menu

Boeken / Toplijsten en favorieten / Eindejaarstijd, lijstjestijd: Het beste van 2023

zoeken in:
avatar van H€yoka
Elk lijstje dat Het Lied van Ooievaar en Dromedaris ontbreekt, is in mijn ogen onjuist.

Het zullen er veel zijn

avatar van Jason82
Heerlijk topic, het is alweer zover.... Nog 2 boeken uitlezen en dan volgt mijn lijstje ergens volgende week

avatar van eRCee
Jason82 schreef:
Heerlijk topic, het is alweer zover.... Nog 2 boeken uitlezen en dan volgt mijn lijstje ergens volgende week

Dit is alleen niet dat topic.

avatar van Jason82
eRCee schreef:
(quote)

Dit is alleen niet dat topic.

Ik zie kennelijk door de topics het bos niet meer vriend

avatar van mjk87
Blij dat eRCee scherp is hier. Maar het betreft dan ook zijn geesteskindje volgens mij.

avatar van Lalage
De De Grote Vriendelijke 100 van 2022 bevat een stuk of dertig titels die er vorig jaar niet in stonden. Een paar duizend mensen hebben hun lijstje van vijf lievelingsjeugdboeken in geleverd. Ik heb hier inmiddels de hoogste notering liggen die ik nog niet heb gelezen: Mot en de Metaalvissers - Sanne Rooseboom

Mijn eigen lijstje met hoogtepunten verschijnt traditioneel op 31 december. Ik wacht nog op een lyrische bui om het te schrijven...

avatar van eRCee
Ik moet ook alles zelf doen hier.

De beste boeken van 2022 volgens De Groene, volgens Tzum: klik

De beste boeken van 2022 volgens De Volkskrant, volgens Tzum: klik

De beste fictie van 2022 volgens The Guardian: klik

avatar van eRCee
Die Volkskrant lijst spreekt me wel aan. De nummer 1 staat sowieso op mijn radar (reeds aangevraagd om te bestellen in mijn bieb) maar tevens leuk om de ouwetjes Pirandello en Curzio Malaparte voorbij te zien komen! En ook de ooievaar en dromedaris ontbreken niet, speciaal voor H€yoka.



avatar van Lalage
Lalage schreef:
Mijn eigen lijstje met hoogtepunten verschijnt traditioneel op 31 december. Ik wacht nog op een lyrische bui om het te schrijven...

Het stelt me wel gerust dat ik vorig jaar rond deze tijd ook nog aan het wachten was op een goed moment om mijn leeshoogtepunten te beschrijven, net als nu. Maar hier nog een linkje naar de samenvatting van vorig jaar:
Lalagè las in 2022 | Lalagè leest - lalageleest.nl
met op nummer 1 Schemerleven - Jaap Robben (2022) - BoekMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 12:02 uur

geplaatst: vandaag om 12:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.