menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
geplaatst:
Interpretatie blijft het inderdaad altijd. Zelfs bij buitenspel, waarvan men zegt dat de VAR perfect kan optreden. Mijn idee: bij twijfel blijft het doelpunt staan. Maar ook daar zal wel iemand op reageren dat ie niet twijfelt. Dus ja, straatje zonder eind en gelukkig geen invloed op het resultaat.

geplaatst:
Of bij ballen wel of niet over de zijlijn....bij twijfel blijft het doelpunt staan

De regel is toch dat bij twijfel de beslissing van de scheids/grensrechter blijft...dat lijkt me correct.

geplaatst:
Enne mannen, verheugen we ons op België- Nederland ? De persconferenties van Louis waren zoals altijd weer vermakelijk. Het is wat mij betreft ook de enige wedstrijd(en) waar ik enigszins naar uitkijk. De overige wedstrijden boeien me maar weinig.
Ik gok op een gelijkspel.

geplaatst:
Altijd wel zin in Oranje onder Louis.
Hij zet de boel gelijk op scherp.
Waar normaal niemand zin heeft in deze wedstrijden na een lang seizoen, weten ze nu ook dat het om de WK-selectie gaat.
Ik denk dat we winnen, 2-1.

geplaatst:
Na de mooie voetbalavond van vrijdag dan nu een stroperige eerste helft. Hopelijk is er in de rust goed geimagineerd, dan komt straks alles goed!

geplaatst:
Louis is zoals altijd erg nederig, haha.

https://youtu.be/5XaWhMSUW5c

geplaatst:
Waarom zul je ook nederig zijn met Jeroen Stekelenburg of Valentijn Driessen tegenover je?
Ik heb liever van Gaal dan al die keurige clichébrakers of van die types bij wie het altijd aan de scheids ligt. (Gutentag Herr Schmidt).

geplaatst:
Haller weg en Bergwijn binnen, prima deal.

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Haller weg en Bergwijn binnen, prima deal.

Van Bergwijn heb ik hoge verwachtingen, gaat zeker diepte toevoegen aan het spel van Ajax.

geplaatst:
30 miljoen is wel erg veel, maar ze zaten er ook al jaren achteraan.

geplaatst:
Mooie etappe in de Tour vandaag!

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Mooie etappe in de Tour vandaag!

Samenvatting gezien, maar zeker mooi!

geplaatst:
Bassey, Brobbey, Conceicao ook (zo goed als) binnen. Mooie transferzomer zo

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Bassey, Brobbey, Conceicao ook (zo goed als) binnen. Mooie transferzomer zo

Ja tof wel zo'n frisse wind, ik vind het dan altijd uitkijken naar de eerste wedstrijd. Wie vormen dan de basiself.

Matige seizoensstart, maar gelukkig wel de punten. Hopelijk snel verdedigende impulsen met Bassey en Sánchez

https://i.vgy.me/f6pZbT.png

Het wordt tijd dat Ajax weer eens een serie gaat neerzetten van wedstrijden waarin we de nul houden. Hopelijk zorgen Pasveer, Bassey en Sánchez voor de gewenste stabiliteit. Blind liever niet meer op LB en ook niet meer op LCV. Is te kwetsbaar. Wijndal moet in verdedigend opzicht ook nog serieuze stappen gaan maken, anders kun je beter na 1 seizoen alweer afscheid nemen. Rensch mag het weer lekker laten zien in de KKD. Álvarez hoort in principe altijd te spelen, is verdedigend te belangrijk. Schuurs is als ie z'n normale niveau haalt een OK-backup voor Timber, maar als ie vertrekt is het ook geen ramp. Timber mag onder geen beding meer vertrekken, want zonder hem ben je kansloos in de CL en verlies je waarschijnlijk ook de titel.

Als je net zo makkelijk goals weg blijft geven als tegen PSV en Fortuna wordt het in ieder geval een zwaar seizoen. Het team met de beste defensie wordt vrijwel altijd kampioen, en dat is niet voor niks. Een kleine zege net wel of net niet over de streep trekken zijn de bonuspunten die vaak het cruciale verschil maken. In 21/22 hadden we de tweede seizoenshelft redelijk veel mazzel met late winnende goals, wat 10 punten 'extra' opleverde. Dat geluk houdt niet aan (en het is ook niet des Ajax door zoveel keer in de slotfase te zwijnen). Er zijn echter weinig teams die 90 minuten lang een Amsterdamse stormloop kunnen weerstaan, dus minstens 1x scoren per wedstrijd zal normaliter het probleem niet zijn. Hoog druk zetten is leuk om naar te kijken, maar het moet niet roekeloos zijn. Je zag gisteren ook weer dat uit de counter de grootste kansen ontstaan en dat elke modale aanvaller in de eredivisie wel raad weet met één tegen één.

Veel soeps was het niet wat PSV vanavond liet zien. Maar goed, ze zijn door. Nu tegen de Rangers. 50/50 wedstrijd.

AZ en Twente ook door. Goeie week voor NL!

