menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Ja als we nog een topkeeper en topspits hadden zou dat zeker niet onmogelijk zijn. Met De Ligt, Virgil, Blind, Frenkie en Gravenberch heb je een ijzersterk fundament wat de komende jaren eerder beter dan minder wordt. Alleen mis je wel een killer spits.

Er moet sowieso een alternatieve opstelling / tactiek zijn waarbij we met 5 verdedigers en slechts 2 aanvallers spelen, voor de wedstrijden tegen landen waar we geen favoriet tegen zijn. Als Van Dijk en Blind fit zijn dan kan de achterste linie bestaan uit Dumfries - De Vrij - De Ligt - Van Dijk - Blind (Wijndal kan ook).

In de krakers waar de tegenstander op papier sterker is heeft NL meer aan een tactiek als die Van Gaal op het WK 2014. Je hebt niks aan een extra vleugelaanvaller van het kaliber Berghuis. Laat Depay, Malen, El-Ghazi, Lang het maar met z'n tweeën uitzoeken op de counter.

geplaatst:
Het is jammer dat Rensch niet net al een jaar extra ervaring heeft, dan was ie waarschijnlijk al meegegaan met het grote Oranje.
Ik kan me toch niet voorstellen dat Dumfries lange tijd onbetwist blijft. En Karsdorp, Tete en Hateboer gaan ook geen vaste rechtsback In Oranje worden.

geplaatst:
Rensch en/of Timber vind ik sowieso al een serieuze optie, hoor. Beter dan blind paard Dumbfries.

Ik zou op dit moment zo spelen:

Steek
Rensch-De Ligt-Blind-Wijndal
Gravenberch-Frenkie
Klaassen
El Ghazi-Depay-Gakpo/Lang

geplaatst:
Als je er nog eens goed over nadenkt hadden we het EK '92 kunnen winnen. Verloren we in '94 lullig tegen Brazilië door dat zogenaamde buitenspeldoelpunt (net nieuwe regel ingevoerd) '96 het dramatische Davids EK. '98 waren we werelds, weer lullig tegen Brazilië (Pi-Air had in et nog een pingel moeten hebben, duidelijk hangen aan zijn shirt). 2000 ben ik nog steeds niet overheen geloof ik met al die gemiste pingels. 2002 waren we er niet bij. 2004 de schopmatch tegen Portugal. 2006 speelden we buitenaards onder van Basten, maar verloren ineens verrassend van het Rusland van Hiddink. 2008 staat me nu even niet bij. 2010 had Robben ons de titel kunnen bezorgen. En de toernooien daarna heb ik even helemaal geheugenverlies op dit moment, staat me zo even niks van bij

Anyway, met iets meer mazzel hadden we '92, '98 en 2010 moeten kunnen winnen..

geplaatst:
Eens, 1992 en 2000 hadden we zeker een van de twee moeten winnen. Nog steeds ziek van.

1998 hadden we de finale moeten halen inderdaad.

Al met al hadden we absoluut al 1 wereldtitel en 2 Europese titels moeten hebben. We hebben onszelf gewoon tekort gedaan.

geplaatst:
En dan rekenen we de '70s niet eens mee...
Volgens mij zijn we het enige land op de grootmachten na die meerdere titels hebben gewonnen dat zo vaak zo dichtbij is geweest.

geplaatst:
Ja, die van ‘74 bedoelde ik met 1 wereldtitel

Die tweede Eurotitel had je moeten halen in 1992/2000

geplaatst:
luigifort schreef:
En dan rekenen we de '70s niet eens mee...
Volgens mij zijn we het enige land op de grootmachten na die meerdere titels hebben gewonnen dat zo vaak zo dichtbij is geweest.

