menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
avatar van Gretz
Heerlijk zo'n moderne PSV-trainer die in de meevoetballende keeper gelooft. Met een betrouwbare keeper - eentje die wél sterk is in het verdedigen van de goal - (Unnerstall) had PSV met een beetje mazzel tot de laatste speelrondes mee kunnen strijden om de titel. Nu zijn ze al in februari kansloos

https://twitter.com/ESPNnl/status/1490066437100167175?s=20&t=-u0nyiKO_xv4XUtoplrTFg

Het gemiddelde niveau van de keepers in de eredivisie is echt beschamend slecht. En dat terwijl de Nederlandse clubs de laatste jaren juist aan een opmars bezig zijn in Europa, frappant.




avatar van Johan de Witt
Marco en Ali B en nu Marc O…

Zo zonde

avatar van Gretz
De overgebleven directieleden en de leden van de RvC zullen dit besluit waarschijnlijk niet lichtzinnig hebben genomen.

avatar van Johan de Witt
Nee speelde al een behoorlijke tijd, begreep ik, maar door de recente ontwikkelingen kan dit echt niet meer.
Zonde voor Ajax, toch wel een van de architecten van het huidige succes.

avatar van Gretz
De vloek van begin februari strikes again

avatar van Gretz

Ja, vooral onnodig bij een zeer succesvol persoon als Overmars, al heel lang financieel onafhankelijk en gewoon gelukkig getrouwd. Iemand van wie je dit ook niet direct zou verwachten.

Maar ja, de Succesvolle Man gaat dus wel vaker in de fout weten we na #MeToo (2017).

avatar van El Ninjo
Dit komt wel als een mokerslag binnen, maar aangezien Overmars zelf ook bevestigd dat hij over de schreef is gegaan, is dit helaas de enige juiste beslissing.....benieuwd wat dit ook gaat beteken voor het wel / niet aanblijven van bijv. Ten Hag, ik had toch de indruk dat hij, na het eerdere bijtekenen van Overmars, geneigd was te blijven...maar zonder Overmars zie ik 'm eerder vertrekken.

avatar van Abubakari
Gretz schreef:
De vloek van begin februari strikes again

Zullen ze deze week ook wel vergeten zijn Tadic in te schrijven voor de CL en blijkt Antony de plaspillen van zijn vriendin geslikt te hebben.

Wel knap kut dit, maar goed, niemand is onvervangbaar.

avatar van Johan de Witt
Ten Hag zal nu ook gaan inderdaad.

Hell of a klus voor Edwin de komende maanden.

avatar van El Ninjo
Vertrek van Overmars opent in ieder geval de deur weer voor Wim Jonk om terug te keren naar Ajax?

avatar van Johan de Witt
Als trainer bedoel je? Zou ik wel mooi vinden.
Maar ze zullen eerst een nieuwe TD aan moeten stellen, en wel zsm.

avatar van luigifort
Jeuzes, Marc O, nooit van verwacht Hoe nu verder met de club?

Give the cup to Eindhoven

avatar van Johan de Witt
De club is veel groter dan Marc.
Komt wel goed

avatar van El Ninjo
Er loopt blijkbaar wel een "onderzoek" van het NRC naar grensoverschrijdend gedrag binnen Ajax...hopelijk komt er niet meer boven drijven want dan vrees ik dat er wel eens sponsors kunnen gaan weglopen.

avatar van Johan de Witt
Nah, zolang er geen voetballers bij betrokken zijn, lijkt me dat niet aan de orde.
Het onderzoek van de NRC betrof met name Overmars.
Ik denk dat Ajax goed gehandeld heeft door zelf al op het artikel vooruit te lopen.


avatar van luigifort
Ziggo denkt na of ze wel doorwillen als sponsor. Misschien kan Ajax ipv Ziggo op het shirt Dickpic zetten

avatar van Johan de Witt
Gelukkig voetballen we gewoon weer

avatar van El Ninjo
Johan de Witt schreef:
Nah, zolang er geen voetballers bij betrokken zijn, lijkt me dat niet aan de orde.
Het onderzoek van de NRC betrof met name Overmars.


Ik vrees en zie dat er toch langzaam een beerput open gaat van een "gedoogcultuur van seksistisch/grensoverschrijdend gedrag" binnen Ajax ...de wakkere krant van Nederland grijpt het meteen aan om ook aan de stoelpoten van vd Sar te gaan zagen.

avatar van Johan de Witt
Die doen al jaren niks anders… Falentijn voorop.

