menu

Boeken / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ted Kerkjes
De Deense dichter Yahya Hassan is ook overleden. Hij werd slechts 24 jaar.

avatar van Panta Rei
Ted Kerkjes schreef:
De Deense dichter Yahya Hassan is ook overleden. Hij werd slechts 24 jaar.

Ja, las het net toevallig op Wikipedia.
Toch een controversieel figuur. Ik vermoed dat hij vermoord is.
Nou ja, hoe dan ook...
Rust zacht, Yahya.

En ik ga me eens verdiepen in zijn schrijfsels.
Privacy settings - trouw.nl


avatar van misterfool
Moet nog eens aan zijn oeuvre beginnen.
Schaduw in de Wind staat hier in de kast
Schokkend jong overleden

R.I.P. Zafón

Wachel
Verdorie, Maarten.

Geweldige korte verhalen.

Dag, kerel.

avatar van the Cheshire cat
Eindelijk uit zijn lijden verlost.

Rust in vrede.

avatar van dutch2.0
Maarten Biesheuvel was een echte Leidenaar, al is hij niet in onze fijne stad geboren. Ik heb hem slechts een keer in het echt gezien, toen het Lak-theater een toneeladaptatie op de planken bracht van Biesheuvels boekenweekgeschenk 'Een overtollig mens'. Begin jaren 90 denk ik. Biesheuvel bleek zelf aanwezig te zijn en na afloop kwam hij zowaar het podium op om er een even houterige als aandoenlijke buiging uit te gooien. Mooi mens, denk ik, met een tamelijk ellendig leven. Leiden zal hem missen.


avatar van Pleun
Geen idee meer hoe ik met haar in contact kwam maar ik ben ooit naar haar presentatie van Vinexvrouwen geweest op haar uitnodiging. Ze leek mij wel aardig. Triest dat zij is heengegaan.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
In Memoriam Shere Hite

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Een dichter en vriend is heengegaan... Maximaal Arthur Lava (Howard Krol, 1955-2020) heeft zich gevoegd bij F. Starik, Joost Zwagerman en René Stoute. Aldus een van vrienden...

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s720x720/119706407_3217787558304165_5713882249388815876_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=eLbN_y1c5h4AX_cTaP0&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&tp=7&oh=dc3264124d8216594423e279a1cd0386&oe=5F8A349F

Bilal030
Terry Goodkind. Heb nooit iets van hem gelezen en denk niet dat ik het ooit zal doen, maar toch wel een grote naam denk ik.




avatar van PeterW
PeterW (crew)
R.I.P. Guy N. Smith

Corona zou een onderwerp kunnen zijn voor een van zijn boeken; helaas ging hij er zelf aan ten onder.


avatar van Raspoetin



Het leven is kut/
Het leven is kut/
Het leven is algeheel totaal volkomen kut/
Absoluut totaal volslagen en volledig kut/
kut, kut, kut, kut en nog een keertje kut


avatar van Abubakari
Larry McMurtry is vertrokken naar de eeuwige jachtvelden. Onder andere bekend van Lonesome Dove.


Ted Kerkjes
Och, hij is slechts 51 geworden. R.I.P.
Ik was erg onder de indruk van het schitterende Paravion, en sindsdien ben ik benieuwd geweest naar ander werk van hem.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Volgens ingewijden is Hafid Bouazza overleden aan een leverkwaal...

avatar van Pecore
Was al jaren helemaal verslingerd aan de absint. Werd daar ook op een nare manier heel vet van. Ik schrok me dood toen ik hem lang geleden eens bij Pauw en Witteman zag aanschuiven. Zo ongezond hij eruitzag. Wel een leuke kerel overigens. Snel maar eens wat van hem lezen.

Paardenmeisje
Rust in vrede Pieter Aspe. Zijn boeken zijn mijn ding niet echt, maar had wel bewondering voor hem als mens. Sterkte aan de nabestaanden.

avatar van Pageturner
Zijn misdaadromans hebben me nooit weten te bekoren, maar zijn twee jeugdboeken, Bloedband en Luchtpost, heb ik verslonden. Bikkelhard, dat wel, maar zo meeslepend.

Bilal030


Binnen een jaar tijd twee grote schrijvers uit de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap verloren. Vorig jaar Naima el Bezaz en afgelopen week Hafid Bouazza. Helaas heb ik van de laatste nog niets gelezen. Daar wil ik verandering in brengen. Naima el Bezaz heeft aan het begin van haar carrière mooie boeken geschreven. Later had ik haar een beetje uit het oog verloren. Gelukkig hebben we Abdelkader Benali en Mohammed Benzakour nog. (Natuurlijk zijn er meer maar deze vier namen zijn volgens mij de ‘Grote Vier’ als het om Marokkaans-Nederlandse schrijvers gaat)

Wachel
Huh? Krijg hier een mail over, maar weet niet waarom. Kan me niet herinneren me op de mailinglist van deze uitgeverij te hebben geplaatst.
Is dit een waar bericht? Dan droevig nieuws.

A.L. Snijders overleden

ZAP!
NOS meldt het ook, Wachel.

NOS Teletekst.

avatar van aslan
Lucinda Riley vandaag overleden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.