Boeken / Toplijsten en favorieten / Je favoriete schrijvers
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2008, 18:59 uur
Echt favoriete schrijvers heb ik niet. Voor het gemak houd ik de school daarvoor maar even verantwoordelijk, die me vriendelijk verzoekt per jaar slechts één boek van een bepaalde schrijver af te laten tekenen. Op die manier wordt het natuurlijk wel erg lastig om het complete oeuvre van een bepaalde schrijver uit te pluizen. Voordeel is natuurlijk wel dat ik veel en veel meer schrijvers ontdek waar ik anders nooit van zou hebben gehoord.
Verder vind ik Herman Brusselmans wel een leuke schrijver (veel van gelezen ook).
Verder vind ik Herman Brusselmans wel een leuke schrijver (veel van gelezen ook).
0
PeterW (crew)
geplaatst: 13 november 2008, 19:02 uur
Karl schreef:
Echt favoriete schrijvers heb ik niet. Voor het gemak houd ik de school daarvoor maar even verantwoordelijk, die me vriendelijk verzoekt per jaar slechts één boek van een bepaalde schrijver af te laten tekenen. Op die manier wordt het natuurlijk wel erg lastig om het complete oeuvre van een bepaalde schrijver uit te pluizen. Voordeel is natuurlijk wel dat ik veel en veel meer schrijvers ontdek waar ik anders nooit van zou hebben gehoord.
Maar als je van een schrijver een boek gelezen hebt dat je leuk vindt, kun je toch eens andere boeken van die schrijver proberen?
0
geplaatst: 13 november 2008, 21:13 uur
Stephen King
Dean Koontz
J.R.R Tolkien
Willem Frederik Hermans
Ian Rankin
Dean Koontz
J.R.R Tolkien
Willem Frederik Hermans
Ian Rankin
0
PeterW (crew)
geplaatst: 14 november 2008, 00:18 uur
Als je Ian Rankin leuk vindt, zal je Caroline Graham ook wel leuk vinden: Midsomer Murders.

0
geplaatst: 28 december 2008, 23:19 uur
R.D. Wingfield
Arnon Grunberg
Dean Koontz
Harlan coben!!
Simon Beckett
Roald Dahl
Arnon Grunberg
Dean Koontz
Harlan coben!!
Simon Beckett
Roald Dahl
0
geplaatst: 6 januari 2009, 19:49 uur
Niet dat ik er al veel van gelezen heb (2 stuks elk), maar momenteel zijn Richard Powers en Paul Auster mijn favoriete schrijvers.
Nederlandstalig kies ik voor Herman Brusselmans en Annelies Verbeke.
Nederlandstalig kies ik voor Herman Brusselmans en Annelies Verbeke.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 14:48 uur
Op basis van (tot nu toe slechts) 1 boek, maar inmiddels voorzien van vier nog te lezen: Richard Powers
En Paul Verhaeghen heeft mijn hart gestolen met Omega Minor, ga beslist Lichtenberg: een roman, hoewel opgebouwd uit slechts twee vragen, toch verdeeld in dertien hoofdstukken te zijnertijd nog van hem lezen.
En Paul Verhaeghen heeft mijn hart gestolen met Omega Minor, ga beslist Lichtenberg: een roman, hoewel opgebouwd uit slechts twee vragen, toch verdeeld in dertien hoofdstukken te zijnertijd nog van hem lezen.

