Boeken / Toplijsten en favorieten / Het mooiste kinderboek
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2008, 12:27 uur
Ja, maar nostalgie bepaalt enkel de waardering van volwassenen, bij kinderen speelt dat niet uiteraard.
0
geplaatst: 5 maart 2008, 19:10 uur
Bijna 17.000 mensen brachten hun stem uit in de eerste ronde van de verkiezing van Het Mooiste Kinderboek. Deze tien titels kregen de meeste stemmen. Maar welk boek mag zich echt Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden noemen? Jij beslist. Stem nu!
- Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckman
- De oma van Jules - Annemie Berebrouckx
- De GVR - Roald Dahl
- Matilda - Roald Dahl
- Eefje Donkerblauw - Geert De Kockere, Lieve Baeten (ill.)
- Pippi Langkous - Astrid Lindgren
- Heksenfee - Brigitte Minne, Carll Cneut (ill.)
- Harry Potter en de Steen der Wijzen - J.K. Rowling
- Pluk van de Petteflet - Annie M.G. Schmidt
- Fantasia - Geronimo Stilton
Stemmen kan op www.hetmooistekinderboek.be
- Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckman
- De oma van Jules - Annemie Berebrouckx
- De GVR - Roald Dahl
- Matilda - Roald Dahl
- Eefje Donkerblauw - Geert De Kockere, Lieve Baeten (ill.)
- Pippi Langkous - Astrid Lindgren
- Heksenfee - Brigitte Minne, Carll Cneut (ill.)
- Harry Potter en de Steen der Wijzen - J.K. Rowling
- Pluk van de Petteflet - Annie M.G. Schmidt
- Fantasia - Geronimo Stilton
Stemmen kan op www.hetmooistekinderboek.be
0
geplaatst: 6 maart 2008, 13:02 uur
Ik heb lang getwijfeld tussen Pippi Langkous en De GVR, maar uiteindelijk toch voor de laatste gekozen.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 09:25 uur
Drie Belgische prentenboeken... En van Fantasia had ik nog nooit gehoord (kijken of de bieb 'm heeft). De cover van Heksenfee ziet er wel apart uit. Dat zijn toch wel de verrassingen. Aardige mix van klassiek en nieuw.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 14:02 uur
Fantasia ken ik ook totaal niet, maar dat schijnt vrij recent te zijn, en momenteel nogal populair in Vlaanderen. Ze hebben elke stemmer ook naar zijn leeftijd gevraagd, en dan blijkt dat boeken als Fantasia en Heksenfee vooral door kinderen zelf zijn genomineerd, en de klassiekers van Schmidt, Dahl, Beckman en Lindgren eerder door twintigers en ouder.
0
geplaatst: 26 maart 2008, 11:06 uur
De uitspraak is inmiddels al weer tien dagen oud, maar toch:
‘Fantasia’ van Geronimo Stilton
wint de verkiezing van Het Mooiste Kinderboek
Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden is ‘Fantasia’ van Geronimo Stilton. Dat beslisten lezers tussen 1 en 99 jaar met ruim 36.000 stemmen tijdens een grootscheepse verkiezing in het kader van de Jeugdboekenweek. ‘Pluk van de Petteflet’ van Annie M.G. Schmidt eindigde als tweede, ‘Matilda’ van Roald Dahl werd derde.
Tijdens een plechtigheid in de Gentse Boekentoren maakten Stichting Lezen en het Vlaams Centrum voor Openbare Bibliotheken vandaag bekend welk boek de verkiezing van Het Mooiste Kinderboek wint. Gespreid over twee stemronden kwamen er in totaal 36.107 unieke stemmen binnen. ‘Fantasia’ van Geronimo Stilton (uitgegeven bij Baeckens Books) eindigde als eerste, met 4.566 van de 36.107 stemmen.
Met kleurrijke prenten, vlotte teksten en speelse lettertypes bekoren de avonturen van krantenmuis Geronimo Stilton in de eerste plaats kinderen. Alexander, 9 jaar: “Dankzij Geronimo Stilton kan ik veel beter lezen en het zijn de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Het heeft een mooi begin en een mooi midden en een mooi einde, alles is gewoon perfect.” Ook journaliste Lisbeth Imbo, meter van het boek, is tevreden: “Een totaal van 36.000 stemmen is niet niks. Ik vond het leuk dat zowel kinderen als volwassenen met zoveel enthousiasme stemden, soms met erg overtuigende argumenten. En natuurlijk ben ik blij dat een boek met veel fantasie het haalt!”
‘Pluk van de Petteflet’ van Annie M.G. Schmidt (uitgegeven bij Querido) eindigt op de tweede plaats. De belevenissen van het jongetje met de rode kraanwagen en zijn hart voor dieren vertederen niet alleen kinderen, maar ook heel wat volwassenen. Jacques, 51 jaar: “ Ik stem voor Annie M.G. Schmidt omdat zij mij als vader heeft leren voorlezen.” Gaia-boegbeeld Michel Vandenbosch vond het fijn om peter van het boek te zijn: “Pluk heeft mijn hart veroverd. Al heb ik zelf geen kraanwagen, toch herken ik veel van mezelf in het jongetje dat opkomt voor dieren.”
