menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van Jason82
Als de 0-2 valt dan is het alweer gespeeld in het hoge noorden...

avatar van Johan de Witt
Heel makkelijk avondje. Draait nog steeds als een trein.
Hopen dat iedereen fit blijft de komende weken, dan kan het erg mooi eindigen.

avatar van Jason82
Mee eens! De treble is nog steeds in zicht.

avatar van luigifort
We zijn een stuk sterker dan voor de winterstop in de CL. Toen voelde het alsof we een zoekend jeugdelftal waren zonder ervaring. Ik zie nu een sterk elftal. Dit elftal zou het veel beter doen in de CL dan dat elftal. En waar ligt dat aan? Misten we toen spelers? Of staat het nu gewoon veel beter?

avatar van mjk87
luigifort schreef:
Dit elftal zou het veel beter doen in de CL dan dat elftal. En waar ligt dat aan?


2 woorden: Perr Schuurs.

Even zonder gekheid, die Mexicanen (die eindelijke mogen spelen) doen het goed, Klaassen en Blind hebben hun vormdip gehad en Rensch en Timber blijken goede krachten te zijn.

avatar van luigifort
Dit jaar winnen we de EL en volgend jaar de CL, back to back.

avatar van Raspoetin
mjk87 schreef:
(quote)


2 woorden: Perr Schuurs.

Even zonder gekheid, die Mexicanen (die eindelijke mogen spelen) doen het goed, Klaassen en Blind hebben hun vormdip gehad en Rensch en Timber blijken goede krachten te zijn.
Mijn welgemeende excuses voor mijn commentaar, als Latijns-Amerika liefhebber kan ik het niet laten om erop te wijzen dat bij Ajax alleen Edson Álvarez uit Mexico komt. De eerste en vooralsnog enige aankoop van Ajax uit dat land. Lisandro Martínez komt uit Argentinië. De rivaliteit tussen die twee landen valt niet mee te spotten heb ik ervaren.

avatar van Jason82
luigifort schreef:
We zijn een stuk sterker dan voor de winterstop in de CL. Toen voelde het alsof we een zoekend jeugdelftal waren zonder ervaring. Ik zie nu een sterk elftal. Dit elftal zou het veel beter doen in de CL dan dat elftal. En waar ligt dat aan? Misten we toen spelers? Of staat het nu gewoon veel beter?

Grappig dat je dat zo zegt, want dat was precies het gevoel dat ik had. Zonde, maar anderzijds ook mooi want in deze fase worden de prijzen verdeeld!

avatar van Johan de Witt
luigifort schreef:
We zijn een stuk sterker dan voor de winterstop in de CL. Toen voelde het alsof we een zoekend jeugdelftal waren zonder ervaring. Ik zie nu een sterk elftal. Dit elftal zou het veel beter doen in de CL dan dat elftal. En waar ligt dat aan? Misten we toen spelers? Of staat het nu gewoon veel beter?

Toen speelden we standaard met Schuurs, Traore en Labyad, en vaak met Promes.
Nu hebben we Martinez, Haller, Timber en Alvarez.
Huge difference.
Met logische keuzes van TH toen hadden we nu nog in de CL gezeten. Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. En de EL is ook een mooie prijs, en kansrijker om te winnen

avatar van mjk87
Raspoetin schreef:
(quote)
Mijn welgemeende excuses voor mijn commentaar, als Latijns-Amerika liefhebber kan ik het niet laten om erop te wijzen dat bij Ajax alleen Edson Álvarez uit Mexico komt. De eerste en vooralsnog enige aankoop van Ajax uit dat land. Lisandro Martínez komt uit Argentinië. De rivaliteit tussen die twee landen valt niet mee te spotten heb ik ervaren.


Whoops, daar maakte ik even grote fout. Excuus.

avatar van H€yoka
Even een vraagje uit België aan de NL voetballiefhebbers. Gisteren werd Club Brugge door Standard uitgeschakeld in de beker van België. Onverwacht, alleen al maar omdat Standard 10de staat en Brugge ruim aan de leiding staat. Club Brugge probeert zich de laatste jaren als "te groot voor België" te profileren dus zal de uitschakeling na extra zuur worden. Na afloop reageerde Noah Lang met 'ik wens hun veel succes in PO2', een cassante verwijzing dat Standard zelfs niet tot de top-4 van België behoort.

Mijn vragen: is dit typisch Noah Lang? Is dit iets wat je in Nederland makkelijker kan zeggen dan in België (zijn blaaskaak gehalte neemt hierdoor gigantische proporties aan)?

avatar van Raspoetin
Noorse clubs pleiten voor boycot van WK 2022 in Qatar
9:53 – De kritiek op het WK 2022 in Qatar neemt steeds verder toe. Dat heeft alles te maken met het bericht van The Guardian twee weken geleden. Het Engelse dagblad bracht naar buiten dat er meer dan 6.500 arbeidsmigranten zijn overleden bij de werkzaamheden voor het toernooi. Reden om het evenement te boycotten, vinden meerdere Noorse clubs.

