menu

Boeken / Toplijsten en favorieten / Favoriete boekenpodcasts

zoeken in:
avatar van handsome_devil
Zijn hier ook podcast fans? Ik vind podcasts heerlijk om mee in slaap te vallen (het duurt daarom vaak wel weken voordat ik een aflevering helemaal uitgeluisterd heb haha), of om te luisteren tijdens het koken. Ik heb zo in de afgelopen jaren best wel wat toffe podcasts over literatuur gevonden.

Mochten jullie leuke podcasts of leuke podcastafleveringen kennen, dit is de plek!

Een paar van mijn favorieten:

BoekenFM: Ellen Deckwitz, Joost de Vries en Bob Kappen bespreken eens in de zoveel tijd een boek. Heel fijne wisselwerking tussen de hosts en ik heb er al veel tips door opgedaan.

In Our Time: Culture: Een podcast van de BBC, bespreken alles wat met cultuur te maken heeft dus ook andere dingen dan literatuur, maar er zijn veel podcasts over een bepaald literair werk of oeuvre te vinden die vaak heel goed zijn.

The History of Literature: Een immens aantal afleveringen allemaal gewijd aan een bepaald boek of het oeuvre van een schrijver. Ik vind zijn stem niet zo fijn en soms iets te veel zijpaden en persoonlijke details, maar hij weet er wel heel vaak voor te zorgen dat ik benieuwd word naar het werk van een bepaalde auteur.

I build a world with fantasy master N.K. Jemisin : een podcastaflevering over world building binnen sci-fi en fantasy. N.K. Jemisin geeft een masterclass world building. Je hoeft haar werk verder niet te kennen. Ik heb de podcastserie zelf verder nog niet zo verkend, maar misschien zitten er wel meer toffe afleveringen over literatuur tussen.

Kom maar door met de tips!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:34 uur

geplaatst: vandaag om 19:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.