Boeken / Toplijsten en favorieten / Top 10 : Nobelprijswinnaars
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 22:11 uur
Leuk, al die top tiens.
Mag ik meedoen met Nobelprijswinnaars?
1. The Summer before the Dark - Doris Lessing
2. Narziss und Goldmund - Hermann Hesse
3. En Attendant Godot - Samuel Beckett
4. L'Etranger - Albert Camus
5. Crónica de una Muerte Anunciada - Gabriel García Márquez
6. Der Tod in Venedig - Thomas Mann
7. Heute Wäre Ich Mir Lieber Nicht Begegnet - Herta Müller
8. Todos os Nomes - José Saramago
9. Le Tramway - Claude Simon
10. Il Fu Mattia Pascal - Luigi Pirandello
Mag ik meedoen met Nobelprijswinnaars?
1. The Summer before the Dark - Doris Lessing
2. Narziss und Goldmund - Hermann Hesse
3. En Attendant Godot - Samuel Beckett
4. L'Etranger - Albert Camus
5. Crónica de una Muerte Anunciada - Gabriel García Márquez
6. Der Tod in Venedig - Thomas Mann
7. Heute Wäre Ich Mir Lieber Nicht Begegnet - Herta Müller
8. Todos os Nomes - José Saramago
9. Le Tramway - Claude Simon
10. Il Fu Mattia Pascal - Luigi Pirandello
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2010, 22:28 uur
Da's ook een leuke, is alleen even wat opzoekwerk
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:03 uur
1. Mario Vargas Llosa - Conversación en la Catedral
2. John Steinbeck - The Grapes of Wrath
3. Imre Kertész - Sorstalanság
4. Gabriel García Márquéz - El Amor en los Tiempos del Cólera
5. Luigi Pirandello - Il Fu Mattia Pascal
6. Isaac Bashevis Singer - The Magician of Lublin
7. José Saramago - O Ano da Morte de Ricardo Reis
8. J.M. Coetzee - Disgrace
9. Yasunari Kawabata - Yukiguni
10. Heinrich Böll - Billiard um Halb Zehn
Geweldig rijtje, al zeg ik het zelf.
2. John Steinbeck - The Grapes of Wrath
3. Imre Kertész - Sorstalanság
4. Gabriel García Márquéz - El Amor en los Tiempos del Cólera
5. Luigi Pirandello - Il Fu Mattia Pascal
6. Isaac Bashevis Singer - The Magician of Lublin
7. José Saramago - O Ano da Morte de Ricardo Reis
8. J.M. Coetzee - Disgrace
9. Yasunari Kawabata - Yukiguni
10. Heinrich Böll - Billiard um Halb Zehn
Geweldig rijtje, al zeg ik het zelf.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:17 uur
Dit kan helpen. Ik kom maar aan 7 auteurs maar wel genoeg boeken:
01. Narziss und Goldmund - Hermann Hesse
02. Liefde in Tijden van Cholera - Gabriel García Márquez
03. Der Steppenwolf - Hermann Hesse
04. L'Étranger - Albert Camus
05. Het Ongrijpbare Meisje - Mario Vargas Llosa
06. Honderd Jaar Eenzaamheid - Gabriel García Márquez
07. De Ongelooflijke Maar Droevige Geschiedenis van de Onschuldige Eréndira en Haar Harteloze Grootmoeder - Gabriel García Márquez
08. A Farewell to Arms - Ernest Hemingway
09. Of Mice and Men - John Steinbeck
10. Uno, Nessuno e Centomila - Luigi Pirandello
Er staan nog een heel aantal auteurs en boeken op mijn leeslijst.
Trouwens nog genoeg ideeen voor Top 10 lijsten, maar ik doseer ze wat om de reacties op de bestaande af te wachten (en anderen een kans te geven ).
01. Narziss und Goldmund - Hermann Hesse
02. Liefde in Tijden van Cholera - Gabriel García Márquez
03. Der Steppenwolf - Hermann Hesse
04. L'Étranger - Albert Camus
05. Het Ongrijpbare Meisje - Mario Vargas Llosa
06. Honderd Jaar Eenzaamheid - Gabriel García Márquez
07. De Ongelooflijke Maar Droevige Geschiedenis van de Onschuldige Eréndira en Haar Harteloze Grootmoeder - Gabriel García Márquez
08. A Farewell to Arms - Ernest Hemingway
09. Of Mice and Men - John Steinbeck
10. Uno, Nessuno e Centomila - Luigi Pirandello
Er staan nog een heel aantal auteurs en boeken op mijn leeslijst.
