menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
avatar van Gretz
Meestal wordt het team met de beste defensie wereldkampioen. Daar moeten we dan onze hoop maar uit putten (en hopen dat Brazilië, Argentinië en Spanje elkaar uitschakelen).

avatar van iggy
Ik zie toch veel eerder een vorig EK scenario voorbij komen.
Totaal geen spelvreugde, geen tempo, geen energie, geen diepgang. En dan ook nog van die voorspelbare en risicoloze wissels.

avatar van Johan de Witt
3-7 en doelsaldo 5-1 is prima.
Maar het toernooi begint nu pas.
Benieuwd tegen wie we zaterdag moeten.

avatar van Robsessie
Pffff...

avatar van Gretz
Johan de Witt schreef:
3-7 en doelsaldo 5-1 is prima.
Maar het toernooi begint nu pas.
Benieuwd tegen wie we zaterdag moeten.

Mee eens, hoewel de teneur in de pers en onder het volk vrij negatief is. Critici snappen niet zo goed hoe toernooivoetbal werkt.

'Vorm' in de groepsfase is bij de grote landen zelden essentieel voor de rest van het toernooi. Uiteindelijk winnen we 2 (schaak)wedstrijden vrij zakelijk, waarbij we weinig weggeven. Tegen Ecuador was gewoon zeer matig in balbezit en qua gecreëerde xG, maar hou je de schade uiteindelijk ook beperkt.

Ik verwacht dat de spelers vanaf nu veel gemotiveerder gaan zijn om alles voor hun land te geven. Belangrijkste is dat er geen grote kansen meer worden weggegeven in de counter/omschakeling door dom balverlies (enige goal van Valencia was een cadeautje). Over het algemeen komt de Oranje-verdediging heel solide over en is het voor Noppert prima mogelijk om in de 8e finale en evt. kwartfinale ook de nul te houden. Gewoon geduldig afwachten, wij scoren vrijwel altijd uit een individuele opleving.

Mijn glazen bol zegt voorlopig dit:

8e finale: Nederland - VS 1-0 (reguliere speeltijd met een benutte penalty van Depay in de toegevoegde tijd)
Kwartfinale: Nederland - Denemarken 2-0 (na verlenging)

avatar van Gretz
Johan de Witt schreef:
3-7 en doelsaldo 5-1 is prima.

Net als Italië in 2006 (met exact dezelfde uitslagen)

De verliezend finalist van dat toernooi werd uiteindelijk 12 jaar later wereldkampioen. Voor 2002/2014 ging dezelfde vlieger op. Nog maar eens deze reeks herhalen dan, zou mooi zijn

De WK's waarbij de eindwinnaar of latere finalist al in de groepsfase excelleerde met oogverblindend spel en dikke zeges zijn heel erg zeldzaam. Gebeurt bijna nooit.

2006: Italië (degelijke 7), Frankrijk (0-0 tegen Zwitserland en 1-1 tegen Zuid-Korea en dus geen groepswinnaar)
2010: Spanje (hakken over de sloot na nederlaag in 1e wedstrijd), Nederland (spreekt voor zich)
2014: Duitsland (1 goede pot tegen Portugal), Argentinië (3x niet overtuigend, wel 9 punten).
2018: Frankrijk (0-0 tegen Denemarken + 2 moeizame kleine zeges), Kroatië (knappe 9 in de groepsfase, maar vervolgens in de k.o. 3x pas na verlenging/strafschopen gewonnen).

avatar van Abubakari
Komt nog eens bij dat Oranje vrijwel niet verliest. En onder van Gaal is een nederlaag al helemaal zeldzaam.
Toch ben ik niet heel optimistisch, ik vond het nog steeds erg matig en het zou mij verbazen mocht het zaterdag opeens veel beter gaan.

avatar van Gretz
De potentiële tegenstander van Oranje speelt ook niet super overtuigend.

avatar van Johan de Witt
Nee, daar krijg je zeker de nodige kansen tegen.
Maar in deze vorm zal het geen makkie worden.

avatar van Gretz
Johan de Witt schreef:
Nee, daar krijg je zeker de nodige kansen tegen.
Maar in deze vorm zal het geen makkie worden.

Ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer Oranje voor het laatst een (relatief) makkelijke knock-out wedstrijd speelde (en overtuigend won)

Denk dat je dan terug moet naar de kwartfinale van Euro 2000

Maar goed, resultaat is heilig. Mooi spel speel je maar in oefeninterlands en de groepsfase van de Nations League.

avatar van Gretz
Doe maar een salonremise bij Polen - Argentinië als Mexico niet voldoende afstand kan nemen van Saudi-Arabië. Dan ontlopen wij (of VS) in ieder geval een tegenstander die ons nooit zo goed ligt.

avatar van Johan de Witt
Het wordt toch Argentinië dus.
Die mogen nu eerst tegen Australie

Op zich wel een mooi affiche NL - Argentina
En de andere kwartfinale Frankrijk - Engeland.

Als we in de anders kwartfinales Spanje, Duitsland, Portugal en Brazilië krijgen zijn precies de op voorhand acht sterkste landen over.

avatar van mjk87
Johan de Witt schreef:
Het wordt toch Argentinië dus.
Die mogen nu eerst tegen Australie

Op zich wel een mooi affiche NL - Argentina
En de andere kwartfinale Frankrijk - Engeland.

Als we in de anders kwartfinales Spanje, Duitsland, Portugal en Brazilië krijgen zijn precies de op voorhand acht sterkste landen over.


Daar kan, zoals het nu staat, Spanje-Brazilië bijkomen.

avatar van iggy
Jammer voor België. Was in ieder geval een waar voetbalgevecht. Waarbij Lukaku toch op zijn minst een keer had moeten scoren.

avatar van Gretz
Voor dit soort potjes kijk je een WK

avatar van luigifort
Johan de Witt schreef:
Op zich wel een mooi affiche NL - Argentina


Ik heb opeens zo'n gevoel dat we naar de halve finale gaan. Nathan Aké met de bal...geeft een lange pass...naar Cody Gakpo...Gakpo neemt 'm aan en schiet....GOAL!!!!!! CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO!!!



avatar van H€yoka
ZO, het zit er weer op voor mijn landgenoten. Blij toe eerlijk gezegd. De wedstrijd viel me al bij al nog mee, maar voor hetzelfde geld gaat die penalty door en druipen we met een droge 3-0 af.

De reden dat we vandaag niet winnen, is overigens dezelfde als waarom we vier jaar geleden het hele ding niet wonnen: we hebben niemand, werkelijk niemand, die een bal kan afpakken. Die Kroaten konden bij momenten minutenlang de bal zonder enig probleem rondtikken. Ok, dit is een team met een bepaald niveau maar het was wel ontluisterd om te zien.

En o ja, dit nog. Jan Vertonghen geeft aan door te gaan en hoopt dat de bondscoach dat ook doet. Wie dat kan begrijpen, heeft de ware ziel van de Vlaming ontleedt. Geen resultaten, maar ach, we hadden het toch gezellig.

avatar van Abubakari
luigifort schreef:
(quote)


Ik heb opeens zo'n gevoel dat we naar de halve finale gaan. Nathan Aké met de bal...geeft een lange pass...naar Cody Gakpo...Gakpo neemt 'm aan en schiet....GOAL!!!!!! CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO CODY GAKPO!!!



Blijft jammer dat zo’n mooie goal als die van Bergkamp gepaard moest gaan met dat hysterische gekrijs van die tros malloot. Gelukkig komt ie ook nog vaak zat voorbij met het tv commentaar.

De Frank de Boer pass komt anno 2022 natuurlijk niet van Aké maar van Daley Blind.


avatar van iggy
Zou wel een frats zijn als Costa Rica zou winnen. En de stand zo blijft bij Japan-Spanje.

avatar van iggy
Niet te geloven.

avatar van luigifort
Daar is de frats


avatar van Jason82
Historische avond, heel spannend en ongelofelijk dat het zover gekomen is zeg!

avatar van iggy
Arme Duitsers. Maar wat een geweldige voetbalavond.

avatar van luigifort
Spanje verslaat Costa Rica 7-0
Costa Rica verslaat Japan 1-0
Japan verslaat Spanje 2-1

Go figure

avatar van Abubakari
Costa Rica zelfs even virtueel door ten koste van Spanje. Was wel helemaal humor om te lachen geweest.

avatar van luigifort
Heerlijk WK! Het sympathieke Zuid-Korea door, het vervelende Uruguay naar huis

avatar van iggy
Erg leuk al die onverwachte ontknopingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.