menu

Boeken / Toplijsten en favorieten / 50 stemmen-mijlpaal

zoeken in:
avatar van Shaky
Om op BoekMeter in aanmerking te kunnen komen voor de Top 250, heeft een boek 50 stemmen nodig.

In dit topic is te zien welke boeken die magische grens van 50 bijna bereikt hebben. Wellicht kan een volgende stem er wel voor zorgen dat het betreffende boek die begeerde plek in de toplijst weet te halen.

Mocht je één van deze boeken aan de 50ste stem helpen, kopieer de lijst in een nieuw bericht en vervang deze met een ander boek dat tussen de 47 en 49 stemmen is blijven steken.

De lijst hieronder is een overzicht van alle boeken tussen 1880 en 2017 die op 49 stemmen staan. Eerst staat de titel, dan de auteur, dan het jaartal van publicatie en dan het huidige gemiddelde.

Overzicht van boeken met 49 stemmen:
Der Verschollene - Franz Kafka (1927) (3,86*)
Archibald Strohalm - Harry Mulisch (1952) (2,84*)
Torenhoog en Mijlen Breed - Tonke Dragt (1969) (3,85*)
Night Shift - Stephen King (1978) (3,64*)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984) (3,04*)
Het Helse Paradijs - Thea Beckman (1987) (3,81*)
Zijn Er Kanalen in Aalst? - Herman Brusselmans (1987) (3,62*)
Hyperion - Dan Simmons (1989) (4,01*)
Vrouwen met een IQ - Herman Brusselmans (1995) (3,46*)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997) (3,70*)
Killing Floor - Lee Child (1997) (3,50*)
Amsterdam - Ian McEwan (1998) (3,20*)
The Land of the Living - Nicci Gerrard en Sean French (2002) (3,53*)
Shutter Island - Dennis Lehane (2003) (4,23*)
The Innocent - Harlan Coben (2005) (3,90*)
The God Delusion - Richard Dawkins (2006) (3,65*)
Before I Die - Jenny Downham (2007) (3,87*)
Marte Jacobs - Tim Krabbé (2007) (3,90*)
Eating Animals - Jonathan Safran Foer (2009) (4,17*)
Erken Mij - Esther Verhoef (2009) (2,38*)
Journal Nr. 64 - Jussi Adler-Olsen (2010) (3,84*)
Nooit Ziek Geweest - Nico Dijkshoorn (2012) (3,65*)

avatar van Shaky
Zojuist heb ik The Land of the Living - Nicci Gerrard en Sean French (2002) gelezen en daarmee aan de 50e stem geholpen. Ik zie dat Eating Animals (dankzij Milokroket), Journal Nr. 64 (dankzij arjan10), Nooit Ziek Geweest (dankzij Michiel Claessen) en Het Helse Paradijs (dankzij J.Ch.) ook aan die magische 50e stem zijn gekomen.

Ik heb op dit moment niet meteen een nieuwe titel die ik toevoeg, en laat de lijst staan zoals de is (zonder bovengenoemde boeken natuurlijk). Bij een volgende keer zal ik er één gaan vervangen.

Der Verschollene - Franz Kafka (1927)
Archibald Strohalm - Harry Mulisch (1952)
Torenhoog en Mijlen Breed - Tonke Dragt (1969)
Night Shift - Stephen King (1978)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Zijn Er Kanalen in Aalst? - Herman Brusselmans (1987)
Hyperion - Dan Simmons (1989)
Vrouwen met een IQ - Herman Brusselmans (1995)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Killing Floor - Lee Child (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Shutter Island - Dennis Lehane (2003)
The Innocent - Harlan Coben (2005)
The God Delusion - Richard Dawkins (2006)
Before I Die - Jenny Downham (2007)
Marte Jacobs - Tim Krabbé (2007)
Erken Mij - Esther Verhoef (2009)
Nooit Ziek Geweest - Nico Dijkshoorn (2012)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 16). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek op een top-lijst (bijv. een lijst van boeken van het jaar 2005 of 1966, een genrelijst, de algemene toplijst, etc.). Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.


avatar van Shaky
J.Ch. schreef:

Rebecca - Daphne du Maurier (1938)

Ik heb Rebecca toegevoegd - misschien dat de nieuwe verfilming die binnenkort uitkomt mensen ook nog aanzet tot het lezen van deze klassieker...


Die heeft nog heel wat stemmen nodig om in aanmerking te komen voor één van de lijsten, maar zoals je aangeeft: verfilmingen doen vaak wonderen voor het bronmateriaal.


avatar van Lancer
De grap van Milan Kundera staat nu op 49

avatar van Finn
Even terzijde: hoe maak je die lijst?

avatar van Shaky
FinnVia de zoekfunctie kun je selecteren op aantal stemmen, op die manier zie je welke boeken op BoekMeter bijna aan de 50 stemmen zijn geraakt.

Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.



Ondertussen zijn er flink wat van de titels aan een 50e stem geholpen en een aantal boeken hebben nu daardoor wat toplijsten gehaald. Super. Ik heb de lijst opgeschoond. Aan iedereen: voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat.

Torenhoog en Mijlen Breed - Tonke Dragt (1969)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Zijn Er Kanalen in Aalst? - Herman Brusselmans (1987)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Killing Floor - Lee Child (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Before I Die - Jenny Downham (2007)
Marte Jacobs - Tim Krabbé (2007)
Erken Mij - Esther Verhoef (2009)
Nooit Ziek Geweest - Nico Dijkshoorn (2012)
Rebecca - Daphne du Maurier (1938)

avatar van Shaky
Na lange tijd weer eens een update in dit topic.