De derde plaats gaat naar ‘Matilda’ van Roald Dahl (uitgegeven bij De Fontein). Journaliste en Slimste Mens Annelies Rutten is blij dat ‘Matilda’ als één van de klassiekers uit de jeugdliteratuur een podiumplaats haalt: het is meesterlijk geschreven, een plezier om te lezen én om voor te lezen.”
Uit de stemmen blijkt dat 68% van de stemmers jonger was dan 19 jaar. Bij de meisjes was ‘Fantasia’ de favoriet, de voorkeur van de jongens ging naar ‘Matilda’. Over alle leeftijdscategorieën heen scoorde ‘Fantasia’ het hoogst bij kinderen en jongeren tussen 0 en 19 jaar. ‘Pluk van de Petteflet’ is dan weer de lieveling van de stemmers tussen 40-49 jaar en 80-89 jaar. ‘Matilda’ scoort het beste in de leeftijdsgroep 20 -29. Eén derde van alle stemmers was mannelijk, twee derden vrouwelijk.
De bekendmaking van Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden betekent meteen het slot van Jeugdboekenweek 2008. Met ‘Mooi’ als thema zette dat kinderboekenfestival twee weken lang de mooiste kinderboeken in de kijker in scholen, boekhandels en bibliotheken.
Het is een vrij nieuwe serie van Italiaanse bodem. Bij ons in de bieb loopt het in ieder geval redelijk goed.
Maar de recensies die ik heb gelezen zijn er niet bepaald positief over.
Verassend genoeg zat Harry Potter niet eens in de top drie.
‘Fantasia’ van Geronimo Stilton
wint de verkiezing van Het Mooiste Kinderboek
Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden is ‘Fantasia’ van Geronimo Stilton. Dat beslisten lezers tussen 1 en 99 jaar met ruim 36.000 stemmen tijdens een grootscheepse verkiezing in het kader van de Jeugdboekenweek. ‘Pluk van de Petteflet’ van Annie M.G. Schmidt eindigde als tweede, ‘Matilda’ van Roald Dahl werd derde.
Tijdens een plechtigheid in de Gentse Boekentoren maakten Stichting Lezen en het Vlaams Centrum voor Openbare Bibliotheken vandaag bekend welk boek de verkiezing van Het Mooiste Kinderboek wint. Gespreid over twee stemronden kwamen er in totaal 36.107 unieke stemmen binnen. ‘Fantasia’ van Geronimo Stilton (uitgegeven bij Baeckens Books) eindigde als eerste, met 4.566 van de 36.107 stemmen.
Met kleurrijke prenten, vlotte teksten en speelse lettertypes bekoren de avonturen van krantenmuis Geronimo Stilton in de eerste plaats kinderen. Alexander, 9 jaar: “Dankzij Geronimo Stilton kan ik veel beter lezen en het zijn de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Het heeft een mooi begin en een mooi midden en een mooi einde, alles is gewoon perfect.” Ook journaliste Lisbeth Imbo, meter van het boek, is tevreden: “Een totaal van 36.000 stemmen is niet niks. Ik vond het leuk dat zowel kinderen als volwassenen met zoveel enthousiasme stemden, soms met erg overtuigende argumenten. En natuurlijk ben ik blij dat een boek met veel fantasie het haalt!”
‘Pluk van de Petteflet’ van Annie M.G. Schmidt (uitgegeven bij Querido) eindigt op de tweede plaats. De belevenissen van het jongetje met de rode kraanwagen en zijn hart voor dieren vertederen niet alleen kinderen, maar ook heel wat volwassenen. Jacques, 51 jaar: “ Ik stem voor Annie M.G. Schmidt omdat zij mij als vader heeft leren voorlezen.” Gaia-boegbeeld Michel Vandenbosch vond het fijn om peter van het boek te zijn: “Pluk heeft mijn hart veroverd. Al heb ik zelf geen kraanwagen, toch herken ik veel van mezelf in het jongetje dat opkomt voor dieren.”
De derde plaats gaat naar ‘Matilda’ van Roald Dahl (uitgegeven bij De Fontein). Journaliste en Slimste Mens Annelies Rutten is blij dat ‘Matilda’ als één van de klassiekers uit de jeugdliteratuur een podiumplaats haalt: het is meesterlijk geschreven, een plezier om te lezen én om voor te lezen.”
Uit de stemmen blijkt dat 68% van de stemmers jonger was dan 19 jaar. Bij de meisjes was ‘Fantasia’ de favoriet, de voorkeur van de jongens ging naar ‘Matilda’. Over alle leeftijdscategorieën heen scoorde ‘Fantasia’ het hoogst bij kinderen en jongeren tussen 0 en 19 jaar. ‘Pluk van de Petteflet’ is dan weer de lieveling van de stemmers tussen 40-49 jaar en 80-89 jaar. ‘Matilda’ scoort het beste in de leeftijdsgroep 20 -29. Eén derde van alle stemmers was mannelijk, twee derden vrouwelijk.
De bekendmaking van Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden betekent meteen het slot van Jeugdboekenweek 2008. Met ‘Mooi’ als thema zette dat kinderboekenfestival twee weken lang de mooiste kinderboeken in de kijker in scholen, boekhandels en bibliotheken.
Het is een vrij nieuwe serie van Italiaanse bodem. Bij ons in de bieb loopt het in ieder geval redelijk goed.
Maar de recensies die ik heb gelezen zijn er niet bepaald positief over.

