menu

Boeken / Toplijsten en favorieten / Rappers als schrijvers

zoeken in:
avatar van IBN BATTOETA
Yo wie van jullie favoriete rappers zou een goede schrijver kunnen zijn als het zeg maar een andere dimensie was waar rappers misschien schrijvers waren geworden in plaats van rappers?

De mijne Ghostface Killah.

Ik denk dat Harry Mulisch overigens wel een goede triangelspeler zou zijn by the way.

Tabula Rasa
IBN BATTOETA schreef:


Ik denk dat Harry Mulisch overigens wel een goede triangelspeler zou zijn by the way.


"By the way" ? Je bedoelt als straatmuzikant ? Ik waag het te betwijfelen, maar dat toch eerder dan in een orkest, want dan zou hij zich naar anderen moeten schikken.

avatar van IBN BATTOETA
Tabula Rasa schreef:
(quote)


"By the way" ? Je bedoelt als straatmuzikant ? Ik waag het te betwijfelen, maar dat toch eerder dan in een orkest, want dan zou hij zich naar anderen moeten schikken.


Off-topic.

avatar van eRCee
Ik ben zo bang dat deze nieuwe user een personificatie is van ons aller Maarten...

avatar van slowgaze
eRCee schreef:
Ik ben zo bang dat deze nieuwe user een personificatie is van ons aller Maarten...

Neen. Mijn favoriete Wu-Tang-emcee is Ol' Dirty Bastard, dus ik kan overduidelijk IBN BATTOETA niet zijn. Bovendien ben ik grappiger, sexyer en spitanter. Jacques Cousteau could never get this low. #freeCMurder

avatar van IBN BATTOETA
slowgaze schreef:
(quote)

Neen. Mijn favoriete Wu-Tang-emcee is Ol' Dirty Bastard, dus ik kan overduidelijk IBN BATTOETA niet zijn. Bovendien ben ik grappiger, sexyer en spitanter. Jacques Cousteau could never get this low. #freeCMurder


Off-topic.

avatar van slowgaze
Ik zei toch Ol' Dirty Bastard? Ik snap niet wat er off-topique is aan Ol' Dirty Bastard.

avatar van Bassievrucht
Hij snapt zijn eigen topic niet. Of weet niet wat off topic betekent. Kan gebeuren.

Wat ik mij afvraag: welke rappers hebben romans, non-fictie of poëzie gepubliceerd?

avatar van Donkerwoud
Dat is nog best een interessante vraag eigenlijk. Zou er bijvoorbeeld een gangster rapper zijn die later overgestapt is naar gevoelige poëzie?

avatar van slowgaze
Ik heb het wel recent, binnen een min of meer literaire context of zo, over Kendrick Lamar gehad. Check dit.

avatar van the Cheshire cat
Mijn favoriete rapper is MC Escher.

avatar van Pageturner
Die maakte platen waar je in verloren kon lopen, da's waar. Toch vind ik MC Beth nog net iets beter. Die rijmpjes van die enge heksenstemmen waar z'n eerste plaat mee begon: pure klasse. Old school hiphop op z'n best.

avatar van the Cheshire cat
Pageturner schreef:
Die maakte platen waar je in verloren kon lopen, da's waar. Toch vind ik MC Beth nog net iets beter. Die rijmpjes van die enge heksenstemmen waar z'n eerste plaat mee begon: pure klasse. Old school hiphop op z'n best.

By the pricking of my thumbs
Something wicked this way comes


Geniale rapper inderdaad die MC Beth!

avatar van Pageturner
Dit stukje heeft hem wel veel problemen opgeleverd. Ineens werd hij gevraagd voor de feestjes van het Vlaams Belang.

Liver of blaspheming Jew,
Gall of goat and slips of yew
Slivered in the moon’s eclipse,
Nose of Turk and Tartar’s lips

avatar van Pageturner
Maar dit brengt ons wel erg ver van de vraag waarmee Ibn Battoeta dit topic begonnen is. Ik antwoord dus: ik zou weleens een roman van Kendrick Lamar willen lezen. Niet van die autobiografische shizzle, eerder een psychologische grootstadsroman met meerdere protagonisten. Ik denk dat die jongen dat zou kunnen.

avatar van the Cheshire cat
Liever niet Snoop Dogg, ik heb niks met honden.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:12 uur

geplaatst: vandaag om 10:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.