menu

Mijn Updates +
Boeken / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Halley23 (moderator)
R.I.P. Jevgeni Jevtoesjenko

R.I.P. Robert M. Pirsig

Zen heeft me behoorlijk beïnvloedt, niet alleen qua filosofie, maar vooral door herkenning van zijn persoonlijkheid, zij het minder extreem. Herlezen is niet aan de orde, ik las er nog steeds in.

liv2 (crew)
Denis Johnson overleed afgelopen woensdag.

R.I.P

Halley23 (moderator)
Het is godsgeklaagd maar per 15 juni jl. is NBD Biblion gestopt met de website van 'deBoekensalon'. Eind 2016 maakte NBD Biblion al bekend te stoppen met haar uitgeefactiviteiten. Het deactiveren van de website van 'deBoekensalon' is het vervolg hierop. Ik was al jaren een trouw bezoeker van de site vanwege het grote aantal nuttige recensies en plotbeschrijvingen op die site. Benieuwd of opvolgsite 'Livre Magazine' (over die titel is duidelijk nagedacht) de moeite waard blijkt te zijn.

Ted Kerkjes (crew)
Halley23 schreef:
Het is godsgeklaagd maar per 15 juni jl. is NBD Biblion gestopt met de website van 'deBoekensalon'.
Ik kwam er onlangs ook achter! Erg jammer! Ik heb bij nagenoeg iedere toevoeging de Boekensalon geraadpleegd, omdat er zo veel inhoudelijke informatie over boeken te vinden was.
Een schrale troost: op bol.com is nog een vrij groot aantal recensies van Boekensalon terug te vinden.

Ted Kerkjes (crew)
R.I.P. Michael Bond

Bond was de man achter het beertje Paddington. Hij schreef naast de bekende kinderboeken over die beer ook ander werk, ook voor volwassenen. Zo schreef hij een detective reeks over Monsieur Pamplemousse en zijn trouwe viervoeter Pommes Frites. Deze zijn echter nooit in het Nederlands vertaald. Misschien hebben wij geen behoefte aan een Monsieur Pamplemousse, omdat wij al een Meester Pompelmoes hebben?
Michael Bond bereikte de gezegende leeftijd van 91 jaar.

Halley23 (moderator)
Anne Golon schrijfster van de Angelique boeken overleden

Halley23 (moderator)
Scenarioschrijver, acteur en regisseur Sam Shepard is overleden. De winnaar van de Pulitzerprijs leed al een tijd aan de ziekte ALS. Hij was 73 jaar oud. RIP

John Ashbery R.I.P.

Heb het helemaal gemist, maar Hans Driessen is afgelopen week overleden. Hij bracht ons de prachtige boeken van Sloterdijk, en was ook verantwoordelijk voor de recente vertaling van De Toverberg, en hielp bij de enorme klus van de Jozef-vertalingen.

https://www.volkskrant.nl/boeken/hans-driessen-1953-2017-was-eminent-vertaler-van-de-zware-duitse-werken~a4515466/

gert_r (moderator)
R.I.P. James Patrick Donleavy

JP Donleavy obituary | Books | The Guardian

Sluit ik me bij aan. Arm meisje, hoe gewetenloos en duivels moet je zijn als je tot zoiets in staat bent.

Rust zacht.
Vreselijke dingen zijn het.

R.I.P Charles Manson???

Charles Manson dies

PeterW schreef:
R.I.P Charles Manson???

Charles Manson dies
In ieder geval een goede reden om dit fraaie boek te lezen.

Ik vraag me af wat ze met het overschot gaan doen...

ags50
Hey,PeterW, je hebt hem 3 dagen te vroeg ten grave gedragen. Blijkt nu pas 19 november overleden te zijn, niet 16.

ags50 schreef:
Hey,PeterW, je hebt hem 3 dagen te vroeg ten grave gedragen. Blijkt nu pas 19 november overleden te zijn, niet 16.

Het is al gecorrigeerd, blijkbaar.

ags50
Ja, door mij

Halley23 (moderator)
Jaap Harten RIP

Sol1 (crew)
R.I.P. Paul Otchakovsky-Laurens, die op 2 januari 2018 op 73-jarige leeftijd is overleden aan de gevolgen van een dom verkeersongeluk.

Zijn volledige naam zal de meesten onbekend zijn, zijn Franse uitgeverij onder zijn initialen P.O.L. klinkt vermoedelijk al iets bekender. Hij was 'de ontdekker' van het werk van voor een deel ook op deze site bekende schrijvers als Emmanuel Carrère, Marie Darrieussecq en Camille Laurens.

gert_r (moderator)
Berichten verplaatst naar Sue Grafton

R.I.P. Ursula le Guin

Ursula K. Le Guin

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.