Verassend genoeg zat Harry Potter niet eens in de top drie.
0
geplaatst: 11 december 2008, 10:59 uur
In Boeken > Toplijsten en favorieten > Leukste/beste kinder/jeugdboeken:
Vertel hier wat jullie favoriete kinderboeken zijn. Welke boeken verslond je toen je klein was of welke boeken verslind je samen met je dochter(tje) of zoon(tje)?
Vertel hier wat jullie favoriete kinderboeken zijn. Welke boeken verslond je toen je klein was of welke boeken verslind je samen met je dochter(tje) of zoon(tje)?
0
geplaatst: 11 december 2008, 11:53 uur
Poeh, dat weet ik niet meer hoor 
Nee serieus:
Als kind:
- pinkeltje, arendsoog, Thea Beckman, W. G. van der Hulst, Evert Hartman, Anne de Vries, Anke de Vries, Jan Terlouw, Tonke Dragt,
Nu:
- Neil Gaiman, Terry Pratchett, Roald Dahl, Tolkien, C.S. Lewis, Toon Tellegen, A. A. Milne(!)
Om voor te lezen:
(E is nu 17 maanden) Nijntje, Wat zit er in de regenboog (een favoriet van hem), Dikkie Dik, Richard Scarry, Kiekeboe (ook erg leuk). Voorlezen is nog een groot woord, het is vooral zelf verhaaltjes erbij vertellen
Maar ik heb hem al wel goed opgevoed, want we krijgen van anderen al te horen dat hij wel erg veel van boekjes houd