Johan de Witt schreef:
AZ en Twente ook door. Goeie week voor NL!

We blijven het goed doen op de coëfficiëntenlijst, maar we zijn er nog niet met nog 1 voorronde voor de boeg. Kan zo weer anders zijn, die ervaring hebben we ook . Ik ben ook benieuwd naar het niveau van de Eredivisie dit jaar. Met de kleine nieuwkomers en de groter degradanten van vorig jaar, vrees je voor Mickey Mouse niveau. Maar wellicht valt het reuze mee, we gaan het zien.

Beschamende vertoning van Man United vanmiddag, pff wat een ellende daar. En dan volgende week thuis tegen Liverpool, horror.... Ten Hag moet de boel snel op de rit krijgen, anders haalt hij de herfst niet als coach van deze club.

‘Erik Ten Weeks’ noemen ze hem daar al

Pffff, was weer eens genieten van Antony Matheus dos Santos. Hopen dat hij bij Ajax blijft. Want hij heeft zichzelf maar weer eens in de kijker gespeeld.
Bij PSV doet Xavi Simons het uitstekend. Zijn natuurlijk pas 2 wedstrijden waarbij hij zich onderscheid. En dat tegen mindere tegenstanders. Maar je ziet aan alles dat hij kan voetballen.

Jason82 schreef:
(quote)

We blijven het goed doen op de coëfficiëntenlijst, maar we zijn er nog niet met nog 1 voorronde voor de boeg. Kan zo weer anders zijn, die ervaring hebben we ook . Ik ben ook benieuwd naar het niveau van de Eredivisie dit jaar. Met de kleine nieuwkomers en de groter degradanten van vorig jaar, vrees je voor Mickey Mouse niveau. Maar wellicht valt het reuze mee, we gaan het zien.

Als clubs als NEC en Fortuna spelers als Cillissen en Yilmaz kunnen halen denk ik dat het eerder sterker dan zwakker gaat worden. Excelsior logenstraft je woorden trouwens ook aardig tot nu toe, al hadden ze vorige week wel heel veel geluk tegen Cambuur.

Circus Antony was erg leuk vanmiddag, heel Ajax, op dat defensieve slippertje na, trouwens.
Hopen dat ze niet gelijk weer met het hoofd in de wolken lopen en zondag bij Sparta weer terugvallen naar het niveau van de eerste helft tegen Fortuna.

Het spelbeeld van dit weekend geeft me wel weer veel vertrouwen voor de rest van het seizoen. Zo'n dominant en overtuigend Ajax, als het eventjes gaat lopen. En als onze aanvallers hun normale niveau halen gaan weinig tegenstanders de nul houden. Hele eredivisie is een speeltuin voor klasbakken als Bergwijn, Antony, Tadic en Brobbey. Verdedigend nog iets teveel steekjes, maar dat gaat alleen maar minder worden. Na de vroege 1-1 gaf Ajax ook weinig meer weg. Kan alleen maar beter worden met Bassey en Sanchez erbij als pure verdedigers.

PSV daarentegen heeft in hun verdedigende linie serieuze problemen. Benítez is een topaankoop, maar met alleen een goede keeper red je het niet. Ze geven de goals vaak kinderlijk naïef weg uit open spel (die tweede van GAE zegt genoeg). Alles wat Van Nistelrooij kan opstellen is pure middelmaat. Zonder die domme rode kaart van Deijl had puntverlies er dik ingezeten.

Ajax was erg goed. Gallery play, zo makkelijk alles ging.
Op halve kracht belandden ballen in de kruising, snelle combinaties en Antony was een wervelwind.

Hopelijk krijgen ze Ihattaren weer op de rails en behouden ze Kudus!

Jason82 schreef:
Beschamende vertoning van Man United vanmiddag, pff wat een ellende daar. En dan volgende week thuis tegen Liverpool, horror.... Ten Hag moet de boel snel op de rit krijgen, anders haalt hij de herfst niet als coach van deze club.

Niet erg onder de indruk van wat hij tot nu toe gedaan heeft. Je kan argumenteren dat de kern zwak is maar hoe je het in je hoofd haalt om Maguire te laten uitvoetballen? Zie ook zijn positie bij de 4-0, staat daar 20 meter over de middellijn, zo haalt die niemand ooit nog terug.

Hij geeft me een 'we spelen zó, ongeacht het spelersmateriaal' vibe. Vincent Kompany en Anderlecht fans kunnen je alvast vertellen hoe dat afloopt.

Ik heb anderhalve wedstrijd van dit United gezien, en ik ben het grotendeels eens met dit artikel in de Guardian: A clearout is needed at Manchester United. None of the parts fit together | Manchester United | The Guardian - theguardian.com

Opbeurende conclusie ook: "This is supposed to be Ten Hag’s honeymoon period, but already he looks in danger of being overwhelmed by just how shambolic the club is. Like Rangnick, he cannot play his football with these players; he perhaps cannot play any football. And they’ve got Liverpool next."

Gast
geplaatst: vandaag om 15:20 uur

geplaatst: vandaag om 15:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.