menu

Boeken / Boekgames / Laddercompetitie

zoeken in:
REGELS IN EEN NOTENDOP:
----------------------------------------------
1. Een nieuw toegevoegd boek begint steeds onderaan de lijst.
2. Als dat boek een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen het boek dat een plaats hoger staat.
3. Wanneer het nieuwe boek verliest, blijft ie staan op de positie waar ie dan beland is.
4. Er zijn dan twee keuzemogelijkheden:
------ ofwel een nieuw boek en weer terug naar stap 1.
------ ofwel een boek die al in de lijst staat uitkiezen en die laten strijden met het boek direct erboven. In dat geval verder vanaf 2. Zo loopt het dus steeds door.

Je moet nog even film veranderen in boek.

We zullen beginnen met het duel dat in het andere topic bezig is:

Cien Años de Soledad - The BFG

1-0

2-0 uiteraard.

3-0

Moeilijke keuze (wederom ) , maar ik zal mijn stem weer aan de GVR geven. Niks tegen Honderd Jaar Eenzaamheid hoor! Schitterend, maar dat boek ken ik nu net een maand, terwijl ik ben opgegroeid met de GVR, en het nog steeds met veel plezier lees; dus:

3-1

4-1

Het lijk me dat Cien Años de Soledad gewonnen heeft, tegen wie komt ie nu? En tot de hoeveel gaan we? 5 en 2 verschil?

We kunnen ook werken met auteurs in plaats van titels om de deelnamemogelijkheid wat te vergroten. Zo dus:

1. Marquez
2. Dahl

2. Dahl vs. Kundera

0-1

(Tot de 5, 1 verschil.)

1-1

FlyingPenguin
1-2

dutch2
1-3

lezert
2-3

3-3!

lezert
Is het de bedoeling dat degene die de beslissende stem uitbrengt een nieuwe plaatst?

In principe wel ja.

Eigenlijk een haast onmogelijke keuze dit, Dahl of Kundera . Gelukkig mogen ze allebei bestaan, en hoeven we in het echte leven niet te kiezen .

lezert
Freud schreef:
In principe wel ja.

Dan wordt de verleiding groot om als het zo uitkomt een stem uit te brengen enkel om dan een eigen favoriet in te brengen of hoger proberen te krijgen.

lezert schreef:
(quote)

Dan wordt de verleiding groot om als het zo uitkomt een stem uit te brengen enkel om dan een eigen favoriet in te brengen of hoger proberen te krijgen.

Misschien is het in dat geval dan wel handig om alle auteurs op nummer af te gaan, dus te beginnen met Anthony Burgess.

4-3

Dexter schreef:
Misschien is het in dat geval dan wel handig om alle auteurs op nummer af te gaan, dus te beginnen met Anthony Burgess.

Lijkt me niet nodig en ook minder leuk. Je eigen favoriet mogen inbrengen is veel aardiger. Daarbij verdient het de voorkeur alleen de bekendere auteurs te 'gebruiken'. Als we daarmee een lijst van honderd ofzo kunnen vullen is het prima.

Kundera - Eco

0-1

0-2

Absoluut!

Ik ga hier trouwens binnenkort een lofzang posten bij Plato in de Bananenbar (moet zelfs nog toegevoegd worden denk ik), een bundeltje waarin al Eco's parodieën op de wereldliteratuur zijn opgenomen, misschien wel het meest hilarische dat ik van hem al gelezen heb (Wat bijvoorbeeld te denken van Nonita, over een puberjongen die op verlepte oma's geilt ). Nee, een héél veelzijdig schrijver, die zowel spannende thrillers, filosofische meesterwerken en humoristische nonsens kan verzinnen.

Freud schreef:
0-2

Absoluut!

Ik ga hier trouwens binnenkort een lofzang posten bij Plato in de Bananenbar (moet zelfs nog toegevoegd worden denk ik), een bundeltje waarin al Eco's parodieën op de wereldliteratuur zijn opgenomen, misschien wel het meest hilarische dat ik van hem al gelezen heb (Wat bijvoorbeeld te denken van Nonita, over een puberjongen die op verlepte oma's geilt ). Nee, een héél veelzijdig schrijver, die zowel spannende thrillers, filosofische meesterwerken en humoristische nonsens kan verzinnen.

Staat bij de rejections, want dit is een onderdeel uit de bundel kleine kroniek. (ik moet de plaatjes nog scannen, maar mijn computer thuis heeft de geest gegeven)

1-2 Nananananana hahahahahaha

2-2 !

Veel duidelijker keuzes zijn er niet in het leven...

dutch2
Lijkt mij nou ook.

3-2

Kundera - Eco

4-2

5-2

Moet Kundera nu tegen een nieuw boek of tegen Marquez?
eRCee schreef:
1. Een nieuw toegevoegd boek begint steeds onderaan de lijst.
2. Als dat boek een KO wint, MOET ie blijven staan en komt ie tegen het boek dat een plaats hoger staat.
Terwijl Kundera de vorige keer dat hij had gewonnen tegen een nieuwe kandidaat moest (nl. Eco)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:46 uur

geplaatst: vandaag om 22:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.