menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
Hup Kroatië

Hup Marokko!

Doodzonde, wat een wedstrijd! 3 uur genieten!

De Argentijnen verliezen ontzettend snel hun hoofd, anders zijn ze nog beter. NL had kunnen doordrukken, domme... sorry, emotie hier haha

Ik ga de biografie van Jari Litmanen lezen

Eens met Jason. Nederland had minimaal 1 helft van de verlenging moeten doorgaan met dat opportunistisch spel.

Dat was beter geweest dan achterover leunen...

Johan de Witt schreef:
Ik ga de biografie van Jari Litmanen lezen

Welterusten haha

75 minuten werkelijk niks creëren, hoe wil je dan in godsnaam scoren? Je toont lef en hij valt direct twee keer binnen. Uiteindelijk is deze uitschakeling het loon van de angst.
En van Messi die zijn beslissende momentje wel weer heeft en in zijn eentje het verschil maakt.

Uiteindelijk een waardeloos wk waar je niks laat zien en er uit ligt bij de eerste de beste echte horde.
Ga gewoon lekker voetballen, was je minimaal even ver gekomen maar dan was er ook wat meer te genieten geweest.

An sich vind ik dit systeem niet eens zo slecht. Nederland heeft best aardige wedstrijden gespeeld met 5-3-2. Maar inderdaad heb ik dit WK nou niet bepaald kunnen genieten. Teveel belangrijke spelers niet in vorm. En we hebben ook momenteel te weinig echte topspelers. Dit was qua prestatie ook het maximale. Met een beetje geluk hadden we zelfs in de halve finale gestaan. En dan hadden we bovenmatig gepresteerd. Nederland is ook nergens boven zichzelf uitgestegen. Bij de vorige 2 WK's was dat wel zo (tegen Brazilië en Spanje bijv).
Ik heb er ook wel vrede mee dat we eruit liggen.

Even een staaltje humeurmanagement toepassen, zoals René Gude het graag had gezien. Zodat ik makkelijk vrede kan hebben met het resultaat

- Het was qua gevoel nog véél kutter geweest als we van een weinig spectaculair Argentinië met 0-2 hadden verloren in reguliere speeltijd en daarbij zelf vrijwel niks gecreëerd hadden. Flashback Ajax - Manchester United (Finale EL 2017). Kansloos verliezen van een tegenstander die eigenlijk niet beter is komt in de buurt van het allerergste.

- Het was qua gevoel het allerkutst geweest als wij zelf tot diep in de tweede helft een marge van twee goals hadden en dus de halve finale konden ruiken. Vervolgens die comfortabele voorsprong in extremis hadden verkloot en daarna ook nog een nederlaag hadden moeten slikken. Bij voorkeur in de allerlaatste seconden van de verlenging. Flashback Ajax - Tottenham Hotspur (Halve finale CL 2019). Stel je voor hoe de Argentijnen zich hadden moeten gevoeld als ze dit met 3-2 hadden weggegeven.

- Dankzij de Houdini-act onder aanvoering van Weghorst (met een briljante vrije trap) hebben we nog bijna een uur langer hoop mogen houden op nieuwe glorie voor ons aller Oranje. En groeide de wedstrijd qua scoreverloop uit tot een epische klassieker. Blijf iets magisch om uit compleet geslagen positie toch nog volledig terug te komen in de wedstrijd, terwijl je er geen cent meer voor geeft. Helaas was de geluksgod iets meer op de hand van Argentinië, anders was er hoogstwaarschijnlijk zeker meer dan één penalty van hen niet tussen de palen beland...

- We liggen er niet uit door een of meerdere discutabele arbitraire beslissingen (flashback Nederland - Spanje WK-finale 2010). En we verliezen (gaan we vanuit) ook niet van team dat aan de verboden middelen zit (flashback Ajax - Juventus Finale CL 1996). Hoe oneerlijk of random het soms kan lijken, strafschoppen/shoot-outs zijn een van de meest faire manieren om een winnaar te bepalen.

- Het was nog vervelender geweest als we op deze wijze een (halve) finale hadden verloren. Nu was een eventuele wereldtitel nog altijd een behoorlijk eind weg.

- We zijn in goed gezelschap, want het hoger aangeslagen Brazilië en Spanje liggen er ook knullig via penalty's uit. Wat maar weer aangeeft dat je alleen wereldkampioen kunt worden als echt álles meezit.

- Liever Argentinië of Kroatië met de cup dan die vervelende Portugezen of Fransen. Sieraden als Messi en Modric zijn een ultieme oeuvreprijs gegund. En tegen de laatste teams gaat het ons nooit echt lekker af als het er echt om gaat, dus gerede kans dat we er dan ook een extra finaletrauma bij hadden gehad. Bij Argentinië en Kroatië heb ik het gevoel dat het idee van revanche zo sterk leeft bij de spelersgroep dat ze meer kans maken.

