menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
Ik zal niet zeggen dat NL een beter elftal heeft, maar ik vind het nou echt nooit leuk om naar België te kijken...

luigifort schreef:
Ik zal niet zeggen dat NL een beter elftal heeft, maar ik vind het nou echt nooit leuk om naar België te kijken...

Wat ze wel hebben is constant dreiging. Wat een kwaliteit op het middenveld en voorin.

Verschrikkelijk slordige pot. Zal mij verbazen als die Canadezen de volgende wedstrijd de rust halen, zullen vast allemaal met kramp uitvallen.

België, net als Nederland, nu al zo goed als zeker van de volgende ronde, ondanks het slordige spel.

En ze ontlopen nu waarschijnlijk Duitsland. Mogen ze net als 4 jaar terug tegen de Japanners, mooie wedstrijd was dat.

Brazilië maakte een prima indruk, gaat goed komen in deze poule.

De eerste wedstrijden zitten erop, ik ben benieuwd naar jullie beleving.

Waar ik in mijn eerdere bericht al behoorlijk pessimistisch was, is mijn tegenzin alleen maar vergroot.
Een en ander heeft natuurlijk te maken met de bar- en barslechte prestatie van België. De andere teams die ik wou volgen speelden ofwel eveneens belabberd (Nederland) of waren drie maten te groot voor hun tegenstander zodat er geen wedstrijd was (Engeland).
Brazilië heb ik door omstandigheden gemist en zal ik nog wel een wedstrijd kijken.

Zondag wordt nog een wk dag met om 14u de obligate Rode Duivels want na mijn eigen wedstrijd op groot scherm in de kantine en 's avonds lijkt Spanje-Duitsland me wel interessant.
Maar zin om een wk wedstrijd te kijken wanneer ik iets anders kan doen, zeg maar een boek lezen, dat is er toch helemaal niet bij voor mij.

Vreemd gevoel. Het berekende moderne voetbal, het spel dat vaak zonder passie maar op basis van computermodellen heden ten dage gespeeld wordt, kan me steeds minder bekoren. Helaas mis je dan ook de uitzonderingen die de regel bevestigen zoals USA-Wales waar ik toevallig de tweede helft van meepikte.

H€yoka schreef:
De eerste wedstrijden zitten erop, ik ben benieuwd naar jullie beleving.
Zoals ik al eerder aankondigde volg ik dit WK maar mondjesmaat. 2 volledige wedstrijden gezien (Frankrijk tegen Australië en Brazilië tegen Servië), terwijl ik op het EK van vorig jaar zo'n beetje alle groepswedstrijden heb gekeken. Verder pak ik af en toe een stukje wedstrijd mee, waarbij de voetbalgoden me opmerkelijk goed gezind zijn. Ik zag de laatste 10 minuten van Oranje, de tweede helft van Portugal - Ghana en net nog de laatste twintig minuten van Wales - Iran. Spektakel alom dus.

Het WK is iets minder nep dan ik had verwacht, tegelijk mis ik het zomergevoel dat bij het WK hoort. Op voetbalgebied valt me op dat 0-0 een populaire uitslag is en dat de Aziatische landen tot nu toe onverwacht goed presteren. Maar dat dit WK onderaan mijn WK-toplijst komt is een zekerheidje. Zelfs al worden we kampioen (wat me sterk lijkt, maar je weet het nooit).

Ecuador, is dat geen nummer uit de jaren 90?
Winst en we zijn als eerste door naar de laatste 16

Ecuador verdient de winst. Billenknijpen hoor.

1-1 is voor beiden prima.
Maar erg matig voetbal vanavond.

Het is dat Ecuador het ook wel goed vond na de 1-1. Anders had het wel eens anders kunnen aflopen. Dit waren toch ook wel de 2 minste wedstrijden onder Van Gaal.

We voetballen niet, het oogt vermoeid en futloos. Elke 2e bal voor de tegenstander. Ok, ik chargeer misschien maar we hebben de toekomstig wereldkampioen niet in actie gezien vanavond.

