Boeken / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
Sol1 (moderator)
geplaatst: 28 juli 2023, 14:03 uur
Haar boek over het leven met haar ziekte is nauwelijks een paar maanden oud...
Dit moet voor haar omgeving wel een extra wrange bijsmaak geven.
0
psyche (crew)
geplaatst: 28 juli 2023, 16:36 uur
Sol1 schreef:
Het boek gaat inderdaad over de oorzaak van haar overlijden. Is het wrang? Is dat een troost? Dat kan ik vanzelfsprekend niet weten voor Hiske, voor de nabestaanden. Maar ik denk dat het voor Hiske zelf en de mensen in haar nabijheid wellicht helpend was en is, dat het boek voltooid is en gepubliceerd…
1
Halley23 (moderator)
geplaatst: 29 juli 2023, 01:07 uur
R.I.P. Martin Walser. De auteur van o.a. 'Een Vluchtend Paard' is op 28 juli overleden. Walser werd beschouwd als een van de belangrijkste schrijvers van de Duitse naoorlogse literatuur.
3
Sol1 (moderator)
geplaatst: 25 september 2023, 23:27 uur
Ietwat verlate mededeling: helaas is op 20 september 2023 in Groningen de bekende fotograaf Erwin Olaf overleden.
Zoals de Nederlandse Wkipedia-pagina vermeldt:
Daarnaast was hij actief in de homo-emancipatie.
Ik heb wat fotoboeken van hem in bezit, waaronder één met de bekende nagenoeg symmetrische afbeelding (afgezien van de stenen muur op de achtergrond) van het meisje met het glas melk op de voorkant.
Erwin Olaf | Fotomuseum Den Haag - fotomuseumdenhaag.nl
Inderdaad een fotograaf met een uitstekend gevoel voor 'settings en poses'
Zoals de Nederlandse Wkipedia-pagina vermeldt:
Zijn fotografiestijl kenmerkte zich door zijn geënsceneerde settings en poses, waarbij hij elk detail onder controle had. Olaf had wereldwijd een grote reputatie en was een van de bekendste fotografen van Nederland. Het menselijk lichaam stond centraal in zijn werk, van seksualiteit tot vergankelijkheid. Olaf maakte meerdere malen portretten van de koninklijke familie.
Daarnaast was hij actief in de homo-emancipatie.
Ik heb wat fotoboeken van hem in bezit, waaronder één met de bekende nagenoeg symmetrische afbeelding (afgezien van de stenen muur op de achtergrond) van het meisje met het glas melk op de voorkant.
Erwin Olaf | Fotomuseum Den Haag - fotomuseumdenhaag.nl
Inderdaad een fotograaf met een uitstekend gevoel voor 'settings en poses'
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 14 oktober 2023, 13:43 uur
RIP Louise Glück. Winnares van de Nobelprijs in 2020.
3
geplaatst: 20 oktober 2023, 16:33 uur
Wessel te Gussinklo is overleden op 18 oktober. Zijn Ewout Meyster reeks zal ik blijven koesteren.
0
Sol1 (moderator)
geplaatst: 3 december 2023, 16:05 uur
Volgens de website van de NOS vandaag:
Journalist en oud-Ruslandcorrespondent Peter d'Hamecourt overleden
Journalist en oud-Ruslandcorrespondent Peter d'Hamecourt overleden
Journalist en voormalig NOS-correspondent in Rusland Peter d'Hamecourt is op 77-jarige leeftijd overleden. Hij overleed vandaag na een hartstilstand in Zuid-Frankrijk, waar hij woonde.
3
geplaatst: 17 december 2023, 14:35 uur
Hoogleraar en Europa-deskundige Mathieu Segers (47) overleden - nos.nl
Uiterst verdrietig nieuws. Van de zomer was ik in contact met Mathieu Segers over mijn vertaling van het essay van Milan Kundera. Ik begreep al dat zijn gezondheid achteruit was gegaan, maar het nieuws van vandaag heeft me enorm ontdaan.
Uiterst verdrietig nieuws. Van de zomer was ik in contact met Mathieu Segers over mijn vertaling van het essay van Milan Kundera. Ik begreep al dat zijn gezondheid achteruit was gegaan, maar het nieuws van vandaag heeft me enorm ontdaan.
2
psyche (crew)
geplaatst: 6 februari, 08:07 uur
R.I.P Walter van den Broeck
Voorpaginanieuws Belgische media
In 2008 met zijn memorabele werk kennis gemaakt De Troonopvolger - Walter van den Broeck (1967) - BoekMeter.nl
Voorpaginanieuws Belgische media
In 2008 met zijn memorabele werk kennis gemaakt De Troonopvolger - Walter van den Broeck (1967) - BoekMeter.nl
1
geplaatst: 6 februari, 13:20 uur
Enkel van hem het geweldige 'Brief aan Boudewijn' gelezen! Wel één van de bekendste namen uit de Vlaamse literaire wereld. RIP
0
geplaatst: 28 maart, 11:30 uur
1
Sol1 (moderator)
geplaatst: 7 april, 11:25 uur
Spambericht met dubieuze link gisteren om 18:05 verwijderd, zie de Wiki van BoekMeter.
0
geplaatst: 20 april, 16:12 uur
0
geplaatst: 1 mei, 09:26 uur
Paul Auster, bekend van The New York Trilogy, op 77-jarige leeftijd overleden
R.I.P. Paul Auster. Toevallig heb ik een paar maanden terug nog Invisible van de man gelezen, wat me deed beseffen dat ik nog veel meer van zijn werk wil gaan leren kennen.
R.I.P. Paul Auster. Toevallig heb ik een paar maanden terug nog Invisible van de man gelezen, wat me deed beseffen dat ik nog veel meer van zijn werk wil gaan leren kennen.
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 14 mei, 20:25 uur
R.I.P. De Canadese Nobelprijswinnares Alice Munro is op 13 mei overleden.
1
geplaatst: 31 mei, 19:22 uur
Willem van Toorn (1935- 31 mei 2024)
Nooit de erkenning gekregen die hij verdiende voor een buitengewoon veelzijdig oeuvre - NRC
Nooit de erkenning gekregen die hij verdiende voor een buitengewoon veelzijdig oeuvre - NRC
0
geplaatst: 6 juni, 09:30 uur
Frits Boterman - Duitsland Instituut - duitslandinstituut.nl
Frits Boterman (8 januari 1948 - 31 mei 2024)
Frits Boterman (8 januari 1948 - 31 mei 2024)
1
geplaatst: 18 juni, 22:37 uur
Raspoetin schreef:
Ik lees dat Noam Chomsky zojuist is overleden.
Ik lees dat Noam Chomsky zojuist is overleden.
Volgens mij is dit nog niet bevestigd?
EDIT:
Noam Chomsky’s Wife Denies the Writer’s Death - teleSUR English - telesurenglish.net
0
geplaatst: 19 juni, 11:33 uur
Dacht ik gisteren ook even. Had het gedeeld zelfs sociale media, maar fake News dus.
0
geplaatst: 19 juni, 12:46 uur
Stond Harry Mulisch niet een keer als onterecht doodverklaard op teletekst, tot zijn eigen genoegen overigens?
1
geplaatst: 19 juni, 13:13 uur
Schrijver en beeldend kunstenaar Jan Cremer (84) overleden - nos.nl
R.I.P Jan Cremer. Nog steeds erg benieuwd naar De Hunnen.
R.I.P Jan Cremer. Nog steeds erg benieuwd naar De Hunnen.
* denotes required fields.