- Ik heb zelf nog steeds een topavond gehad met twee fantastische concerten (ik had al genoeg thuis op de bank gezeten met het WK en hoopte nu op een onvergetelijke tijd in Amsterdam). Concert 1 was gepland, tweede ging ik alleen doen als ik vanwege spanning of een andere reden geen zin had meer om de pot live te kijken. Tussen die concerten door even geprobeerd om in de Chicago Social Club de krankzinnige tweede helft op groot scherm te volgen. Maar na de late 2-1 had ik er te weinig fiducie in, durfde ik niet meer te kijken en vluchtte ik terug Paradiso in. Epische comeback in blessuretijd, vooral de manier waarop. Vervolgens terug naar het grote scherm voor een zenuwslopende verlenging, waarvan we absoluut niet mochten klagen dat we die heelhuids doorkwamen. Kwartje bij de penaltyserie viel helaas net niet goed, maar in tegenstelling tot eerdere trauma's valt de spelers weinig te verwijten. Geen beroerde strafschoppen (zwak/zacht/dramatisch ingeschoten) à la Jaap Stam, Clarence Seedorf, Philip Cocu. Ook geen eigen keeper die heeft gefaald. Helaas wel een Argentijnse keeper die 2x exact goed gokte qua hoek en hoogte.

Mooie reactie Gretz!

Wat ik gisteravond bij de analyses miste, was oog voor de individuele prestaties van bijvoorbeeld Ake en Timber. Ook gisteravond vond ik die 2 weer ijzersterk spelen, fenomenaal. Natuurlijk, ook zij hebben mindere momenten, maar overall vond ik het indrukwekkend wat deze 2 jonge spelers lieten zien in die heksenketel.

Ja had gewoon geen middenveld en samenspel. Andere teams waren meer teams zoals Argentinië, meer een geheel. Wij hadden een verdediging met 5 man, wingbacks die soms hun werk deden en een leuke voorhoede met Memphis, Gakpo en Bergwijn. Maar daarachter nauwelijks body of creativiteit op het middenveld. En daar wordt meestal toch de slag gewonnen. Je komt dus ook niet tot voetballen... Maar Louis had daarvoor gekozen. Tegenhouden en counter. Totaal niet leuk om naar te kijken en niet goed genoeg om een toernooi te winnen.

Bergwijn en Memphis juist totaal niet in vorm, zonde.
Gakpo daarentegen gelukkig wel. Verder ook genoten van Timber, Ake en Noppert. Van Dijk en Frenkie degelijk, maar stegen helaas ook niet boven zichzelf uit. Daar moest het uiteindelijk wel van komen.

Uiteindelijk, op basis van het matige middenveld, vind ik een plek in de kwartfinale een te verwachten resultaat. Vergelijkbaar met 1994, toen we ook nipt verloren van de latere winnaar. Zou nu zomaar weer zo geweest kunnen zijn.

Bij 2-0 achter ga je pas druk zetten en dwingend (opportunistisch) voetballen. Eigk waar NL altijd voor staat, aanvallend voetbal. Je ziet dus dat dat werkt. Terug naar vroeger toen we dat altijd deden en de reden waarom NL voetbal zo geroemd wordt.

Ja hoewel we op die basis ook veel toernooien gemist hebben of er eerder uitvlogen.

Ik denk dat we op dit moment gewoon niet de ‘10’ of de aanvallers hebben om dit succesvol te kunnen spelen.

Ms een combi dan. Ipv va banque alleen aanvallen ook accent op de restverdediging. Iig met een beter middenveld.

Wat ik wel gaaf vind; we hebben er weer memorabele momenten bij. Als voetballiefhebber vind ik dat geweldig. Een heel mooie goal tegen Amerika, maar vooral de 2e goal gisteravond. Ik las net dat de hele wereld het erover heeft, op de BBC noemden ze het een iconisch moment. Supergaaf !

En wat denk je van Noppert. Goed mogelijk dat dit z'n enige kunstje blijft, wie weet. Bizar verhaal, hij liep erbij alsof hij zo uit de kroeg kwam lopen met een sigaret achter z'n oor haha.

Iconisch bedoel je?

Noppert naar Ajax hopelijk.

Ja, maar als je het laatste kwartier ziet dan was er veel meer mogelijk geweest als je minder afwachtend had gevoetbald en Simons en Klaassen had gebruikt ipv de Roon en Koopmeiners.

Johan de Witt schreef:
Iconisch bedoel je?

Noppert naar Ajax hopelijk.

Autocorrectie, ik ben bekend met het woord hoor haha

Vandaag weer twee krakers!
En laten we hopen dat dat onsympathieke Argentinië de wereldtitel niet pakt.
Ziyech een dansje doet rond de huilende Messi

1. Marokko
2. Kroatië
3. Engeland

Die andere landen zie ik liever niet met de Cup, hebben veel meer onsympathieke spelers die ik totaal niets meer gun.

De Argentijnen gunde ik het vooraf wel, maar die zijn voor mij als voetballers en ook als mensen enorm door de mand gevallen.

Marokko! Wat een stunt!

Whahaha Pepe, karma

Pepe le Pew

Weer een scheids die vreemd doet. Duidelijke overtreding op de Engelsen voorafgaan aan de 1-0 van de Fransen.

Jammer, de Engelsen verdienden het meer. Die hebben vaak net als wij dat sneue waardoor ze er relatief vaker snel uitliggen...
Marokko maakt zeker kans tegen dit Frankrijk.

Kroatië-Marokko zou wel een krankzinnige finale zijn.
Maar ik denk gewoon Frankrijk-Argentinië.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.