Jason82 schreef:
We voetballen niet, het oogt vermoeid en futloos. Elke 2e bal voor de tegenstander. Ok, ik chargeer misschien maar we hebben de toekomstig wereldkampioen niet in actie gezien vanavond.

Nee hoor, je chargeert niet. Een totale wanvertoning met je twee schoten en verder helemaal. Handjes dichtknijpen dat je niet van Ecuador verliest. Dramatisch slecht was het. Zonder de twijfel de slechtste WK wedstrijd die Nederland ooit heeft gespeeld. Nog slechter dan tegen Egypte in 1990, dat zegt genoeg.

We can come an end. Nou, op deze manier ben je rap weer thuis. Van Gaal ook nog zoekende naar de juiste invulling, daar is op een wk geen tijd meer voor.

Abubakari schreef:
(quote)

Nee hoor, je chargeert niet. Een totale wanvertoning met je twee schoten en verder helemaal. Handjes dichtknijpen dat je niet van Ecuador verliest. Dramatisch slecht was het. Zonder de twijfel de slechtste WK wedstrijd die Nederland ooit heeft gespeeld. Nog slechter dan tegen Egypte in 1990, dat zegt genoeg.

We can come an end. Nou, op deze manier ben je rap weer thuis. Van Gaal ook nog zoekende naar de juiste invulling, daar is op een wk heen tijd meer voor.

Mee eens man, Van Gaal moet echt gaan wisselen om er (veel) meer snelheid en passie in te krijgen. Van Dijk ook ontzettend traag zeg.

Breng Simons maar, of Taylor.
Koopmeiners en Klaassen heb ik het wel mee gehad
Bergwijn ook weer dramatisch.

Ik denk dat 't gewoon weer aan dat 5-3-2 ligt, dan verlies je de slag op het middenveld, ook al zegt van Gaal en de rest dat niet. Terug naar 4-3-3!!!

Ja, maar met 5-3-2 kun je ook superaanvallend zijn!

Ik merk 't

Ja maar je hebt geen rechtsbuiten.
Probleem is vooral dat de meesten totaal uit vorm zijn, en dat al maandenlang, of zoals Memphis al maanden niet gespeeld hebben. Er zit echt nul vertrouwen in dit elftal.
Op Gakpo en Noppert na

Berghius toch?
En anders 4-4-2...

Maar zet dan De Jong in de spits, of Simons erin. Die spelen ook allemaal met elkaar, scoren veel. Waarom er 4 van Ajax in staan die hopeloos uit vorm zijn begrijp ik totaal niet.

Je hebt niks aan 5 man achterin als je de slag op het middenveld verliest. Dan word je tegen de muur gedrukt. Zorg voor een extra man op het middenveld, dan houd je het aanvalsspel van de tegenstander verder van jouw verdediging vandaan. En je hebt meer mogelijkheden om zelf tot kansen te komen. De aanval is de beste verdediging, juist Louis zou dat moeten weten. Hij won de CL met 4-3-3. Het zal de leeftijd wel zijn...

Ik ben niet zo’n systeemfetisjist.
5-3-2 kan ook aanvallend zijn als de backs hoog staan.
Bij Ajax spelen ze 4-3-3 en is het ook drama.
Het gaat om hoe de spelers het invullen en of ze in vorm zijn. Berghuis, Blind, Klaassen en Bergwijn zijn dat niet.
Koopmeiners is niet goed genoeg.

Gewoon wat vers bloed erin zou voor iedereen goed zijn.