Nee serieus:
Als kind:
- pinkeltje, arendsoog, Thea Beckman, W. G. van der Hulst, Evert Hartman, Anne de Vries, Anke de Vries, Jan Terlouw, Tonke Dragt,
Nu:
- Neil Gaiman, Terry Pratchett, Roald Dahl, Tolkien, C.S. Lewis, Toon Tellegen, A. A. Milne(!)
Om voor te lezen:
(E is nu 17 maanden) Nijntje, Wat zit er in de regenboog (een favoriet van hem), Dikkie Dik, Richard Scarry, Kiekeboe (ook erg leuk). Voorlezen is nog een groot woord, het is vooral zelf verhaaltjes erbij vertellen

Maar ik heb hem al wel goed opgevoed, want we krijgen van anderen al te horen dat hij wel erg veel van boekjes houd

0
PeterW (crew)
geplaatst: 11 december 2008, 12:27 uur
Wipneus en Pim, Pinkeltje, Meester Bikkel, De Vijf.
0
geplaatst: 12 december 2008, 23:57 uur
Arendsoog, de dolle tweeling, pitty, claudia, de zwarte hengst Bento (lezen, herlezen, herlezen, herlezen, enz.), pinkeltje, okki pepernoot...
Ennuh... voorlezen/lezen is aan mijn huisgenoten niet besteed
Ennuh... voorlezen/lezen is aan mijn huisgenoten niet besteed

0
geplaatst: 13 december 2008, 09:51 uur
De series van Pietje Bell en Dik Trom. Ik lees deze boeken op dit moment aan mijn zoon voor.
0
geplaatst: 17 december 2008, 01:31 uur
- De snelle Jelle serie
- Pietje Bell serie
- Alles van Paul van Loon
- Annie M.G Schmidt
- Aantal boeken van Roald Dahl
- Harry Potter and the philosophers stone (brugklas, dus net in/uit mijn kindertijd)
- Pietje Bell serie
- Alles van Paul van Loon
- Annie M.G Schmidt
- Aantal boeken van Roald Dahl
- Harry Potter and the philosophers stone (brugklas, dus net in/uit mijn kindertijd)
0
geplaatst: 17 december 2008, 02:46 uur
Alle boeken uit mijn jeugd opnoemen zou te lang duren, maar mijn petekindje van 2,5 jaar lees ik de laatste tijd vooral voor uit:
Lotta kan al fietsen (Astrid Lindgren)
Was ik vroeger ook zot van, vooral dan van het angstaanjagende moment waarop Lotta van haar fiets valt, in de braamstruiken terecht komt en met aan doodsangst grenzende ontzetting ziet wat er met haar knie gebeurd is: BLOED!! Zo'n beetje het meest verschrikkelijke moment uit de wereldliteratuur dat ik me kan herinneren
Ook draken moeten slapen
Heel leuk verhaal over een kleine draak die bang is dat er kinderen onder zijn bed zitten. Hij besluit onder zijn bed te gaan slapen, maar die nacht verdwaalt er een jongetje in het drakenbos dat in de grot van de kleine draak terecht komt, op de kale matras gaat liggen en zich bang afvraagt of er in dit akelige hol misschien wel geen draak zou zitten. Waarop hij op het onzalige idee komt om ónder het bed te kijken - en draak én kind doodsbang elk een andere kant op rennen...
Nu even niet, Sam
Ook wel leuk: Sam heeft dorst maar kan niet aan de kraan en vindt ook geen glas. Hij vraagt de hele familie om hulp, maar niemand heeft tijd zodat hij zelf stap voor stap zijn probleem 'oplost'. Aan het einde zit hij met een grote glimlach zijn glaasje water op te drinken, temidden van de to-ta-le chaos van een ondergelopen keuken waar alles omgevallen, ingestort of afgebroken is.
Lotta kan al fietsen (Astrid Lindgren)
Was ik vroeger ook zot van, vooral dan van het angstaanjagende moment waarop Lotta van haar fiets valt, in de braamstruiken terecht komt en met aan doodsangst grenzende ontzetting ziet wat er met haar knie gebeurd is: BLOED!! Zo'n beetje het meest verschrikkelijke moment uit de wereldliteratuur dat ik me kan herinneren

