menu

Overig / Algemeen / Positief

zoeken in:
Een topic om positieve gedachten en gevoelens te kunnen uiten als tegenhanger van het ongenoegenkabinet.

Er zijn natuurlijk lichtpuntjes in de Nederlands/Vlaamse literatuur.
Heerma van Voss - Stern, Van Mersbergen - Naar de overkant van de nacht, Verhulst - De laatkomer, allemaal van na 2000, fictie die ergens over gaat, in prima Nederlands. Dat lees ik graag.

Drie titels uit 15 jaar waarover je kan zeggen "fictie die ergens over gaat, in prima Nederlands". En dat schaar je onder het kopje "positief", haha.

Ik vind het positief dat ik toch elk jaar weer boeken blijf ontdekken uit heden en (vooral) verleden, uit binnen- en (vooral) buitenland die het voor mij de moeite waard maken om te blijven lezen.

eRCee schreef:
Drie titels uit 15 jaar waarover je kan zeggen "fictie die ergens over gaat, in prima Nederlands". En dat schaar je onder het kopje "positief", haha.

Ik vind het positief dat ik toch elk jaar weer boeken blijf ontdekken uit heden en (vooral) verleden, uit binnen- en (vooral) buitenland die het voor mij de moeite waard maken om te blijven lezen.

Nou, lezen doe we. Over één ding kunnen we het als lezers één zijn. We kunnen ons laven aan mensen die schrijven of geschreven hebben. De 'ouden' maar ook de jonge. Eigenlijk ben ik als lezer blij dat er zoiets als 'een schrijver' bestaat... Anders zou ik genoodzaakt zijn het etiket van mijn melkfles te lezen.....

tof topic!

Er zijn er wel meer dan die drie en ook een heleboel prima vertalingen, maar dat kost meer tijd om uit te zoeken. Nieuwe literaire fictie heeft zeker mijn aandacht, Nederlands of vertaald. Al of niet een debuut.

Pythia schreef:
Een topic om positieve gedachten en gevoelens te kunnen uiten als tegenhanger van het ongenoegenkabinet.

Er zijn natuurlijk lichtpuntjes in de Nederlands/Vlaamse literatuur.
Heerma van Voss - Stern, Van Mersbergen - Naar de overkant van de nacht, Verhulst - De laatkomer, allemaal van na 2000, fictie die ergens over gaat, in prima Nederlands. Dat lees ik graag.

En er zijn veel meer, en betere, Nederlandstalige boeken verschenen dan degene die je noemt.

Neem bv .http://www.boekmeter.nl/book/42214

Een geweldig boek, uitgegeven bij een kleine uitgeverij en gewoon 'opgepikt'

en prijzen gewonnen(terecht)

Ik zal Woesten van Kris van Steenbergen op de lijst zetten.

Pythia schreef:
Ik zal Woesten van Kris van Steenbergen op de lijst zetten.

Dankjewel.

Denk wel dat ik het erg goed zou doen bij de dames op leeftijd hier.

Snuifdoos schreef:
Denk wel dat ik het erg goed zou doen bij de dames op leeftijd hier.

Waarom denk je dàt Snuifdoos?

Wij zijn hier nl nogal verwend wat betreft lieve, intelligente en spitante mannen.

PeterW (crew)
liv2 schreef:
spitante mannen.

Dat moest ik dus even opzoeken.

En ik maar denken dat het om nozems gaat die elkaar in het gezicht spuwen.

Donkerwoud schreef:
En ik maar denken dat het om nozems gaat die elkaar in het gezicht spuwen.

mooi woord toch, met een heel aparte betekenis: bruisend, levendig, sprankelend, speels, op een intelligente manier. Enfin, ik hou van spitante mannen/vrouwen.

Een spitant heerschap. Het heeft wel iets, ja.

liv2 schreef:
(quote)

Waarom denk je dàt Snuifdoos?

Volgens mij weet je dat best.

Snuifdoos

Nee, dat weet ik niet. Leg eens uit beste vriend. Ben benieuwd.

Gedurende mijn verblijf hier, in het licht van enkele van mijn uitingen.

Heb ik zo nu en dan enkele zeer vriendelijke privéberichten mogen ontvangen.

Een patroon hierin, kijkend naar de profielen, laat zien dat dit vooral dames op leeftijd betreft.

Dus vandaar.

Vind ik wel leuk.

Blijf vooral komen, dames.

Als je het van internetfora moet hebben om contact met vrouwen te krijgen, dan kun je beter op zoek naar een datingsite oid.

Dat klinkt lekker positief.

De kans op het werkelijk vinden van je liefde? Hoe is dat negatief?

Het kan zoals gebruikelijk alle kanten op.

Ik wens iedereen prettige feesten en een gelukkig 2025!

petermotte schreef:
Ik wens iedereen prettige feesten en een gelukkig 2025!

Volgens mij moet je hier zijn: Fijne Feestdagen en een voorspoedig 2025 - De Crew (2024) - BoekMeter.nl

Dankzij deze "vergissing" heb ik wel mogen genieten van de posts uit het verleden. Die had ik destijds gemist Positief!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:53 uur

geplaatst: vandaag om 08:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.