Trouwens nog genoeg ideeen voor Top 10 lijsten, maar ik doseer ze wat om de reacties op de bestaande af te wachten (en anderen een kans te geven ).
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:32 uur
1. Gabriel Garcia Marquez - Honderd Jaar Eenzaamheid
2. Ernest Hemingway - A Farwell to Arms
3. Albert Camus - De Pest
4. Toni Morrison - Song of Solomon
5. Herman Hesse - Siddhartha
6. William Golding - Lord of the Flies
7. Jose Saramago - De Stad der Blinden
8. George Bernard Shaw - Mrs. Warren's Profession
Ik kom tot 8 romans (één per schrijver):
Aangevuld met gedichten kortverhalen:
T.S. Eliot - The Hollow Men
W.B. Yeats - The Lake of Innisfree
William Faulkner - A Rose for Emily
2. Ernest Hemingway - A Farwell to Arms
3. Albert Camus - De Pest
4. Toni Morrison - Song of Solomon
5. Herman Hesse - Siddhartha
6. William Golding - Lord of the Flies
7. Jose Saramago - De Stad der Blinden
8. George Bernard Shaw - Mrs. Warren's Profession
Ik kom tot 8 romans (één per schrijver):
Aangevuld met gedichten kortverhalen:
T.S. Eliot - The Hollow Men
W.B. Yeats - The Lake of Innisfree
William Faulkner - A Rose for Emily
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2010, 23:40 uur
1. Narziss und Goldmund - Hermann Hesse
2. La Chute - Albert Camus
3. Die Blechtrommel - Günter Grass
4. Honderd Jaar Eenzaamheid - Gabriel García Márquez
5. East of Eden - John Steinbeck
6. Lord of the Flies - William Golding
7. As I Lay Dying - William Faulkner
8. Wanderer, Kommst Du nach Spa... - Heinrich Böll
9. Mysteriën - Knut Hamsun
10. Waiting for the Barbarians - J.M. Coetzee
Keuze uit ca.25 auteurs
2. La Chute - Albert Camus
3. Die Blechtrommel - Günter Grass
4. Honderd Jaar Eenzaamheid - Gabriel García Márquez
5. East of Eden - John Steinbeck
6. Lord of the Flies - William Golding
7. As I Lay Dying - William Faulkner
8. Wanderer, Kommst Du nach Spa... - Heinrich Böll
9. Mysteriën - Knut Hamsun
10. Waiting for the Barbarians - J.M. Coetzee
Keuze uit ca.25 auteurs
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 00:25 uur
1. Albert Camus - De vreemdeling.
2. Gabriel Garcia Marquez - Liefde in tijden van cholera.
3. Imre Kertesz - Onbepaald door het lot.
4. Gunter Grass - Die blechtrommel.
5. Orhan Pamuk - Sneeuw.
6. Jose Saramago - Het beleg van Lissabon.
7. Thomas Mann - De dood in Venetie.
8. Jean-Paul Sartre - De walging.
9. John Steinbeck - De druiven der gramschrap.
10. Aleksander Solzjenitsyn - De Goelag archipel.
24 auteurs bij mij. Beetje gecombineerd tussen beste boeken en beste auteurs.
2. Gabriel Garcia Marquez - Liefde in tijden van cholera.
3. Imre Kertesz - Onbepaald door het lot.
4. Gunter Grass - Die blechtrommel.
5. Orhan Pamuk - Sneeuw.
6. Jose Saramago - Het beleg van Lissabon.
7. Thomas Mann - De dood in Venetie.
8. Jean-Paul Sartre - De walging.
9. John Steinbeck - De druiven der gramschrap.
10. Aleksander Solzjenitsyn - De Goelag archipel.
24 auteurs bij mij. Beetje gecombineerd tussen beste boeken en beste auteurs.