Ook draken moeten slapen
Heel leuk verhaal over een kleine draak die bang is dat er kinderen onder zijn bed zitten. Hij besluit onder zijn bed te gaan slapen, maar die nacht verdwaalt er een jongetje in het drakenbos dat in de grot van de kleine draak terecht komt, op de kale matras gaat liggen en zich bang afvraagt of er in dit akelige hol misschien wel geen draak zou zitten. Waarop hij op het onzalige idee komt om ónder het bed te kijken - en draak én kind doodsbang elk een andere kant op rennen...
Nu even niet, Sam
Ook wel leuk: Sam heeft dorst maar kan niet aan de kraan en vindt ook geen glas. Hij vraagt de hele familie om hulp, maar niemand heeft tijd zodat hij zelf stap voor stap zijn probleem 'oplost'. Aan het einde zit hij met een grote glimlach zijn glaasje water op te drinken, temidden van de to-ta-le chaos van een ondergelopen keuken waar alles omgevallen, ingestort of afgebroken is.
0
geplaatst: 18 december 2008, 01:02 uur
Voor de hele jonge Rob:
Wipneus & Pim
En de Iets oudere las graag:
Roald Dahl (echt alles - en nog steeds)
Paul Biegel
Jan Terlouw
Nog hopen meer gelezen, maar dit waren (zijn) toch de door mij meest gekoesterde auteurs.
Wipneus & Pim

En de Iets oudere las graag:
Roald Dahl (echt alles - en nog steeds)
Paul Biegel
Jan Terlouw
Nog hopen meer gelezen, maar dit waren (zijn) toch de door mij meest gekoesterde auteurs.
0
geplaatst: 7 januari 2009, 11:31 uur
Vooral evidente namen uit de jeugdliteratuur:
Zowat alles van Thea Beckman, vooral bijgebleven zijn:
-Kinderen van moeder aarde
-Geef me de ruimte (en vervolg)
-Kruistocht in spijkerbroek
En zowat alles van Roald Dahl (vooral GVR) en tevens Jan Terlouw (Oorlogswinter)
Ook Anthony Horowitz las ik erg graag.
Zowat alles van Thea Beckman, vooral bijgebleven zijn:

-Kruistocht in spijkerbroek
En zowat alles van Roald Dahl (vooral GVR) en tevens Jan Terlouw (Oorlogswinter)
Ook Anthony Horowitz las ik erg graag.
0
geplaatst: 8 januari 2009, 10:18 uur
Oh ja, en Marc De Bel:
-Blinker en de bakfietsbioscoop
-Het ei van oom trotter
-De zusjes kriegel
-Blinker en de bakfietsbioscoop
-Het ei van oom trotter
-De zusjes kriegel
0
geplaatst: 8 januari 2009, 14:52 uur
Chungking schreef:

