menu

Boeken / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Lucinda Riley R.I.P.

Doet me denken aan het overlijden van Chadwick Boseman destijds

https://i.vgy.me/jLu4lG.png

Een paar dagen geleden begonnen in Vogelman en dan lees je dit: Britse thrillerschrijfster Mo Hayder overleden.

Rip Mo Hayder

Op 12 augustus jl. overleed K. Schippers.

K. Schippers (1936-2021)

Zojuist is bekend geworden dat Wilbur Smith is overleden.

Wilbur Smith dies aged 88

Halley23 (moderator)
Gisteren 24 november is Inez van Dullemen overleden, ze heeft net de 96 jaar gehaald...

PeterW (crew)
R.I.P. Anne Rice

Joan Didion is op 87-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson.

R.I.P. Edward O. Wilson
Afgelopen zondag overleden op 92-jarige leeftijd.

Bioloog Edward O. Wilson wilde mens en mier doorgronden - NRC

Schrijver en dichter Bart Plouvier, een pseudoniem van Bart Van Schaeren, is woensdag op 70-jarige leeftijd overleden.

PeterW (crew)
R.I.P. Betty White

Een icoon gaat heen.

Boeddhistische schrijver en vredesactivist Thich Nhat Hanh (95) overleden - Boeddhistische schrijver en vredesactivist Thich Nhat Hanh (95) overleden | NOS
R.I.P.

Boek&Filmfreak schreef:
Boeddhistische schrijver en vredesactivist Thich Nhat Hanh (95) overleden - Boeddhistische schrijver en vredesactivist Thich Nhat Hanh (95) overleden | NOS R.I.P.
Ik vermoed dat het werk van Thich Nhat Hanh voor veel mensen de eerste stap op het uitgestrekte pad van het boeddhisme is geweest. Zijn boeken zijn tegelijk toegankelijk en diepgaand, empathisch en met een enorme kennis van het boeddhistische gedachtegoed. Zo is 'Het hart van Boeddha's leer' een fijne introductie in het boeddhisme. Mijn persoonlijke favoriet is Geen dood en geen vrees, Hanh's eigen meditatie over geboorte en dood en dat wonderlijke gedoe daar tussenin.

Ik heb eens een lezing van Thich Nhat Hanh bijgewoond in Antwerpen (1995?). Een bijzondere belevenis... de zaal (kerk) zat vol met mensen, maar het was alsof hij rechtstreeks tot mij sprak.

geplaatst:
Schrijver Jeroen Brouwers op 82-jarige leeftijd overleden - NRC
Schrijver, journalist en essayist Jeroen Brouwers is woensdag op 82-jarige leeftijd overleden. Hij gold hij als een van de meest begenadigde en gevreesde polemisten van de afgelopen halve eeuw.

Atlas Contact Jeroen Brouwers is overleden : Atlas Contact - atlascontact.nl

geplaatst:
Neeeee....

geplaatst:
RIP.

Alsook bekennen dat ik nog nooit iets van hem gelezen heb...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:41 uur

geplaatst: vandaag om 19:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.