menu

Boeken / Nieuws / Boekennieuws

zoeken in:
Omdat iedereen zo enorm lyrisch over dat boek was. En de rest van een oeuvre lijkt vaak ook wel wat mee te spelen. De Jong heeft wel meerdere goed ontvangen romans geschreven.

Ted Kerkjes
Het is misschien niet echt boekennieuws, maar ik lees her en der dat er best wel wat verschijningsdata uitgesteld zijn in verband met corona. Het is dus mogelijk dat enkele boeken die nu bij te verschijnen boeken staan, toch nog op zich laten wachten. Ik zal zoveel mogelijk data aanpassen, maar er zullen ongetwijfeld wat titels erdoorheen glippen.
Blond op Bonaire is trouwens gelukkig wel op tijd uitgekomen.

Ted Kerkjes schreef:

Blond op Bonaire is trouwens gelukkig wel op tijd uitgekomen.
ondanks dat de kappers een poos dicht waren!

Nee, hier zit duidelijk meer achter, de kappers op Bonaire mochten namelijk gewoon open blijven! Zie hier. Persoonlijk vermoed ik dat zelfs in Karels Bar kap- en knipservices werden aangeboden.

Ted Kerkjes
De CPNB heeft vandaag bekend gemaakt dat Hanna Bervoets het boekenweekgeschenk van 2021 gaat schrijven!

Het is weer fictie, en ook nog een jonge(re) auteur! Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het CPNB regelmatig op BoekMeter kijkt.

Ted Kerkjes schreef:
De CPNB heeft vandaag bekend gemaakt dat Hanna Bervoets het boekenweekgeschenk van 2021 gaat schrijven!

zo leuk!!!

Ted Kerkjes
Lalage schreef:
zo leuk!!!
Ik acht de kans groot dat mijn boekenweekbashing plaats maakt voor boekenweekbewondering

'Volkskrant zet literair recensent Peters op non-actief' | NOS

Peters is schijnbaar ofwel een viezerik, ofwel een rare snuitert. Dat laatste wisten wij op Boekmeter al: Een Mooie Jonge Vrouw - Tommy Wieringa (2014)

De vraag is, is Wieringa ook wezen 'lunchen' met Peters?

mjk87 schreef:

Peters is schijnbaar ofwel een viezerik, ofwel een rare snuitert.
Of een vieze rare snuitert, dat kan natuurlijk ook. Het gekke bij dit soort dingen vind ik wel dat hier (mocht het allemaal waar zijn) heel veel mensen al van op de hoogte moeten zijn. Zeker in zo'n in hecht wereldje als het literaire.

Geweldige foto van die Peters trouwens. Als je die laat zien tijdens een pubquiz met als vraag: 'wat doet deze mijnheer voor de kost?' dan zal waarschijnlijk iedereen het goede antwoord geven. Toch?

De longlist van de Man Booker Prize 2020 is er.

Diane Cook - The New Wilderness
Tsitsi Dangarembga - This Mournable Body
Avni Doshi - Burnt Suga
Gabriel Krauze - Who They Was
Hilary Mantel - The Mirror & The Light
Colum McCann - Apeirogon
Maaza Mengiste - The Shadow King
Kiley Reid - Such a Fun Age
Brandon Taylor - Real Life
Anne Tyler - Redhead by The Side of The Road
Douglas Stuart - Shuggie Bain
Sophie Ward - Love and Other Thought Experiments
C Pam Zhang - How Much of These Hills is Gold

Ik heb van de longlist van vorig jaar bijna alles gelezen (de een-na-laatste lees ik nu, de laatste komende maand), voornemen is om ook alles van deze longlist te gaan lezen. Ontdek zo toch altijd weer een aantal mooie titels.

Dank voor het lijstje, handsome_devil! Klopt het dat deze boeken nog niet allemaal gepubliceerd zijn?
Er zijn opvallend veel vrouwen bij

Ik heb de verhalenbundel van Diane Cook ook gelezen. Over de dystopische verhalen was ik indertijd erg enthousiast, dus dit boek komt op mijn lijstje, plus nog een paar van deze titels. Ze zijn veelal nog niet te leen bij de bieb, maar dat komt vast nog.