Sowieso het enige land op die zeven grootmachten na dat 3 WK-finales heeft gespeeld. En zelfs sommige van die grootmachten hebben dat niet gehaald volgens mij.

geplaatst:
Toch bizar dat sommige toernooien helemaal uit mijn geheugen zijn verdwenen. Die van 2008, 2012, 2014.
En sowieso bizar dat een land als NL zich niet plastst voor een eindtoernooi. Dat had ik echt nooit voor mogelijk gehouden. Ik was schocked in 2002 en 2016 en 2018 eigenlijk ook.

geplaatst:
luigifort schreef:
Toch bizar dat sommige toernooien helemaal uit mijn geheugen zijn verdwenen. Die van 2008, 2012, 2014.
En sowieso bizar dat een land als NL zich niet plastst voor een eindtoernooi. Dat had ik echt nooit voor mogelijk gehouden. Ik was schocked in 2002 en 2016 en 2018 eigenlijk ook.

2008 dat EK met winst op Italië en Frankrijk.
2012 Bertje die faalde en geen keuzes kon maken, drie keer verloren in de groepsfase
2014 de 5-1 tegen wereldkampioen Spanje en de gouden keeperswissel was toch vrij memorabel

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
(quote)

2008 dat EK met die 20 kaarten tegen Portugal.

luigifort schreef:
2004 de schopmatch tegen Portugal. 2006 speelden we buitenaards onder van Basten, maar verloren ineens verrassend van het Rusland van Hiddink. 2008 staat me nu even niet bij.

De schopmatch was twee jaar later op het WK, aka De Slag van Neurenberg. Het verloop van die wedstrijd was mogelijk nog frustrerender dan Nederland - Italië op EURO2000.

In 2004 verloren Dickie en Willem van het thuisland dat een uitzinnig publiek achter zich had. Die 2-1 in de halve finale nederlaag staat me niet heel goed meer bij, maar volgens mij had Nederland daar niet recht op meer. Maar ik weet wel dat we ons in de finale niet zouden hebben laten verrassen door de Grieken.

2008 was de ontluisterende nederlaag tegen de bizar fitte Russen en het drama rondom het kindje van Boulahrouz.

geplaatst:
Ah ja, er gaan weer belletjes rinkelen
2014 zit ineens weer in mn systeem
2008, inderdaad we hadden 2x dat Portugal verhaal.
2012 begint ook weer een beetje te dagen. Na 2010 was de hele chemie tussen spelers en Bertje weg. Niemand leek zin te hebben, Robin die zich afzonderde etc...

geplaatst:
Ja, Hunter vond dat hij moest spelen.
Niet ten onrechte.

geplaatst:
2004 was in Portugal tegen Portugal en 2006 weer Portugal id. 2008 was de Russen (met die beste groepsfase ooit waar we Italië en de Fransen wegvaagden ).

geplaatst:
luigifort schreef:

2008, inderdaad we hadden 2x dat Portugal verhaal.

- Rotterdam - Oktober 2000 - WK-kwalificatie: 0-2 (fluitje op de tribune)
- Porto - Maart 2001 - WK-kwalificatie: 2-2 (in de laatste 10 minuten 0-2 voorsprong weggeven)
- Lissabon - halve finale EK 2004: 2-1 (lucky zondagsschot Maniche)
- Nürnberg - achtste finale WK 2006: 1-0 (weer Maniche, dramatisch verdedigen van Van Bommel)
- Porto - finale Nations League 2019: 1-0

Portugal is de grootste angstgegner die Oranje ooit gekend heeft. Ik koester meer sportieve haat voor de Portugezen dan voor België, Duitsland en Engeland bij elkaar.

geplaatst:
Bah, ja die Maniche had ik een hekel aan...
Portugal ook mijn nr 1. angstgegner id. Tegen de Duitsers kun je nog voetballen. Tegen Portugal zou je bijna voor een gelijkspel gaan spelen en gokken op pingels.

geplaatst:
luigifort schreef:

2012 begint ook weer een beetje te dagen. Na 2010 was de hele chemie tussen spelers en Bertje weg. Niemand leek zin te hebben, Robin die zich afzonderde etc...