Verder was ik dol op:
de eerste drie boeken over de Tillermans
De Zwarte Rugzak
Pluk van de Petteflet
Het Oneindige Verhaal
0
geplaatst: 21 januari 2009, 10:02 uur
Heerlijk jeugdboeken. Mijn 10 staan hier
De 10 beste Jeugdboeken - bestejeugdboeken.nl
komt hier op neer:
1. Meester van de zwarte Molen, Ottfried Preussler
2. Brief voor de Koning, Tonke Dragt
3. Kruistocht in Spijkerboek, Thea Beckman
4. Gebroeders Leeuwenhart, Astrid Lindgren
5. Het Oneindige Verhaal, Michael van de Ende
6. Koning van Katoren, Jan Terlouw
7. Minoes, Annie M.G. Schmidt
8. Sjakie en de chocoladefabriek, Roald Dahl
9. Joshua Joshua Tango, Robert Wolfe
10.Tobbe, Mikael Engstrom
De 10 beste Jeugdboeken - bestejeugdboeken.nl
komt hier op neer:
1. Meester van de zwarte Molen, Ottfried Preussler
2. Brief voor de Koning, Tonke Dragt
3. Kruistocht in Spijkerboek, Thea Beckman
4. Gebroeders Leeuwenhart, Astrid Lindgren
5. Het Oneindige Verhaal, Michael van de Ende
6. Koning van Katoren, Jan Terlouw
7. Minoes, Annie M.G. Schmidt
8. Sjakie en de chocoladefabriek, Roald Dahl
9. Joshua Joshua Tango, Robert Wolfe
10.Tobbe, Mikael Engstrom
0
geplaatst: 21 januari 2009, 23:43 uur
Toen ik klein was....
Euro 5.
De discus.
Verzetsgroep Pimpernel.
Ivanhoe.
Pietje Bell.
Sandokan.
En nog flink wat waar ik echt niet (meer) op kom.
Euro 5.
De discus.
Verzetsgroep Pimpernel.
Ivanhoe.
Pietje Bell.
Sandokan.
En nog flink wat waar ik echt niet (meer) op kom.
1
geplaatst: 16 juni 2009, 00:45 uur
Geronimo Stilton is geen schrijver, maar een merk. Zijn boeken worden geschreven door een naamloos schrijversteam en gepromoot door een promotieapparaat . Een schande dat dit marketingproduct tot mooiste kinderboek gekroond werd. Maar begrijpelijk, als je via internet kan stemmen. Heel dat netwerk van het bedrijf Stilton zal wel meegestemd hebben (eigenlijk is Stilton een rat, want zulke grote muizen bestaan er niet). Intussen maken bibliotheken en boekhandels zich belachelijk door Geronimo uit te nodigen voor leesactiviteiten, wat er op neerkomt dat je een jobstudent in een rattenpak laat handtekeningen uitdelen en auteurtje spelen. Boerenbedrog, noem ik dat. Uitroeien, dat ongedierte!
0
PeterW (crew)
geplaatst: 16 juni 2009, 19:38 uur
Tamino Acid schreef:
Geronimo Stilton is geen schrijver, maar een merk. Zijn boeken worden geschreven door een naamloos schrijversteam en gepromoot door een promotieapparaat . Een schande dat dit marketingproduct tot mooiste kinderboek gekroond werd. Maar begrijpelijk, als je via internet kan stemmen. Heel dat netwerk van het bedrijf Stilton zal wel meegestemd hebben (eigenlijk is Stilton een rat, want zulke grote muizen bestaan er niet). Intussen maken bibliotheken en boekhandels zich belachelijk door Geronimo uit te nodigen voor leesactiviteiten, wat er op neerkomt dat je een jobstudent in een rattenpak laat handtekeningen uitdelen en auteurtje spelen. Boerenbedrog, noem ik dat. Uitroeien, dat ongedierte!
Geronimo Stilton werd geschreven door Elisabetta Dami. Ik kan me voorstellen dat deze boeken heel populair zijn bij kinderen, en je moet niet vergeten dat ze daarvoor geschreven zijn. Het is ook niet relevant of hij een muis is of een rat, er is geen enkele rat of muis die dit soort avonturen beleeft, maar in de regel klinkt muis wat vriendelijker dan rat. En of er een student in zo'n pak zit, dat zal die kinderen worst wezen. Geronimo Stilton is bij hen geweest, en dat is het belangrijkste. Het zou erger zijn wanneer volwassenen van hun stuk raken omdat Geronimo Stilton er is; en die heb je ook nog.

