menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
Nico doet het in de kampioenswedstrijd!! Prachtig voor onze ondergewaardeerde strijder

KAMPIOENEN!!!

Johan de Witt schreef:
KAMPIOENEN!!!

Dubbel gefeliciteerd!

Johan de Witt schreef:
KAMPIOENEN! Geen perfect seizoen, maar wel nagenoeg perfecte cijfers: 96-17.
Meer dan terechte kampioen dit jaar!

Exact! Gewoon een zeer goed seizoen overall, cijfers die een nieuw Ajax (met een nieuwe trainer en veel wisselingen) niet zomaar zal evenaren. Zonder een zielloze Onana en zeker zonder de blessure van Pasveer was het record van FC Twente uit 71/72 (slechts 13 doelpunten) er zeker aangegaan! Als het iets minder tegen had gezeten met alle blessures de laatste maanden was het aantal doelpunten voor ook allang +100 geweest en hadden we van een subliem eredivisieseizoen gesproken.
Alle vier de toppers gewonnen, gebeurt ook niet zo vaak!

Zuur dat we in beide confrontaties tegen AZ en GAE twee keer enorm underachieven, daar zijn de meeste onnodige punten verspild. Thuis tegen FC Utrecht kun je een keer ongelukkig verliezen en uit in Tukkerland is het ook niet gek om gelijk te spelen op kunstgras en in De Grolsch Veste.

Johan de Witt schreef:
KAMPIOENEN!!!

Dik en dik verdiend over het hele seizoen gezien!

Definitief dus Schreuder. Ik ben benieuwd, heb het altijd meer een assistent dan hoofdtrainer gevonden...

Allemaal
KAMPIOEN
36
Shirts.

Behalve Tadic
PAK SCHAAL
36

Al met al een mooi seizoen, veel goed voetbal gezien, prachtige geoepsfase CL, bekerfinale weer gehaald en toen het morst veerkracht en karakter getoond. En in de kampioenswedstrijd de favoriete uitslag van dit seizoen neer gezet. En erg mooi dat NICO de 1-0 maakte.

Ik vind het nou niet bepaald een kampioenschap met glans. De eerste seizoenshelft was weergaloos. De tweede was het aanmodderen. Vaak met slecht voetbal en meer met geluk dan wijsheid wedstrijden gewonnen. Plus dat het seizoen gekenmerkt werd door vele schandalen. Desondanks is Ajax de terechte kampioen.

Voor de winterstop spelen we vaak het beste voetbal in de CL. Vlak na de winterstop zijn we t dan ineens kwijt en liggen we eruit tegen B garnituur... zo zonde!

Ja, gek genoeg wel meer punten behaald na de winterstop. Op zijn PSV’s, veel last-minutes.

Martinez tot Ajacied van het jaar verkozen, Timber tot talent van het jaar. Beiden meer dan terecht.

Kan me hier wel aardig in vinden:

Kampioensrapport Ajax: Timber en Mazraoui uitblinkers, Rensch onvoldoende | NOS

Alleen Antony had wel iets hoger mogen krijgen.

Benieuwd naar de selectie volgend jaar....Bergwijn en Wijndal staan blijkbaar hoog op de prio lijst, Brobbey zouden ze een jaar langer willen huren (en niet terugkopen) en de naam Stengs (die meen ik zit te verpieteren in Nice) gaat ook weer rond in het geruchtencircuit.

Zirkzee hoor ik ook. Misschien ook iemand van Brugge?
Bergwijn wordt wel een neverending saga.
Ik zou daar niet meer aan beginnen, graag of niet.

Weg gaan waarschijnlijk naast Mazraoui, Onana en Gravenberch ook Antony, Haller en Tagliafico.
Tadic en Blind worden ook niet jonger, dus dat er een kwaliteitsimpuls nodig is (zowel via transfers als qua doorstroming jeugd) lijkt me wel duidelijk.

Het is natuurlijk ook reuze interessant met al die spelers die waarschijnlijk gaan vertrekken. Plus een nieuwe trainer en een nieuwe td. De combi Overmars/Ten Hag werkte perfect. Schreuder en Hamstra (blijft hij td ?) hebben een hoop te bewijzen.
De plannen voor komend seizoen zullen hoogstwaarschijnlijk nog wel in de kast liggen. En Schreuder kent de de club. Dat zijn de voordelen. Voor de rest is het afwachten. Tadić en Blind waren onaantastbaar onder Ten Hag. Hoe gaan die reageren als dat komend seizoen eventueel niet meer het geval is ? En krijgt Schreuder de tijd ? Ten Hag werd in het begin voor 200 % gedekt door met name Overmars. Waardoor Ten Hag zich kon ontwikkelen. En vooral dat bleek een schot in de roos te zijn.

