menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
Wat een onzin dat Schreuder gelijk door de mand is gevallen. Gelijk al het goeie vergeten en afrekenen op 1 nederlaag, wat een opportunisme.

Daarnaast was Kudus de enige die een bal vast kon houden. Slechte wissels waarmee je direct door de mand bent gevallen.

Kudus een linie terug en Brobbey in de spits was dan misschien nog een optie geweest, maar ik vrees dat gister tegen een zo spelend Liverpool geen kruid gewassen was. En dat Klaassen niet de man is die het verschil gaat maken in een team waar teveel spelers hun topniveau niet halen lijkt me ook geen al te boude veronderstelling.

Gewoon pech gehad dat je dit Liverpool treft en niet dat van vorige week in Napels. Dit team had duidelijk wat goed te maken, helaas dit weekend vrij, dus alle opgekropte energie kwam er uit tegen Ajax. En dan is het toch de ploeg die de laatste 5 jaar 3 cl finales heeft gespeeld. Neemt niet weg dat Ajax er aan de bal gister ook wel erg pover uit zag.

Kop op, verliezen van Liverpool is geen ramp.

Abubakari schreef:
Wat een onzin dat Schreuder gelijk door de mand is gevallen. Gelijk al het goeie vergeten en afrekenen op 1 nederlaag, wat een opportunisme.

Daarnaast was Kudus de enige die een bal vast kon houden. Slechte wissels waarmee je direct door de mand bent gevallen.

Kudus een linie terug en Brobbey in de spits was dan misschien nog een optie geweest, maar ik vrees dat gister tegen een zo spelend Liverpool geen kruid gewassen was. En dat Klaassen niet de man is die het verschil gaat maken in een team waar teveel spelers hun topniveau niet halen lijkt me ook geen al te boude veronderstelling.

Gewoon pech gehad dat je dit Liverpool treft en niet dat van vorige week in Napels. Dit team had duidelijk wat goed te maken, helaas dit weekend vrij, dus alle opgekropte energie kwam er uit tegen Ajax. En dan is het toch de ploeg die de laatste 5 jaar 3 cl finales heeft gespeeld. Neemt niet weg dat Ajax er aan de bal gister ook wel erg pover uit zag.

Als je je als coach je apatisch naar de slachtbank laat lijden omdat je niet wisselt terwijl je overlopen wordt, dan ben je gewoon niet goed bezig. Je had waarschijnlijk alsnog verloren, maar dan had je in elk geval iets geprobeerd.

En als jij vind dat Kudus de bal goed vast hield dan raad ik je aan de wedstrijd nog eens terug te kijken.
Ajax is volledig van de mat gespeeld en dat heeft niks met pech te maken.
Als je naar dit niveau wil groeien moet je kritisch durven zijn.

Zoals bijvoorbeeld op Bassie die geweldig aan het seizoen begonnen is, maar dindag veel te kort kwam.
Ik vind het een prima ventje en heb veel vertrouwen in hem, maar je kon duidelijk zien dar er werk te doen is. Dat soort dingen moet je durven benoemen als je verder wilt groeien.

Schreuder wil Kudus in de spits houden omdat dat zijn vondst is, maar als Kudus zelf al aangeeft dat het geen spits is, dan weet Alfred het beter?

Nee zondag moet ie met Brobbey in de spits spelen, anders zitten we op de verkeerde trein.

Kudus was de enige die zich nog wel eens onder de druk uit voetbalde in plaats van in paniek te raken als er 3 druk zettende Liverpool spelers op hem afstormden, niet dat hij heel goed speelde, maar wel dat ie een van de minst slechte was.

Ajax wisselt heel veel van positie waardoor Kudus niet als een standaard spits speelt maar heel veel vrijheid heeft. Lijkt me dat dat, gezien zijn cijfers qua goals, niet heel slecht uitpakt.

Termen als apathisch naar de slachtbank laten leiden kan ik niks mee. Zelfde gelul als met ten Hag, dat was volgens velen ook een trainer van niks.
Kritisch naar dingen kijken is wat anders dan in no time iemand bij het grof vuil zetten of zeggen dat iemand door de mand valt. Sowieso altijd wat lachwekkend, mensen die voetbal ademen en er heel veel verstand van hebben die door internetridders weggezet worden als ongeschikt.

Bassey deed dinsdag waar hij goed in is, had met Salah één van de beste spelers van Liverpool tegenover zich en die heeft ie goed in bedwang gehouden. Opbouwend is ie niet sterk, dat deed Liverpool slim door hem vrij te laten en vaak de opbouw te laten verzorgen. Desondanks leed Bassey geen dom balverlies ondanks dat hij snel onder druk gezet werd. Speelde de bal over het algemeen keurig naar een teamgenoot, doet geen domme dingen. Dat hij nog veel winst kan boeken ben ik wel met je eens.