0
Brunniepoo
geplaatst: 24 oktober 2010, 20:17 uur
1. John Steinbeck - The grapes of wrath
2. Knut Hamsun - Honger
3. Albert Camus - De pest
4. Günther Grass - Die Blechtrommel
5. José Saramago - De stad der blinden
6. Orhan Pamuk - Sneeuw
7. William Golding - Lord of the flies
8. Ernest Hemingway - The sun also rises
Niet echt mijn ding, die wereldliteratuur, maar ja Mulisch wint die rotprijs maar niet..
2. Knut Hamsun - Honger
3. Albert Camus - De pest
4. Günther Grass - Die Blechtrommel
5. José Saramago - De stad der blinden
6. Orhan Pamuk - Sneeuw
7. William Golding - Lord of the flies
8. Ernest Hemingway - The sun also rises
Niet echt mijn ding, die wereldliteratuur, maar ja Mulisch wint die rotprijs maar niet..
0
geplaatst: 27 april 2012, 19:11 uur
Romans:
1 Thomas Mann, Der Tod in Venedig
2 Knut Hamsun, Honger
3 Hermann Hesse, Siddharta
4 Ernest Hemingway, A Farewell to Arms
5 John Steinbeck, East of Eden
6 Jean-Paul Sartre, La Nausée
7 Aleksandr Solzhenitsyn, Een dag in het leven van Ivan Denisovitsj
8 Boris Pasternak, Dokter Zhivago
9 Gabriel García Márquez, Kroniek van een aangekondigde dood
10 Albert Camus, L'Étranger
11 Orhan Pamuk, Sneeuw
12 Doris Lessing, The Golden Notebook
13 J. M. Coetzee, Disgrace
14 Toni Morrison, Beloved
15 Naguib Mahfouz, Nieuw Caïro
Drama:
1 G. B. Shaw, Pygmalion
2 Eugene O'Neill, Desire under the Elms
3 Samuel Beckett, En attendant Godot
4 Harold Pinter, The Birthday Party
5 Dario Fo, De tijger
1 Thomas Mann, Der Tod in Venedig
2 Knut Hamsun, Honger
3 Hermann Hesse, Siddharta
4 Ernest Hemingway, A Farewell to Arms
5 John Steinbeck, East of Eden
6 Jean-Paul Sartre, La Nausée
7 Aleksandr Solzhenitsyn, Een dag in het leven van Ivan Denisovitsj
8 Boris Pasternak, Dokter Zhivago
9 Gabriel García Márquez, Kroniek van een aangekondigde dood
10 Albert Camus, L'Étranger
11 Orhan Pamuk, Sneeuw
12 Doris Lessing, The Golden Notebook
13 J. M. Coetzee, Disgrace
14 Toni Morrison, Beloved
15 Naguib Mahfouz, Nieuw Caïro
Drama:
1 G. B. Shaw, Pygmalion
2 Eugene O'Neill, Desire under the Elms
3 Samuel Beckett, En attendant Godot
4 Harold Pinter, The Birthday Party
5 Dario Fo, De tijger
3
geplaatst: 25 oktober 2017, 14:14 uur
1. Disgrace - J.M. Coetzee (1999)
2. Kara Kitap - Orhan Pamuk (1990)
3. Masumiyet Müzesi - Orhan Pamuk (2008)
4. Ontdekking van de Hemel, De - Harry Mulisch (1992)
5. Unconsoled, The - Kazuo Ishiguro (1995)
6. Miramar - Nagieb Mahfoez (1967)
7. Layali alf Layla - Nagieb Mahfoez (1981)
8. Awlad al-Haratina - Nagieb Mahfoez (1959)
9. Never Let Me Go - Kazuo Ishiguro (2005)
10. Shengsi Pilao - Guan Moye (2006)
2. Kara Kitap - Orhan Pamuk (1990)
3. Masumiyet Müzesi - Orhan Pamuk (2008)
4. Ontdekking van de Hemel, De - Harry Mulisch (1992)
5. Unconsoled, The - Kazuo Ishiguro (1995)
6. Miramar - Nagieb Mahfoez (1967)
7. Layali alf Layla - Nagieb Mahfoez (1981)
8. Awlad al-Haratina - Nagieb Mahfoez (1959)
9. Never Let Me Go - Kazuo Ishiguro (2005)
10. Shengsi Pilao - Guan Moye (2006)
3
geplaatst: 25 oktober 2017, 14:46 uur
Donkerwoud Harry Mulisch, is dat om te kijken of we wel opletten?
* denotes required fields.