Zo'n systeem zegt echt helemaal niks over aanvallend of verdedigend spel. Alleen met 5-3-2 ben je wel veel dynamischer dan met 4-3-3. Als de backs niet tegelijkertijd heel hoog staan en naar binnen knijpen als de ander hoog staat, kun je in balbezit zelfs heel makkelijk naar 4-3-3. Niet dat dat nu gebeurt overigens. Van Gaal wil ze beiden breed en hoog, en dat kan ook prima met 5-3-2. Met 4-3-3 ben je daarvoor veel te kwetsbaar. Maar door de flanken te laten bestrijken door 1 speler (dus 2 in totaal) heb je in de as gewoon veel meer mogelijkheden. Met 4-3-3 heb je toch al gauw 4 spelers op de flanken en wordt het spel sneller statisch.

Extra mannetje op het middenveld zeg je? Met drie centralen achterin kun je eentje doorschuiven, Timber kan dat goed, zeker met balbezit tegenstander. Heb je je extra man op het middenveld al.

Dat de 'slag op het middenveld', wat dat ook precies mag zijn, verloren wordt, ligt juist niet aan het systeem, maar eerder aan een gebrek aan passie en felheid van de spelers.

Voor de wedstrijd tegen Qatar zou ik graag wat meer spelers zien die de laatste weken in vorm zijn. Ben benieuwd wat bijvoorbeeld Simons kan laten zien. En heel jammer dat Danjuma niet mee is. Wat heb je nou aan Jansen, Weghorst én De Jong?!

Pecore schreef:
Zo'n systeem zegt echt helemaal niks over aanvallend of verdedigend spel. Alleen met 5-3-2 ben je wel veel dynamischer dan met 4-3-3. Als de backs niet tegelijkertijd heel hoog staan en naar binnen knijpen als de ander hoog staat, kun je in balbezit zelfs heel makkelijk naar 4-3-3. Niet dat dat nu gebeurt overigens. Van Gaal wil ze beiden breed en hoog, en dat kan ook prima met 5-3-2. Met 4-3-3 ben je daarvoor veel te kwetsbaar. Maar door de flanken te laten bestrijken door 1 speler (dus 2 in totaal) heb je in de as gewoon veel meer mogelijkheden. Met 4-3-3 heb je toch al gauw 4 spelers op de flanken en wordt het spel sneller statisch.

Extra mannetje op het middenveld zeg je? Met drie centralen achterin kun je eentje doorschuiven, Timber kan dat goed, zeker met balbezit tegenstander. Heb je je extra man op het middenveld al.

Dat de 'slag op het middenveld', wat dat ook precies mag zijn, verloren wordt, ligt juist niet aan het systeem, maar eerder aan een gebrek aan passie en felheid van de spelers.

Voor de wedstrijd tegen Qatar zou ik graag wat meer spelers zien die de laatste weken in vorm zijn. Ben benieuwd wat bijvoorbeeld Simons kan laten zien. En heel jammer dat Danjuma niet mee is. Wat heb je nou aan Jansen, Weghorst én De Jong?!

Mooie analyse! Dat Danjuma er niet bij is vind ik ook zonde, de 3 namen die je noemt zijn zo traag. De Jong en evt. Weghorst nog was voldoende geweest.

Ik ben benieuwd naar Oranje morgen en wie er gaan spelen.

Louis zal nu toch echt ook zelf moeten gaan ‘leveren’

Cruciaal duel om weer een beetje in vorm te raken voor de eerste kraker van zaterdag.

Vijf verdedigers én de Roon tegen Qatar

luigifort schreef:
Vijf verdedigers én de Roon tegen Qatar

Hoe verzinnen ze het haha

Doe maar een jonge dynamische bondscoach. Niemand lijkt het te leren na het FdB debacle en het waardeloze zelfde systeem als in Brazilië acht jaar geleden. Pas met een systeemwissel gingen we beter voetballen. Maar iedereen blijft zijn oogkleppen ophouden en trekt geen lering...

Alfred Schreuder misschien een optie?
Die zal wel snel vrij komen

Is de opstelling al bekend?
Ik hoop op Simons erbij, of Lang.

Simons er dan maar in !
Veel is het niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:14 uur

geplaatst: vandaag om 01:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.