Hetgeen dat me van dat dramatische EK nog het meest is bijgebleven

Met Bert van Marwijk aan het roer
Zijn de tegenstanders vissenvoer

geplaatst:
2004 spelbeeld weet ik ook niet meer. Alleen de wissel Bosvelt voor Robben nog

geplaatst:
luigifort schreef:
2010 had Robben ons de titel kunnen bezorgen.

De teen van Casillas en de blunder van Webb net voor de 1-0 van Iniesta (hadden we toen maar een VAR gehad).

geplaatst:
Haha id, Bommeltje met tranen in zn ogen, omdat ie t voor t eerst terugzag

geplaatst:
luigifort schreef:

Portugal ook mijn nr 1. angstgegner id. Tegen de Duitsers kun je nog voetballen. Tegen Portugal zou je bijna voor een gelijkspel gaan spelen en gokken op pingels.

Ja, mochten we Portugal op het komend EK weer tegenkomen kun je de klok op gelijk zetten dat we het weer af zullen leggen. Is een collectief trauma, terwijl voor de Portugezen juist het omgekeerde geldt.

Portugezen zijn nog beter dan Spanjaarden en Italianen in het kapotmaken van een wedstrijd en het tijdrekken vanaf minuut 1. Maar de kans is aanzienlijk dat ze ons er nu ook voetballend onder krijgen, machtig team wel met CR7, Bruno Fernandes, Bernardo Silva, João Félix, Diogo Jota, Renato Sanchez, Dias, Cancelo etc.

geplaatst:
Voor Portugal moet je een plan B hebben. Ms niet eens proberen combinatiespel te spelen dat ze willen frustreren. Ms gewoon lange ballen snel thuis en scoren...

geplaatst:
Goedemorgen....

geplaatst:
Gretz schreef:
De teen van Casillas en de blunder van Webb net voor de 1-0 van Iniesta (hadden we toen maar een VAR gehad).

Gemiste corner toch? Had dan niet met var opnieuw beoordeeld mogen worden dan.

geplaatst:
mjk87 schreef:
(quote)

Gemiste corner toch? Had dan niet met var opnieuw beoordeeld mogen worden dan.

Ja, met die VAR-regel ben ik het eigenlijk ook niet eens.

Een corner kan als dood spelmoment tot een potentiële goal leiden. Die dode spelmomenten zijn steeds belangrijker geworden in het voetbal. Zeker in een fase als de verlenging is het van wezenlijk belang of een corner of doeltrap wordt gegeven. Wanneer het de scheidsrechter te vlug gaat kan de VAR het bovendien makkelijk rechtzetten. In tegenstelling tot een duel om de bal waar het niet duidelijk is of er nu wel of geen overtreding wordt gemaakt.

geplaatst:
Want wij zijn Ajax, tot de dood. Ajax, wit en rood

geplaatst:
Fijne column van Menno Pot, ook al zou ik natuurlijk liever wel zien dat Ajax nu al lichtjaren voorsprong had op PSV en AZ
DPG Media Privacy Gate - parool.nl
Heerlijk ook die impliciete steek naar Feyenoord door hen niet te noemen in combinatie met enkele gerichte versterkingen

geplaatst:
Ja mooi verwoord, zo is het precies. Laat ons eerst maar eens 5 titels op rij pakken voordat er iemand begint over hegemonie en dat we de Eredivisie ontgroeid zijn

geplaatst:
Gretz schreef:
Fijne column van Menno Pot, ook al zou ik natuurlijk liever wel zien dat Ajax nu al lichtjaren voorsprong had op PSV en AZ
DPG Media Privacy Gate - parool.nl
Heerlijk ook die impliciete steek naar Feyenoord door hen niet te noemen in combinatie met enkele gerichte versterkingen

Dat is toch retesaai joh. Een competitie is gebaat bij een beetje spanning. De Bundesliga vind ik veel minder interessant sinds Bayern ongenaakbaar is

geplaatst:
Spanning wordt overschat

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.