menu

Boeken / Nieuws / Boeken die verfilmd gaan worden

zoeken in:
liv2 (crew)

(afbeelding)

door Ineke Houtman

liv2 (crew)

(afbeelding)

liv2 schreef:
(afbeelding)

Geregisseerd door Ritesh Batra van The Lunchbox. Hierrrr verwacht ik veel van!

liv2 (crew)

(afbeelding)

De roman van Elizabeth Gilbert wordt verfilmd door de Amerikaanse zelfproducerende omroep Masterpiece.
Masterpiece is ook verantwoordelijk voor de succesvolle tv-serie Downton Abbey.

liv2 (crew)

(afbeelding)

Las net op IMDB dat deze verfilmd gaat worden door HBO. Als tv-film. Goed nieuws lijkt me.

(afbeelding)

http://www.verobeachbookcenter.com/files/2514/3215/5131/Miss-Peregrines-Home-For-Peculiar-Children.jpg

Tim Burton is inmiddels neergestreken in Brasschaat om opnames te maken in kasteel Torenhof. Eva Green, Samuel L. Jackson en Judi Dench zullen waarschijnlijk ook van de partij zijn.

liv2 (crew)

(afbeelding)

liv2 (crew)

(afbeelding)

liv2 (crew)

(afbeelding)

Grappig, Appian Way van Leonardo diCaprio heeft nu al de filmrechten van een nog te schrijven boek over het VW-Diesel-schandaal bemachtigd:

'Dieselgate, the movie' op komst | Autonieuws - AutoWeek.nl

Goh, wat een creativiteit.

liv2 (crew)

(afbeelding)

liv2 (crew)

(afbeelding)

dutch2.0 schreef:
Las net op IMDB dat deze verfilmd gaat worden door HBO. Als tv-film. Goed nieuws lijkt me. (afbeelding)

Meestal sta ik niet te juichen als er een boekverfilming komt. Maar HBO heb ik wel hoog zitten. Ben benieuwd.

liv2 (crew)
Er wordt een tv-serie gemaakt van de Napolitaanse romans van Elena Ferrante. Er komen vier seizoenen (voor elk boek één) van acht afleveringen.

liv2 (crew)
Wordt verfilmd als romantische komedie: (Het moet een soort Nederlandse Bridget Jones worden)

(afbeelding)

Zat daar dan een liefde in? Ik dacht dat het columns over taal waren!?

Boehaha, dit verfilmen, zo zout heb ik het nog niet gegeten.

De volgende stap is waarschijnlijk het verfilmen van de Dikke van Dale. Eerst de letters a t/m g, daarna misschien een sequel.

Misschien wel een leuk userspelletje: welk boek is zo populair dat hij wel verfilmd moét worden? Ik gok op de boeken van René van der Gijp, met een cameo van Van der Gijp zelf. En uiteraard een cameo van Johan Derksen als dronken caféganger.

liv2 (crew)
Hier wat meer info over dit toch wel bizarre gegeven:

‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ krijgt verfilming - De Standaard

dutch2.0 schreef:
De volgende stap is waarschijnlijk het verfilmen van de Dikke van Dale. Eerst de letters a t/m g, daarna misschien een sequel.

Misschien wel een leuk userspelletje: welk boek is zo populair dat hij wel verfilmd moét worden? Ik gok op de boeken van René van der Gijp, met een cameo van Van der Gijp zelf. En uiteraard een cameo van Johan Derksen als dronken caféganger.

Op zich deden ze iets soortgelijks met de Amerikaanse striptekenaar Harvey Pekar in American Splendor (2003) Dat was wel tof. Dan kwam hij kritiek geven op zijn eigen biografie. Nee: in Nederland zouden ze dan Barry Atsma de rol van Gijp laten spelen. Carice van Houten (groot budget) of Halina Reijn (ze moeten bezuinigen) mag zijn pas overleden partner spelen. Natuurlijk Pierre Bokma als Johan Derksen.

liv2 (crew)
Wim Opbrouck verfilmt "Het Hout" KLIK

(afbeelding)

liv2 (crew)

(afbeelding)

met Eddie Redmayne in de hoofdrol

Ted Kerkjes (moderator)
Dikkertje Dap wordt verfilmd

Het bekende gedicht Dikkertje Dap van Annie M.G. Schmidt wordt verfilmd. Deze week zijn de opnames van start gegaan. Het verhaal gaat over het jongetje Dikkertje Dap dat op dezelfde dag geboren is als zijn beste vriend Raf. Raf is een giraf. De opa werkt bij de dierentuin als verzorger en zodoende brengt Dikkertje veel tijd met Raf door. Ze zijn onafscheidelijk en delen alles, totdat Dikkertje voor het eerst naar school gaat en erachter komt dat giraffen niet naar school mogen.

Liam de Vries speelt Dikkertje Dap, zijn ouders worden gespeeld door Egbert Jan Weeber en Medi Broekman. De opa van Dikkertje wordt vertolkt door Martijn Fischer en Dolores Leeuwin speelt de rol van Dikkertjes juf. De regie is van Barbara Bredero. Eerder maakte zij de Mees Kees-verfilmingen.

meer informatie: http://www.parool.nl/kunst-en-media/versje-dikkertje-dap-van-annie-m-g-schmidt-wordt-verfilmd~a4364983/

Persoonlijk ben ik niet bijzonder gecharmeerd van dit project. Het abstracte beeld van een kind dat bevriend is met een giraf, zoals Schmidt dat in het gedicht schept, moet weer zo nodig worden uitgelegd en verklaard. Bah. Waarom verzinnen ze niet gewoon een heel nieuw verhaal, waarom moet dat zo nodig voortborduren en meeliften op reeds gevestigd werk? Ik ga deze film zeker niet kijken: ik ben veel te bang dat een schitterend gedicht voor mezelf voor eeuwig verziekt wordt...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.