Nee, inderdaad, enkelen komen pas in augustus of september uit.

Heel veel debuutromans zitten er ook tussen, dat vind ik ook leuk, ik ben benieuwd!

Midas Dekkers is momenteel bezig aan een boek over mensenrassen.

Ted Kerkjes
Berichten verplaatst naar Boeken > Nieuws > Literaire prijzen

Oppassen voor spetters.

the Cheshire cat schreef:
Heerlijk kakken zo...
(afbeelding)

Met zo'n toilet blijf ik nog langer zitten dan nu al het geval is. Veel verliezers en 1 winnaar... (ikzelf)

Als de boeken over diaree maar dun zijn.

...stilte...
Het is maar door welke bril je het bekijkt...

Ted Kerkjes
Ted Kerkjes schreef:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het CPNB regelmatig op BoekMeter kijkt.
Nou, dit blijkt dus niet te kloppen. Het CPNB neemt Hebban.nl over en Eveline Aendekerk zegt in een statement:
In een korte tijd heeft Hebban.nl zich kunnen ontwikkelen tot het belangrijkste online lezersplatform van Nederland.

Pffft, Hebban het belangrijkste lezersplatform. Puh. Ik ben niet jaloers, hoor. Echt niet. Alleen teleurgesteld.

Hebban? Wie?

Hebban ziet er gelikt uit maar dat is het dan ook wel. De doelgroep is anders dan de lezers die je op Boekmeter vindt is mijn indruk. Die op Boekmeter bevallen mij over het algemeen beter.

Hebban is zeker wel een fijne site voor nieuwtjes en ik volg er enkele gebruikers met een interessante smaak, maar hier is het voor mij toch een stuk makkelijker om goede tips op te doen. Op Hebban raken de genres die ik interessant vind best wel ondergesneeuwd door genres waar ik niks mee heb (feelgood, YA).

handsome_devil schreef:
Hebban is zeker wel een fijne site voor nieuwtjes, maar hier is het voor mij toch een stuk makkelijker om goede tips op te doen. Op Hebban raken de genres die ik interessant vind best wel ondergesneeuwd door genres waar ik niks mee heb (feelgood, YA).

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zit ook op Hebban, en af en toe lees ik wel eens graag Feelgood, YA. En dan is daar meer informatie te vinden omdat ze, vind ik, meer daarop gericht zijn en meer lezers hebben die die genres prefereren.
Ikzelf hou van verschillende genres en wissel dan ook af.
Wat ik er ook leuk vind is de jaarlijkse Advents-actie waar je dan toch wel enkele leuke e-books gratis kan downloaden.

Maar, moest Hebban stoppen, zou ik daar niet meteen wakker van liggen.
Zolang Boekmeter maar blijft bestaan want dit is toch ook voor mij, de 1e plaats waar ik kom voor info.
Dit is ook de enige plaats waar ik een mening deel.

Als ik dat zo lees gaat het erom dat ze zijn gezicht niet herkenden. Dat is wat anders dan dat je niet weet wie hij is

Zo slim is de gemiddelde deelnemende mens ook niet, dus mij zegt het niet zoveel.

Meer WTF Hermans dus.

Lalage schreef:
(quote)

Als ik dat zo lees gaat het erom dat ze zijn gezicht niet herkenden. Dat is wat anders dan dat je niet weet wie hij is

Nee, er werden (gisteren tenminste) covers getoond van in het Duits vertaalde Nederlandse boeken waarbij men zocht naar de auteur. Nie mehr schlafen werd niet geraden, Der Brief für den König zou volgens Tijl Beckand (vreselijk irritant aanwezig trouwens) geschreven zijn door Tessa de Loo, de t had ie in ieder geval goed.
Geen van drieën wist te zeggen wie Magritte was.
Staat gewoon in het artikel.

Maar inderdaad niet echt verrassend verder.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.