menu

Boeken / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Halley23 (moderator)
RIP Gerben Hellinga. Schrijver van thrillers, toneelstukken en meer. Gerben Hellinga is op 88-jarige leeftijd overleden. De schrijver overleed op 10 januari na een kort ziekbed.

NU.nl: Schrijver: Cees-Nooteboom (92) Overleden

R.I.P. Cees Nooteboom.
Zowel Rituelen als Allerzielen las ik met veel plezier.

Rituelen als lijstboek aan de unief gelezen en besproken.

psyche (crew)
misterfool schreef:
NU.nl: Schrijver: Cees-Nooteboom (92) Overleden

R.I.P. Cees Nooteboom.
Zowel Rituelen als Allerzielen las ik met veel plezier.

Ik heb Rituelen, Allerzielen en De omweg naar Santiago van hem gelezen.

Thomas Heerma van Voss bezocht Cees Nooteboom vorig jaar op Menorca. De 92-jarige schrijver is al lang niet meer in de openbaarheid verschenen. ‘Ik wil dat je straks noteert dat ik hier goed zit, want dat is echt zo.’
Dit artikel is geschreven door Thomas Heerma van Voss. Gepubliceerd in Trouw (€) op 15 augustus 2025, 20:00

“Dat schrijven is ook gewoon een vreemd, in zichzelf gekeerd, kwetsbaar beroep”, zegt hij even later. “Ik heb in mijn leven nooit iets anders gedaan – en nooit iets anders willen doen. Vanwege het schrijven heb ik bewust geen kinderen gekregen. Het gaat allemaal om ruimte, om vrijheid, om te kunnen doen wat je wilt. Ik heb altijd kunnen doen wat ik wil.”

Zelfs een bericht in The Guardian over deze grote Nederlandse auteur. Dat zie je toch niet vaak. Cees Nooteboom, Dutch novelist and travel writer, dies aged 92 | Books | The Guardian - theguardian.com

psyche (crew)
dutch2.0 schreef:
Zelfs een bericht in The Guardian over deze grote Nederlandse auteur. Dat zie je toch niet vaak. Cees Nooteboom, Dutch novelist and travel writer, dies aged 92 | Books | The Guardian - theguardian.com

Ik las dat hij buiten Nederland méer gewaardeerd werd dan hier. Met name in Duitsland, dat ervaarde hij zelf eveneens zo…
https://nos.nl/l/2601977

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.