menu

Overig / Algemeen / Kan je een boek eigenhandig uitgeven?

zoeken in:
Beste lezers

Ik vraag mij ten eerste af, als er een boek is waarvoor geen uitgever is en de schrijver
heeft hem op welke manier dan ook zelf uitgegeven (b.v. digitaal op social media of zelf gedrukt en op internet of straat verkocht), is het dan ook toegestaan deze
op deze site te plaatsen? En mij tweede vraag is een beetje, komt dit vaak voor en
is dit evt een succesvolle manier? Ik zal graag hier het een en andere over horen.
Of vinden mensen bijvoorbeeld dat dit niet mee telt, als het een goed boek is is er altijd een uitgever?

ik hoor het graag!

PQV00
leroy*

Gekopieerd uit de Wiki pagina's van BM:

Uitgever
Alle boeken die voldoen aan bovenstaande criteria worden op Boekmeter toegelaten als die gepubliceerd zijn/worden door uitgevers die op kwaliteit selecteren.

Naast deze op traditionele wijze uitgebrachte boeken, staan we ook e-books en boeken die in eigen beheer zijn uitgegeven toe. Om wildgroei te voorkomen en de kwaliteit van alle boekpagina's te garanderen zijn hier enkele voorwaarden aan verbonden:

Lees hier verder

avatar van Lalage
Ik aarzel altijd sterk bij in eigen beheer uitgegeven boeken. Vaak is de redactie niet zo goed of ontbreekt zelfs totaal, waardoor taalfouten en onlogische wendingen zijn blijven staan. Dat is vooral jammer als het verhaal wel de moeite waard is.

Het verbaast mij trouwens wel dat strips en graphic novels niet zijn toegestaan op de site. Er zijn toch graphic novels die dezelfde kwaliteit hebben als een goede roman. Maar ik snap ook ergens wel dat je niet alle Kuifjes erop wilt hebben.

Ted Kerkjes
Lalage schreef:
Het verbaast mij trouwens wel dat strips en graphic novels niet zijn toegestaan op de site. Er zijn toch graphic novels die dezelfde kwaliteit hebben als een goede roman. Maar ik snap ook ergens wel dat je niet alle Kuifjes erop wilt hebben.
Zelf houd ik ook van prentenboeken en graphic novels, maar ik denk dat het geen goed idee is om deze op de site te zetten. Dit gesprek is overigens al eerder gevoerd, hier

avatar van Lalage
Ted Kerkjes schreef:
Zelf houd ik ook van prentenboeken en graphic novels, maar ik denk dat het geen goed idee is om deze op de site te zetten. Dit gesprek is overigens al eerder gevoerd, hier

Dank voor de link, interessante discussie. De regel is duidelijk.


avatar van arnoldusk
En mijn dichtbundel komt in februari uit.

Vormgeving cover, redactie en lettertype/indeling allemaal zelf gedaan.
Vervolgens via printenbind punt nl laten drukken.
Fijne ervaring met extra controle.

Nu binnenkort de boer op.


https://i.ibb.co/XFQXLXk/plafonddienst-tapijt.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.