Het betreft hier de laakbare gedragingen van één individu, blijkt ook uit de NRC-reconstructie.
Die is nu weg, en het is nu zaak de focus weer op het voetbal te houden. Dat is Ten Hag wel toe te vertrouwen. Gelukkig twee wedstrijden deze week

El Ninjo schreef:
(quote)


Ik vrees en zie dat er toch langzaam een beerput open gaat van een "gedoogcultuur van seksistisch/grensoverschrijdend gedrag" binnen Ajax ...de wakkere krant van Nederland grijpt het meteen aan om ook aan de stoelpoten van vd Sar te gaan zagen.


Marc had een minderwaardigheidcomplex en verstuurde ongepaste foto's. Valentijn heeft een minderwaardigheidscomplex en schrijft sensatiebeluste stukjes. Allebei laakbaar zou ik zeggen.

Overmars ging te ver, is meer dan terecht opgestapt / weggestuurd. Het is vervelend voor de vrouwen die het is overkomen, maar ik kan me slecht voorstellen dat je als vrouw dan meteen voor het leven getaumatiseerd bent (mits er geen dingen naar buiten komen die we nu nog niet weten).

Woke en #metoo snijden terecht misstanden aan, maar als we straks allemaal zachte eitjes zijn en alle spontaniteit uit onze maatschappij wordt verdreven worden we daar toch ook niet veel beter van zou ik zeggen.

avatar van El Ninjo
Met beide eens hoor...ik vrees alleen dat dit desondanks toch wel kan blijven dooretteren doordat bepaalde media hier op doorblijven gaan en dat het uiteindelijk best nog wel eens gevolgen kan gaan hebben (terecht of onterecht) voor meerdere personen binnen Ajax dan wel voor sponsoren.

Als je dit als sponsor aangrijpt om weg te lopen dan ben je gewoon hyocriet.
Maar goed: Als Ziggo wegloopt, dan is er vast wel een gokbedrijf wat minimaal het zelfde wil betalen om op het Ajax shirt te staan nu dat mag.

avatar van eRCee
Goh, een haantjescultuur bij Ajax? Had ik echt nooit gedacht bij deze club.

avatar van Jason82
wavanbuuren schreef:
Als je dit als sponsor aangrijpt om weg te lopen dan ben je gewoon hyocriet.
Maar goed: Als Ziggo wegloopt, dan is er vast wel een gokbedrijf wat minimaal het zelfde wil betalen om op het Ajax shirt te staan nu dat mag.

Allemaal voor de bühne, die reacties.

Ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen, maar heb nog geen strafbare feiten gelezen. Los van dat het niet handig is, moet het hele verhaal nog wel duidelijk worden. Gaat wel ver die hetze op die ene persoon waarvan het dan nu uitlekt. Alles wordt dan op diegene geprojecteerd. Let wel, als het klopt is dat natuurlijk vervelend geweest voor de betreffende vrouwen en niet acceptabel.

Al die media smullen hier gewoon van ivm de kijkcijfers. Begrijpelijk, maar ze moeten wel feiten blijven benoemen.

In mijn eerste jaren werkte ik met dames die constant schunnige dingen tegen me riepen. Tja, ik moet zeggen dat ik daar op den duur ook wel klaar mee was en het ging weer over toen ik dat liet merken. Geen enkel trauma aan over gehouden en nog goed samen kunnen werken met die 2 collega's. Ik wil alleen maar zeggen dat geen enkele situatie met elkaar te vergelijken valt.

avatar van Johan de Witt
Wijze woorden, Jason

avatar van Robsessie
Het gaat natuurlijk ook om een bedrijfscultuur. Dat gaat verder dan een enkeling. Wanneer mensen het gevoel krijgen dat ze niet met hun klachten bij iemand terecht kunnen, of wanneer ze dat wel doen ze niet serieus genomen worden, dan is dat natuurlijk wel problematisch. Volgens mij is nu nog onduidelijk bijvoorbeeld of andere mensen in de organisatie (Van der Sar, RvC) hier al van afwisten voordat ze zijn contract verlengden.

Extra complicerende factor is natuurlijk de machtsrelatie, net als bij veel andere van deze zaken (turnsters, The Voice, etc.). Niet iedereen staat even sterk in zijn of haar schoenen om daar iets over te zeggen, of ze lachen het eerst weg en denken nu: verdomd, hij ging veel te ver!

Of het nou om deze casus gaat, over die van drie weken geleden of over die van volgende maand. Je ziet wel dat er nu een cultuurverandering plaatsvindt of een normverschuiving waarbij vrouwen het niet langer pikken. En daar mag je natuurlijk van alles over vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.