Ontknopinkje weer in ons aller Eredivisie

Wel jammer van een club als Willem II, die horen thuis in de Eredivisie. Aan de andere kant liegt de stand niet, zo werkt het nou eenmaal...

Zometeen VI Vandaag... toch even kijken waar de heren mee komen

Enne Robsessie, wie gaat er komende woensdag winnen ?

Feyenoord.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat het onoverwinnelijkheidsgevoel of dat magische iets minder is geworden na die twee draken van wedstrijden in de Eredivisie. Aan de andere kant betekenen die ook weer niet zoveel, je speelde nergens meer om, blessures voorkomen, veel wissels, etc.

Om het goeie gevoel weer te krijgen denk ik dat ik woensdagmiddag die filmpjes, Uefa stories ofzo?, van de wedstrijden tegen Marseille ga kijken. Sfeer in de groep is ongekend, bijna alleen maar gezelligheid.

Roma is zeker geen wonderploeg. Het zal wel een matige pot gaan worden. Da's wel vaker het geval met finales en al helemaal met Mourinho als coach. 1 vieze counter voldoet voor hem. Hoewel hij de laatste jaren zijn midas touch wel is kwijtgeraakt. 50/50 wedstrijd, de teams zijn aan elkaar gewaagd, lijkt mij.

TIRAAANAAAA WOOHOO!

Niets is sterker dan dat ene woord

Succes Feyenoord!!

Jammer maar op 10 minuten na rust na zat het er gewoon niet in vandaag. Toch een mooi seizoen voor Feyenoord.

Eens Johan. Was niet veel dit, Roma wilde niet meedoen, maar ook niks geforceerd. Balen. Mooi seizoen.

Courtois wint de CL voor Madrid. Toch wel knap hoe ze dit doen, Liverpool voert de druk op maar Madrid heeft zo ontzettend veel kwaliteit... daar moet je dan toch respect voor hebben.

Courtois heeft de wedstrijd van zijn leven gespeeld ja. Het is me overigens nog altijd niet duidelijk waarom die 1e goal is afgekeurd. En voor Ajax blijkt het ook nog eens zeer gunstig te zijn dat Madrid gewonnen heeft. Maar wat een chaos buiten dat stadion zeg. Nu staken die Fransen om de haverklap. En dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben. Een bestorming en een hoop nep kaarten. Een reclame voor Frankrijk/Parijs is het in ieder geval niet geweest.

ADO

En dan willen ze ook nog eens Dirk als nieuwe coach…

iggy schreef:
nog altijd niet duidelijk waarom die 1e goal is afgekeurd.

Omdat de VAR oordeelde dat de actie van Fabinho een poging was om het schot te blokken, een save. Als men het als een "pass" beoordeeld had, was de goal wel blijven staan. Dat hij de bal met de knie raakte, helpt ook wel om die stelling te verdedigen. Dan kan je bezwaarlijk van ‘deliberate play’ spreken. Maar wel van ‘deflection’ (afgeweken bal dus) en/of ‘deliberate save’ (een redding op een bal naar doel). Beide zorgen dat de buitenspelpositie strafbaar blijft.

Johan de Witt schreef:
ADO

En dan willen ze ook nog eens Dirk als nieuwe coach…

Ongelofelijke taferelen daar. Je gaat toch niet meer met je kinderen naar het stadion?

De Eredivisie wordt zo wel een competitie vol kleintjes, met alle respect. RKC, Excelsior, Fortuna Volendam, Emmen... maar afijn, we gaan het zien.

H€yoka schreef:

Omdat de VAR oordeelde dat de actie van Fabinho een poging was om het schot te blokken, een save. Als men het als een "pass" beoordeeld had, was de goal wel blijven staan. Dat hij de bal met de knie raakte, helpt ook wel om die stelling te verdedigen. Dan kan je bezwaarlijk van ‘deliberate play’ spreken. Maar wel van ‘deflection’ (afgeweken bal dus) en/of ‘deliberate save’ (een redding op een bal naar doel). Beide zorgen dat de buitenspelpositie strafbaar blijft.

Als ik Bas Nijhuis gisteren goed begreep ging het erom of hij wel of niet inkwam met de intentie om de bal te spelen en dan blijft het toch een beetje interpretatie....naar mijn mening kwam hij wel degelijk in om eerder bij de bal te zijn dan de speler van Madrid om de bal weg te tikken...dat ie uiteindelijk te laat was en daardoor via de knie de bal blokte doet er dan niet meer toe (althans volgens Bas gisteren).... maar goed, helemaal duidelijk is het niet en uiteindelijk heeft het geen invloed op de einduitslag gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:41 uur

geplaatst: vandaag om 15:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.