0
Michael1992
geplaatst: 16 juni 2009, 20:02 uur
Tamino Acid schreef:
Kunnen we als je hier mee klaar bent, ook Sinterklaas even gaan afzeiken aangezien dat in feite op hetzelfde neerkomt en waarschijnlijk de grootste commerciële stunt in de geschiedenis van de geldeconomie.
Wat maakt het uit dat miljoenen(?) kinderen er plezier aan beleven even met de Sint te spreken en te horen te krijgen hoe braaf ze de laatste tijd niet geweest zijn 'De Waarheid' gaat boven alles.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:35 uur
Ik lees nu "ogen van de draak". Is opzich wel een erg leuk sprookje.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 21:46 uur
PeterW schreef:
Geronimo Stilton werd geschreven door Elisabetta Dami. Ik kan me voorstellen dat deze boeken heel populair zijn bij kinderen, en je moet niet vergeten dat ze daarvoor geschreven zijn.
Geronimo Stilton werd geschreven door Elisabetta Dami. Ik kan me voorstellen dat deze boeken heel populair zijn bij kinderen, en je moet niet vergeten dat ze daarvoor geschreven zijn.
Ik citeer even de Geronimo Stiltonuitgever Jos Baeckens: "Intussen is het creatieve brein achter de Geronimo Stiltonverhalen uitgegroeid tot een heel team van ongeveer veertien man dat alle verhalen en zijlijnen bedenkt."
Over de kwaliteit van deze boeken spreek ik me niet uit, wel over de hype.... Als die verkiezingen van het Mooiste Kinderboek via het internet echt eerlijk verlopen, dan wil ik morgen in het Iran van Ahmadinejad wonen.
Michael1992 schreef:
Kunnen we als je hier mee klaar bent, ook Sinterklaas even gaan afzeiken aangezien dat in feite op hetzelfde neerkomt en waarschijnlijk de grootste commerciële stunt in de geschiedenis van de geldeconomie.
Geronimo Stilton is niet te vergelijken met Sinterklaas, eerder met Philadelphiakaas, of een ander product dat we alleen maar gebruiken omdat er zo massaal reclame voor gemaakt wordt.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 01:13 uur
aegron schreef:
Nee serieus:
Als kind:
Nu:
Om voor te lezen:

Nee serieus:
Als kind:
Nu:
Om voor te lezen:

Sinds wanneer schrijft Terry Pratchett kinderboeken?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 06:59 uur
Al sinds de jaren 70
Geen kinder, kinderboeken (als in prentenboeken. Hoewel...)
jaren 70/90: The Carpet People (dit was zijn eerste boek, maar heeft hij in de 90'er jaren herschreven. Misschien niet officieel een kinderboek, maar zit er wel dicht tegen aan)
jaren 90: Truckers / Diggers / Wings (The Bromeliad Trilogy)
na 2000:
- De boeken over Tiffany Aching (The Wee Free Men / A Hat Full of Sky / Wintersmith)
- Nation (zijn laatste roman)
En hij heeft 1 prentenboek geschreven: Where's my Cow (een boek dat Sam Vimes voorleest in Thud)
Dus al een poosje

jaren 70/90: The Carpet People (dit was zijn eerste boek, maar heeft hij in de 90'er jaren herschreven. Misschien niet officieel een kinderboek, maar zit er wel dicht tegen aan)
jaren 90: Truckers / Diggers / Wings (The Bromeliad Trilogy)
na 2000:
- De boeken over Tiffany Aching (The Wee Free Men / A Hat Full of Sky / Wintersmith)
- Nation (zijn laatste roman)
En hij heeft 1 prentenboek geschreven: Where's my Cow (een boek dat Sam Vimes voorleest in Thud)
Dus al een poosje

0
geplaatst: 5 augustus 2009, 07:11 uur
Het lijkt me eerder een satire op het oh zo cliché geworden fantasy dan kinderlectuur.
Ik kan me natuurlijk vergissen - mijn oordeel is slechts gebaseerd op wat ik heb gehoord. Ik heb nog niks van Pratchett gelezen.
Goedemorgen, trouwens.
Ik kan me natuurlijk vergissen - mijn oordeel is slechts gebaseerd op wat ik heb gehoord. Ik heb nog niks van Pratchett gelezen.
Goedemorgen, trouwens.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 12:34 uur
Wimisdekoning schreef:
Het lijkt me eerder een satire op het oh zo cliché geworden fantasy dan kinderlectuur.
Goedemorgen, trouwens.
Goedemorgen, trouwens.
ook goedemorgen

Nee dit zijn écht kinderboeken (zo zijn ze althans in de markt gezet).
Klik en zie dan het stukje Children's novels.
En ja ik heb ze allemaal gelezen

* denotes required fields.