogmaals dank! Zie mijn mening op de pagina van het boek.

Een tip voor Jason82:

A Case of Exploding Mangoes - Mohammed Hanif (2008) - BoekMeter.nl

Avontuurlijk, spannend en niet oppervlakkig. Het lijkt me dat het wel aansluit bij jouw lijstje.

Geen verassende tip, maar ik lees nu de nieuwe Murakami De stad en zijn onvaste muren en ik vind hem geweldig!

aegron schreef:
Eens kijken of dit aanslaat

De bedoeling is om de user voor je een leestip te geven, op basis van zijn/haar stemmenlijst of top10.
Zo is het begonnen op 5 december 2007 op blz. 1 van dit topic. Dankjewel voor de tip Naamloos
Wie geeft er nu een tip aan Naamloos?

Oh jee

Om het kort en pijnloos voor je te maken, zal ik je meteen een tip geven Naamloos:

Het Uur U gevolgd door Een Idylle - Martinus Nijhoff (1941) - BoekMeter.nl

en dan natuurlijk Het UUr U en niet de Idylle.
Het is poëtisch met een diepe laag, dat lijkt me iets voor jou.
Ik ben alleen bang dat je het al kent, maar dat geldt voor alles wat ik voor jou kan bedenken.

Nee ik heb het niet gelezen (er is nog zoveel) Pythia. Bedankt! En fijn dat het poëzie is.
Ik was me er niet van bewust dat ik jou een tip gaf... en kan ik nu op mijn beurt jou weer iets aanraden (of zijn er nog andere users)?

Tip voor Pythia is Miss Lonelyhearts - Nathanael West (1933)
Heeft enigszins een vergelijkbaar cynisme als de boeken van Willem Frederik Hermans.

@misterfool
Dankjewel voor de tip! Klinkt goed, ik ga op zoek!

@Naamloos
De bieb heeft De Stad en zijn Onvaste Muren. Die ga ik snel lenen.
De bedoeling is dat er nu iemand (dat zou jij kunnen zijn of iemand anders) een tip geeft aan misterfool want die heeft de laatste tip gegeven.

Pythia schreef:
Een tip voor Jason82:

A Case of Exploding Mangoes - Mohammed Hanif (2008) - BoekMeter.nl

Avontuurlijk, spannend en niet oppervlakkig. Het lijkt me dat het wel aansluit bij jouw lijstje.

Dank je!

Jammer dat er niemand een persoonlijke tip geeft aan misterfool.
Het vlottrekken is niet gelukt.
misterfool verdient natuurlijk zeker een tip, dus dat doe ik graag. Het is leuk om je te verdiepen in de leesvoorkeuren van een mede-user. Het was makkelijk vinden maar moeilijk kiezen voor iemand met zo'n brede belangstelling dus dat kiezen laat ik maar aan misterfool over:
1. Il Deserto dei Tartari - Dino Buzzati (1940) - BoekMeter.nl - De Woestijn van de Tartaren
2. Things Fall Apart - Chinua Achebe (1958) - BoekMeter.nl - Een Wereld Valt Uiteen
3. O Theios Petros kai i Eikasia tou Goldbach - Apostolos Doxiadis (1992) - BoekMeter.nl - Oom Petros en het Vermoeden van Goldbach

Zal dezer dagen eens een van die boeken proberen op te pakken; wellicht wel alledrie.
Thanks.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:42 uur

geplaatst: vandaag om 18:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.