menu

Overig / Algemeen / Mooie en lelijke woorden

zoeken in:
Sol1 (moderator)
dutch2.0 schreef:
En guillotine klinkt als een pittig Frans gerechtje waar net te veel of te weinig knoflook in zit.
Deze culinaire connectie doet me gelijk denken aan de komedie '9 Mois Ferme' uit 2013, waarin de magistraten van een Frans gerechtshof op hun personeelsfeestje hun worst of kaas met een miniatuurguillotine snijden...

Het afgekorte 'persco' in plaats van 'persconferentie'...

Iew..

'Huidhonger'... vind ik zo'n akelig woord. Moet altijd aan Buffalo Bill denken die pakken maakte van mensenhuid.

Vind ik ook niks nee. Het pretendeert iets heel menselijks te zijn maar komt ontzettend klinisch over.

Dat vind ik net een prachtig woord, je huid die hongert en hunkert naar andere huid... En tegelijk heeft het zo'n tragische klank, van een eeuwig onvervuld verlangen. Het doet me denken aan junkieverdriet.

the Cheshire cat schreef:
Het afgekorte 'persco' in plaats van 'persconferentie'...

Iew..

Haha helemaal mee eens!!

Poffertje(s) ❤

Schokschouderen.

Klinkt als zo'n schijtlollige activiteit op Koningsdag. Ik heb het ook nog nooit iemand horen zeggen.

Ik viel op de camping bijna van mijn stoel van verbijstering, toen ik iemand bij het opvangen van een gesprekje hoorde zeggen dat de sfeer zo lekker "nonchie" was. Kennelijk een afkorting van nonchalant.

De vrouw die deze afkorting bezigde liep ook altijd langs het zwembad met een air... Ik noemde haar in mezelf altijd de barones. Pff en dan in combinatie met die gruwelijke afkorting. 'Nough said.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.