menu

Boeken / Nieuws / Nieuw en goedgekeurd

zoeken in:
liv2 (crew)
In dit topic zou ik graag nieuwe boeken in de kijker zetten die goede recencies hebben gekregen in de pers. Het gaat er dus niet om wat je zelf van een boek vindt maar eerder over boeken die de moeite zijn om te vermelden omdat ze goed ontvangen werden ( de juistheid daarvan laten we in het midden natuurlijk)

liv2 (crew)

(afbeelding)

Geen slecht idee voor een topic, hoewel we deze natuurlijk al hebben.

Sowieso lijkt het me trouwens nuttiger om dan even een linkje te plaatsen naar zo'n recensie, in plaats van alleen een plaatje te plaatsen.

Verder doe ik iets dergelijks soms al bij de boektopics, maar in één topic is het wel overzichtelijk.

liv2 (crew)
ja, juist....mijn idee was eigenlijk dat mensen die hiervoor interesse hebben in 1 forumtopic terecht kunnen, ik vond het zelf altijd spijtig boekenrecencies te missen omdat ze soms in de stroom van boeken-updates verloren gaan. ... maar je hebt gelijk, zo is het te eenvoudig. Nu vind ik wel dat het niet echt nodig is om naar 1 bepaalde recencie te verwijzen... Soms lees je eens iets in de krant, weekblad, iets dat je bijblijft....Hoe zie jij het eigenlijk?

Mij lijkt het dat als je een boek hier plaatst omdat je er op één of andere manier nieuwsgierig naar bent je moet proberen die nieuwsgierigheid over te brengen.

Dus even een linkje naar de recensie in dat blad, of zelf weergeven wat er gezegd werd of waarom dat boek wellicht de moeite waard is.

Zelf ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar De benedenrivier van Paul Theroux, een boek dat zich afspeelt in Malawi, met ontwikkelingssamenwerking als deel van de thematiek, en enthousiast besproken in een krant (hoewel ik de recensie niet kan terugvinden, grrr).

liv2 (crew)
Mooie recensie in de volkskrant voor De Benedenrivier- Theroux

De benedenrivier | Fictie | Boeken Volkskrant

liv2 (crew)
4 sterrren in de Standaard der Letteren voor deze debuutroman

In Zeiten des Abnehmenden Lichts - Eugen Ruge (2011)

liv2 (crew)
Suikertand-Ewan McEwan

Cobra.be: Sweet Tooth - Ian McEwan

liv2 (crew)
Alles komt goed-Rob van Essen

Volgens 'De Standaard, de nieuwe Buwalda en de sensatie van het najaar.
Met maar liefst 5 sterren

Een gevaarlijk boek - De Standaard

liv2 (crew)

Ook in NRC (4 bollen) en VK (de volle vijf).

Pier en Oceaan - Oek de Jong

Jaap Goedegebuure in Trouw:
Het boek neemt je op in zijn ritme, sleept je mee, houdt je vooral in de slothoofdstukken in spanning en ontroert ook menigmaal. Het kan zonder enige twijfel gelden als de bekroning van Oek de Jongs oeuvre.

gert_r schreef:
Pier en Oceaan - Oek de Jong

Jaap Goedegebuure in Trouw:
(quote)

En vandaag twee bollen in Volkskrant. De recensie zelf niet gelezen, maar viel me wel op omdat er door sommigen nogal naar wordt uitgekeken.

liv2 (crew)
Bij deze: De recensie in de Volkskrant:

Pier en Oceaan | Overig | Boeken Volkskrant

liv2 (crew)
Terug naar het bloed - Tom Wolfe

Een jongetje van 81 - De Standaard

En het Regende Brood - Stefan van Dierendonck

Annemarié van Niekerk in Trouw:
Ook 'En het regende brood', het mooie, deels autobiografische romandebuut van ex-priester Stefan van Dierendonck, laat de lezer stap voor stap ervaren hoe absolute zekerheden kunnen vervagen, met geestelijke en lichamelijke ineenstorting tot gevolg.

Bring up the bodies- Mantel
liv2 schreef:
Bring up the bodies- Mantel

Bring up the bodies - Hilary Mantel - De Standaard

Monica Soeting in Trouw:

'Het boek Henry' is een terechte winnaar van de Booker Prize.

Ongelooflijk hoeveel vitaliteit én intimiteit Hilary Mantel dit historische verhaal weet mee te geven.

liv2 (crew)
Finse Meisjes- Kira Wuck

Home | podium - uitgeverijpodium.nl

Halley23 (moderator)
Op 25 oktober in ''De Wereld Draait Door'', de keuze van vier boekverkopers.

(afbeelding)

(afbeelding)

Vertaald als Merckx: Half Mens, Half Fiets

(afbeelding)

(afbeelding)

Vertaald als Terugkeer Ongewenst

Leuke rubriek inderdaad, goed initiatief van DWDD.

Onsigbaar - Deon Meyer (2007)

Andrea Bosman in Trouw:

Deon Meyer heeft weer een thriller van het jaar geschreven.
(...)
Vrij Nederland riep Deon Meyers vorige boek '13 uur' deze zomer al uit tot thriller van het jaar. Misschien ietsje te vroeg?

liv2 (crew)
Joy- Patrick Brassant

Bad Request - nrclux.nl

liv2 (crew)
Moederkerk - Jos Palm

Bad Request - nrclux.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.