Wat een schiettent daar in Rotterdam ! Nu hopen dat AZ nog op stoom komt.

Potje hoor.

Feyenoord en AZ winnen allebei met grote cijfers. Mooie avond voor het NL voetbal! Beloofd ook wat voor de strijd om de hoogste plaatsen in de vaderlandse competitie. Vooral Feyenoord heeft de laatste jaren echt grote stappen gezet, mooi om te zien.

Jason82 schreef:
Feyenoord en AZ winnen allebei met grote cijfers. Mooie avond voor het NL voetbal! Beloofd ook wat voor de strijd om de hoogste plaatsen in de vaderlandse competitie. Vooral Feyenoord heeft de laatste jaren echt grote stappen gezet, mooi om te zien.

Ik mag aannemen dat je dan niet de 1e plaats bedoeld ? Want de kampioen staat natuurlijk alweer vast.

Extra benieuwd nu naar PSV-Feyenoord zondag. Feyenoord is zowaar favoriet.
Dit was natuurlijk een prima potje, maar een week geleden werden ze net zo makkelijk van het veld geblazen. En dan verliest Lazio vandaag weer met 5-1 van Midtjylland, logica en voetbal.

Even benieuwd naar AZ-Ajax.
Toch wel weer een echte test na dinsdag.
Het is weer zaak om in de flow van de weken daarvoor te komen.

Johan de Witt schreef:
Even benieuwd naar AZ-Ajax.
Toch wel weer een echte test na dinsdag.
Het is weer zaak om in de flow van de weken daarvoor te komen.

Heel matig tot nu toe van Ajax, zit 0,0 voetbal in, laten zich aftroeven op scherpte, domme tegengoals, dit wordt puntverlies.

Veel te gemakzuchtig weer allemaal in de eerste helft...als het puntverlies wordt hoor ik Blind weer al z'n riedeltje van "dat mag ons niet overkomen" afdraaien.

Tweede seizoen op rij dat Ajax meerdere goals aan een weinig bijzonder AZ cadeau geeft, terwijl we zelfs nog op voorsprong stonden. Echt bizar hoe slecht er deze pot verdedigd wordt, nadat we zoveel wedstrijden op rij vrijwel niks weggaven. Schreuder had Rensch nooit in de basis moeten zetten. Met zo'n knullige tegengoal geef je de tegenstander een mentaal voordeel.

Zonder die rampzalige sliding van Rensch hou je die voorsprong gewoon tot de rust vast en ligt de druk juist bij AZ. Kun je de wedstrijd makkelijk uitcounteren.

Neemt niet weg dat je ook dan gewoon niet goed speelt. Veel te vaak achterin rondspelen en dan de lange bal. Zo’n resultaat zegt me niet zoveel, de manier van voetballen wel. En dat is nu twee keer in vijf dagen ondermaats.

Abubakari schreef:
(quote)

Heel matig tot nu toe van Ajax, zit 0,0 voetbal in, laten zich aftroeven op scherpte, domme tegengoals, dit wordt puntverlies.

Schreuder nog steeds niet door de mand gevallen zeker....?
Kudus nog steeds een spits?

Bizar dat je reactie als coach is dat die anderen frisser waren, terwijl ze twee dagen minder rust hebben gehad en jij zelf al weken aan de zelfde 11 vasthoudt en amper wisselt.

wavanbuuren schreef:
(quote)

Schreuder nog steeds niet door de mand gevallen zeker....?
Kudus nog steeds een spits?

Bizar dat je reactie als coach is dat die anderen frisser waren, terwijl ze twee dagen minder rust hebben gehad en jij zelf al weken aan de zelfde 11 vasthoudt en amper wisselt.

Stond Schreuder op het veld? Ik heb Ajax onder Schreuder heel goed zien spelen en (gister en dinsdag) ook heel slecht. Gebeurde onder ten Hag ook. Viel die dan volgens jou ook door de mand?

Nee maar Schreuder bepaalt wel wie er in het veld staat en dat doet ie slecht.
Flauw om niet terug te komen op "spits Kudus" trouwens.
Bij ten Hag was het sinds ie Alvarez op 6 heeft gezet in elk geval redelijk te volgen.

wavanbuuren schreef:
Nee maar Schreuder bepaalt wel wie er in het veld staat en dat doet ie slecht.
Flauw om niet terug te komen op "spits Kudus" trouwens.
Bij ten Hag was het sinds ie Alvarez op 6 heeft gezet in elk geval redelijk te volgen.

Ook bij Ten Hag duurde het even voor alle puzzelstukjes pasten, komt bij dat Schreuder wat meer veranderingen in de selectie heeft. Gewoon enig geduld bewaren en Schreuder, net als ten Hag, tijd en krediet geven ipv na 1 slechte week in standje paniek te schieten en gelijk de trainer afzeiken. Misschien is een functie bij Palermo wat voor jou?