0
down_by_law
geplaatst: 20 februari 2009, 15:33 uur
* Philip Roth
* Henry Miller
* Woody Allen
* JD Salinger
* Leonard Cohen
Mijn favoriete Nederlandse schrijver is Kees van Kooten
* Henry Miller
* Woody Allen
* JD Salinger
* Leonard Cohen
Mijn favoriete Nederlandse schrijver is Kees van Kooten
0
geplaatst: 20 februari 2009, 16:44 uur
Even een nieuw lijstje want met mijn vorige ben ik het toch niet zo eens, en ik ben er nog een paar vergeten.
Tess Gerritsen
Ian Rankin
Roald Dahl
J.R.R. Tolkien
Stephen King
Simon Beckett
Agatha Christie
Harlan Coben (Heb pas 1 boek van Harlan Coben gelezen maar ik ga er zeker meer lezen.)
Tess Gerritsen
Ian Rankin
Roald Dahl
J.R.R. Tolkien
Stephen King
Simon Beckett
Agatha Christie
Harlan Coben (Heb pas 1 boek van Harlan Coben gelezen maar ik ga er zeker meer lezen.)
0
geplaatst: 21 mei 2009, 16:49 uur
mijn favoriete auteur is stephenie meyer
mijn lievelingsboek van haar is the host
en natuurlijk ook de twilightsaga
warm huis/ bachelor boys van kate saunders vond ik zeer goed
ik ben nu bezig met schaduw van de lelie van haar te lezen
maar haar andere boeken spreken me niet echt aan
mijn lievelingsboek van haar is the host
en natuurlijk ook de twilightsaga
warm huis/ bachelor boys van kate saunders vond ik zeer goed
ik ben nu bezig met schaduw van de lelie van haar te lezen
maar haar andere boeken spreken me niet echt aan

0
Blue
geplaatst: 24 mei 2009, 16:18 uur
Net aangemeld, en gelijk een lijst favorieten :
Lee Child
Jeffery Deaver
Stephen Coonts
Clive Cussler
Wilbur Smith
Harlan Coben
P C Doherty
**
Jack Vance
Larry Niven
Harry Harrison
Julian May
Techno-thrillers en Sci-Fi dus.
Lee Child
Jeffery Deaver
Stephen Coonts
Clive Cussler
Wilbur Smith
Harlan Coben
P C Doherty
**
Jack Vance
Larry Niven
Harry Harrison
Julian May
Techno-thrillers en Sci-Fi dus.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 16:33 uur
Hermann Hesse
Dostojevski
Gabriel Garcia Marquez
Kafka
Tolkien
Milan Kundera
Nederlandstalig:
Louis Paul Boon
S. Vestdijk
Dostojevski
Gabriel Garcia Marquez
Kafka
Tolkien
Milan Kundera
Nederlandstalig:
Louis Paul Boon
S. Vestdijk
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 23:33 uur
Herman Brusselmans
Tolstoj
Niels 't Hooft
Sigmund Freud (niet 'echt' een schrijver, maar wél de auteur van heerlijk afstandelijke psychologische verhandelingen)
Dostojewski heeft ook m'n aandacht getrokken, overigens. Die mag d'r in de toekomst wellicht nog aan worden toegevoegd.
Tolstoj
Niels 't Hooft
Sigmund Freud (niet 'echt' een schrijver, maar wél de auteur van heerlijk afstandelijke psychologische verhandelingen)
Dostojewski heeft ook m'n aandacht getrokken, overigens. Die mag d'r in de toekomst wellicht nog aan worden toegevoegd.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 08:55 uur
Bret Easton Ellis
Irvine Welsh
Herman Brusselmans
Stephen King
Mo Hayder
Jonathan Kellerman
Irvine Welsh
Herman Brusselmans
Stephen King
Mo Hayder
Jonathan Kellerman
0
geplaatst: 22 maart 2010, 14:04 uur
J.K. Rowling
J.R.R. Tolkien
Paul van Loon
Carry Slee
Roald Dahl
Darren Shan
Brian Jacques
Ad van Gils
Emily Rodda
Jan Postma
J.R.R. Tolkien
Paul van Loon
Carry Slee
Roald Dahl
Darren Shan
Brian Jacques
Ad van Gils
Emily Rodda
Jan Postma
0
geplaatst: 13 juni 2010, 20:46 uur
jellecomicgek72 schreef:
R.L Stine (kippenvelreeks)
R.L Stine (kippenvelreeks)
Nog wel veel meer dan dat.

0
jellecomicgek72
geplaatst: 13 juni 2010, 21:58 uur
Ja, klopt maar heb alleen de kippenvelserie van hem gelezen en heb nu volgens mij bijna alle kippenvel boeken gelezen.
0
geplaatst: 13 juni 2010, 23:15 uur
jellecomicgek72 schreef:
Ja, klopt maar heb alleen de kippenvelserie van hem gelezen en heb nu volgens mij bijna alle kippenvel boeken gelezen.
Alle Kippenvelboeken die in Nederland vertaald zijn neem ik aan?