De volgende boeken gaan uit de lijst omdat ze de 50 stemmen bereikt hebben:

Torenhoog en Mijlen Breed - Tonke Dragt (1969)
Nr. 13 in de toplijst van 1969 geworden

Zijn Er Kanalen in Aalst? - Herman Brusselmans (1987)
Geen toplijsten bereikt

Killing Floor - Lee Child (1997)
Geen toplijsten bereikt

Marte Jacobs - Tim Krabbé (2007)
Geen toplijsten bereikt

Erken Mij - Esther Verhoef (2009)
De discutabele eer om de flop 100 te hebben bereikt: plek 66

Verwijderd uit deze lijst omdat er niet aan de eisen wordt voldaan:
Rebecca - Daphne du Maurier (1938)


Voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat. Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.

Ik vul de lijst nu aan tot 10 boeken

Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Before I Die - Jenny Downham (2007)
Nooit Ziek Geweest - Nico Dijkshoorn (2012)
World without End - Ken Follett (2007)
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman (2005)
Der Schwarm - Frank Schätzing (2004)
De Torens van Februari - Tonke Dragt (1973)
Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick (1968)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 46). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek op een top-lijst (bijv. een lijst van boeken van het jaar 2005 of 1966, een genrelijst, de algemene toplijst, etc.). Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.

avatar van Shaky
De volgende boeken gaan uit de lijst omdat ze de 50 stemmen bereikt hebben:

Nooit Ziek Geweest - Nico Dijkshoorn (2012):
Zelf aan de 50e stem geholpen. Prachtig boek, helaas geen toplijst gehaald.

World without End - Ken Follett (2007):
Nr. 48 in Toplijst Historisch
Nr. 17 in Toplijst 2007
Allermooiste prestatie is toch wel: nr. 47 in Boekmeter's Top 250

Ook Tonke Dragt gelezen, die staat nu op 48 stemmen.

Voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat. Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.

Ik vul de lijst weer aan tot 10 boeken

Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Before I Die - Jenny Downham (2007)
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman (2005)
Der Schwarm - Frank Schätzing (2004)
De Torens van Februari - Tonke Dragt (1973)
Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick (1968)
Divergent - Veronica Roth (2011)
Daglicht - Marion Pauw (2008)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 46). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek in Boekmeter's Top 250-lijst. Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.

avatar van Shaky
Before I Die is op 50 stemmen gekomen, maar wist geen enkele toplijst te bereiken.

Voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat. Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.

Ik vul de lijst weer aan tot 10 boeken

Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick (1968)
De Torens van Februari - Tonke Dragt (1973)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Der Schwarm - Frank Schätzing (2004)
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman (2005)
Before I Die - Jenny Downham (2007)
Daglicht - Marion Pauw (2008)
Divergent - Veronica Roth (2011)
Max, Mischa & Tetoffensiven - Johan Harstad (2015)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 46). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek in Boekmeter's Top 250-lijst. Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.

avatar van Shaky
De volgende twee boeken zijn op 50 stemmen gekomen en hebben een aantal toplijsten bereikt:

Der Schwarm:
nr. 181 in de Top 250
nr. 40 in de Toplijst van 2004

Max, Mischa & Tetoffensiven:
nr. 20 in de top 250
nr. 4 in de toplijst van 2015
nr. 41 in de toplijst van de jaren '10
nr. 5 in de toplijst Noors (Bokmål)
nr. 18 in de toplijst sociaal


Voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat. Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.

Ik vul de lijst weer aan tot 10 boeken met een boek van Zweig en Grunberg.

Die Welt von Gestern: Erinnerungen eines Europäers - Stefan Zweig (1942)
Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick (1968)
De Torens van Februari - Tonke Dragt (1973)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman (2005)
Daglicht - Marion Pauw (2008)
Huid en Haar - Arnon Grunberg (2010)
Divergent - Veronica Roth (2011)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 46). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek in Boekmeter's Top 250-lijst. Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.

avatar van Shaky
Daglicht van Marion Pauw aan de 50e stem geholpen en ondanks het prachtige gemiddelde voor dit boek weet het geen enkele toplijst te bereiken.

Voeg gerust een boek toe aan de lijst wanneer je er eentje hebt die rond de 45 - 49 stemmen staat. Wanneer je een boek wilt toevoegen aan de lijst in dit topic kun je dit het beste via de 'quote bericht'-functie doen. Mocht je er niet helemaal uitkomen, stuur me gerust een persoonlijk berichtje.

Een thriller uit de 00s toegevoegd.

Die Welt von Gestern: Erinnerungen eines Europäers - Stefan Zweig (1942)
Do Androids Dream of Electric Sheep? - Philip K. Dick (1968)
De Torens van Februari - Tonke Dragt (1973)
Snelle Jelle - Ad van Gils (1984)
Are You Experienced? - William Sutcliffe (1997)
Amsterdam - Ian McEwan (1998)
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman (2005)
No Time for Goodbye - Linwood Barclay (2007)
Huid en Haar - Arnon Grunberg (2010)
Divergent - Veronica Roth (2011)

Lees, beoordeel en help een boek aan de 50ste stem. Vervang een boek dat 50 stemmen heeft behaald door een ander boek met een score >3,5 dat op weg is naar de 50 stemmen-mijlpaal (aantal stemmen minimaal 46). Waarom is het aantal van 50 belangrijk? Pas bij 50 stemmen komt een boek in Boekmeter's Top 250-lijst. Degene die de 50ste stem op een boek uitbrengt, mag dat boek vervangen door een ander boek dat bijna die 50 stemmen heeft bereikt.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:59 uur

geplaatst: vandaag om 20:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.