Wat Kudus betreft, daar had ik mijn mening al over gegeven en die is nog niet veranderd. Komt ie nog een keer:
Ajax wisselt heel veel van positie waardoor Kudus niet als een standaard spits speelt maar heel veel vrijheid heeft. Lijkt me dat dat, gezien zijn cijfers qua goals, niet heel slecht uitpakt.

Al zou het mij niet verbazen mocht Kudus uiteindelijk op 10 terecht komen, kan Brobbey weer in de spits, zou mijn voorkeur ook hebben.

Een week geleden had Ajax voor het eerst in 25 jaar de eerste 6 wedstrijden gewonnen, een prima start in de CL gemaakt met goed voetbal, het had je gesierd als je toen al met je kritiek was gekomen. Blijf het een beetje opportunisten paniek vinden.

Als ik dat zo allemaal lees dan hebben jullie allemaal zo'n beetje een vreselijk pokken (voetbal) weekeind achter de rug. Plus dat het weer ook nog eens matig was. Nou, ik heb dus meer dan prima vermaakt. Prachtige wedstrijden gezien, met de nadruk op strijd ! Het leek wel de Engelse comp wat dat betreft strijd en inzet. Scheidsrechters die niet of nauwelijks ingrepen, ook Engels. Tuurlijk, het voetbal was niet hoogstaand. Maar er werd me toch een partijtje geknokt , inzet getoond en vol passie gespeeld. En vrij onverwachte uitslagen. AZ die de miljoenen ploeg opzij zet. PSV die de rug volkomen onverwacht rechte tegen de ploeg in vorm. Van mij mogen jullie iedere week zeiken en zeveren. Dat betekent dan dat ik me prima vermaak.
Gisteren nog gekeken naar die vreselijke slijmbal Humberto Tan met onze lieve heer himself. En vandaag was God Louis, in een ander gedaante, weer eens vanouds heerlijk in vorm. Waardoor ik weer hard in de lach ben geschoten. Dadelijk Veronica Offside en belijken en Vandaag Inside. Net Rondo afgekeken, waar de mannen ook al aardig op dreef waren over Louis. Ik ga net als gisteren met een smile slapen.

iggy schreef:
Als ik dat zo allemaal lees dan hebben jullie allemaal zo'n beetje een vreselijk pokken (voetbal) weekeind achter de rug.

Opmerken dat Ajax niet goed speelt is gelijk een pokkenweekend? Vreemde conclusie.

Ik heb mij zaterdag prima vermaakt met een potje live voetbal op de amateurvelden en me zondag met de beide toppers ook prima vermaakt. Al had ik liever gezien dat Ajax er na rust nog twee had gemaakt, maar je kunt niet alles hebben en ik denk dat ze toch wel kampioen worden, dus mijn pis wordt er verder niet heel lauw van.
Dat gelul over voetbal op tv laat ik dan weer aan me voorbij gaan. Over voetbal ouwehoeren kan ik zelf wel.

Gelukkig kunnen we ons nu weer even op Oranje en het 5-3-2 richten

Ik had liever de vieze smaak weggespoeld met twee Ajax zeges, één in de Eredivisie en één in de CL.

Dat kan alsnog, een weekje geduld

Virgil van Dijk

2x Lage Landen Derby gewonnen. In het hol van de leeuw (Brussel) afgetekend en de return zakelijk met een clean sheet dankzij een briljante Pasveer. Belgen blijven doelpuntloos, na 49 wedstrijden op rij met wel minstens 1 goal. Heerlijk

Lijkt me duidelijk dat Pasveer in deze vorm de eerste keeper van Oranje moet zijn. Ongelofelijk welke ballen ie allemaal pakt

Boeruhhhhh

Johan de Witt schreef:
Dat kan alsnog, een weekje geduld

Nòg een weekje geduld…

Pfff Schreuder maakt er wel een potje van…

Johan de Witt schreef:
Pfff Schreuder maakt er wel een potje van…

Ik vind dit toch meer de spelers te verwijten. Ook met deze 11 moet je het tempo toch hoog kunnen houden en een vrij beperkte ploeg als Go Ahead stuk kunnen spelen? Was weer eens slordig en traag, gebeurde in vorige seizoenen ook veel te vaak en is er schijnbaar niet uit te krijgen.

Ten Hag lukte het vorig seizoen met zijn beste elftal ook al niet 2 keer tegen GAE, dus Schreuder had gewaarschuwd kunnen zijn. Daarnaast een slecht moment om te rouleren als de spelers sowieso al twee weken niet samen hadden gespeeld door interlandverplichtingen.

Het geeft je bovendien niet de boost in vertrouwen die je zo nodig had in aanloop naar de cruciale CL-wedstrijd van morgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.