Hier is de complete lijst met originele Goosebumps (= Kippenvel) boeken van 1992 tot 1997.
Hier is de complete lijst van Goosebumps Series 2000 (1998-2000).
En hier is de complete (tot nu toe) lijst van de allernieuwste serie Goosebumps Horrorland (2008 - (geplande eind): 2011.

0
jellecomicgek72
geplaatst: 15 juni 2010, 07:20 uur
Afleveringen heb ik echt allemaal gezien. Ik kijk het nog steeds via youtube. Jammer dat Fox Kids het tegenwoordig niet meer uitzend. Tegenwoordig is het allemaal hanna montana klotezooi geworden. 

0
geplaatst: 21 juni 2010, 22:33 uur
Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Dat is toch nu veranderd in die shit-zender "Disney XD"? - Echt belachelijk! - Fox Kids en daarna Jetix, zendde in ieder geval nog fatsoenlijke series uit.
Maar die TV-afleveringen van Kippenvel zijn idd geweldig! Ik heb er 6 van op video, en je kunt allemaal op DVD kopen in Engeland en Amerikia.
Maar die TV-afleveringen van Kippenvel zijn idd geweldig! Ik heb er 6 van op video, en je kunt allemaal op DVD kopen in Engeland en Amerikia.

jellecomicgek72 schreef:
Afleveringen heb ik echt allemaal gezien. Ik kijk het nog steeds via youtube. Jammer dat Fox Kids het tegenwoordig niet meer uitzend. Tegenwoordig is het allemaal hanna montana klotezooi geworden.

0
PeterW (crew)
geplaatst: 21 juni 2010, 22:45 uur
Disney XD? Die zenden Phineas & Ferb uit, keigoed!
0
geplaatst: 21 juni 2010, 22:57 uur
PeterW schreef:
Ja, vroeger was het Fox Kids, toen Jetix, en nu dit. - Sommige series zijn misschien leuk, maar het merendeel is toch echt pure Amerikaanse bull-crap.

0
geplaatst: 23 juni 2010, 12:40 uur
Disney XD is alleen al om langs te zappen vanwege dat verschrikkelijk grote logo. En waarom moet men series met acteurs nasynchroniseren? En nog zo slecht ook. Dat deden ze ook jaren terug bij Cartoon Network. Kreeg je cartoons als Cow and Chicken en Johnny Bravo in het Nederlands, niet om aan te horen. Gelukkig ben ik nu te oud voor dat soort zenders, maar ik heb medelijden met de kinderen van tegenwoordig. Commerciële voorgekauwde éénheidstroep. Waar is Nils Holgersson? Ovide? Dommel? Doctor Snugles? Teddy Ruxpin? Wickie the Vicking? Maar bovenal Telekids!
0
geplaatst: 14 juli 2010, 15:25 uur
Stephen King (mn absolute favoriet)
H.P. Lovecraft
E.A. Poe
Roald Dahl is erg goed
Paul van Loon was ik als kind helemaal gek van
Gabriel Garcia Marquez vind ik erg goed
W.F. Hermans
En ongetwijfeld nog wat meer waar ik nu niet opkom
H.P. Lovecraft
E.A. Poe
Roald Dahl is erg goed
Paul van Loon was ik als kind helemaal gek van
Gabriel Garcia Marquez vind ik erg goed
W.F. Hermans
En ongetwijfeld nog wat meer waar ik nu niet opkom

0
geplaatst: 14 juli 2010, 17:41 uur
Simone van der Vlugt vind ik altijd zo goed schrijven, je kan in haar boeken zo goed meeleven met de hoofdpersoon. Maar bijvoorbeeld J.K. Rowling ook, of John Marsden.
0
geplaatst: 28 juli 2010, 15:12 uur
Thomas Hardy, Jane Austen, Ann Radcliffe, Laura Ingalls Wilder, J.K. Rowling, Donna Leon en Virginia Woolf 

* denotes required fields.