Donderdag voegde Rosenborg BK zich bij competitiegenoten Odd, Strømsgodset, Viking, Brann en Tromsø. Die clubs maakten eerder al bekend dat zij willen dat Noorwegen het toernooi gaat skippen. De sneeuwbal ging rollen door toedoen van Tromsø, dat bij monde van bestuurslid Tom Høgli liet weten dat Noorwegen het toernooi zou moeten skippen.

"De voetbalwereld moet voldoen aan bepaalde standaarden", zei hij volgens Voetbal International tegen The Athletic. Het is tijd om te zeggen: "tot hier en niet verder". Hopelijk volgt de Noorse bond ons." Trond Haukvik, de voorzitter van Odd, sloot zich daar bij aan. "Dit is meer dan sport, dit gaat over de ziel van het voetbal."
Donderdag heeft ook Rosenborg zich geschaard achter het idee van de Noorse clubs om het toernooi te boycotten. Het bestuur wilde daar aanvankelijk niet aan, maar een duidelijke meerderheid van de leden bij de jaarlijkse vergadering ging daar tegen in. Zodoende schaart Rosenborg zich toch achter het statement.

Of Noorwegen het toernooi in Qatar definitief gaat boycotten, is uiteindelijk aan het parlement van de Noorse voetbalbond. De verwachting is dat hier pas volgend jaar over zal worden gestemd. Overigens is Noorwegen tegenstander van Oranje in de kwalificatie voor het WK

avatar van mjk87
Noorwegen gaat de wk normaal gesproken ook niet halen, dus in zoverre makkelijk praten. Maar goed, zal ook tegen het zere been van de uefa zijn dus in zoverre dan weer chapeau aan die clubs. Benieuwd waar dit gaat eindigen.

Wel lekker, in 2022 knielen voor BLM op een veld aangelegd door moderne slaven. Ik vraag me af of de voetballers überhaupt het cynisme ervan inzien.

avatar van Johan de Witt
H€yoka schreef:
Even een vraagje uit België aan de NL voetballiefhebbers. Gisteren werd Club Brugge door Standard uitgeschakeld in de beker van België. Onverwacht, alleen al maar omdat Standard 10de staat en Brugge ruim aan de leiding staat. Club Brugge probeert zich de laatste jaren als "te groot voor België" te profileren dus zal de uitschakeling na extra zuur worden. Na afloop reageerde Noah Lang met 'ik wens hun veel succes in PO2', een cassante verwijzing dat Standard zelfs niet tot de top-4 van België behoort.

Mijn vragen: is dit typisch Noah Lang? Is dit iets wat je in Nederland makkelijker kan zeggen dan in België (zijn blaaskaak gehalte neemt hierdoor gigantische proporties aan)?

Zijn karakter was de main reason waarom Ajax hem zo makkelijk van de hand deed. Zelfs volgens zijn eigen schoonvader, ook ex-Ajax-speler- is het ‘een moeilijke jongen’. Met de trainer en de oudere spelers bij Ajax kon hij niet door één deur. Dus denk dat Club zijn gedrag maar op de koop toe moet nemen. Ik vind deze opmerking trouwens vrij onschuldig.

avatar van Raspoetin
Het is te hopen dat er clubs en/of spelers uit de grotere Europese competities uit bijvoorbeeld Engeland en Duitsland zullen volgen en dat hierop hun nationale bonden in beweging komen.

Het feit dat een aantal clubs uit Noorwegen zo'n statement kunnen afgeven is in ieder geval wel iets waar de algemeen directeuren van Ajax en PSV (Edwin van der Sar en Toon Gerbrands) het zich mogen aantrekken dat zij met hun clubs zonder enig bezwaar in Qatar aan een vriendschappelijke toernooi hebben meegedaan in voetbalstadions die zijn gebouwd met bloed.

avatar van Abubakari
mjk87 schreef:
Noorwegen gaat de wk normaal gesproken ook niet halen, dus in zoverre makkelijk praten.

Met één van de beste spitsen van Europa tot hun beschikking en nog wel wat talent zouden ze prima boven Turkije kunnen eindigen.

avatar van Johan de Witt
Raspoetin schreef:
Het is te hopen dat er clubs en/of spelers uit de grotere Europese competities uit bijvoorbeeld Engeland en Duitsland zullen volgen en dat hierop hun nationale bonden in beweging komen.

Het feit dat een aantal clubs uit Noorwegen zo'n statement kunnen afgeven is in ieder geval wel iets waar de algemeen directeuren van Ajax en PSV (Edwin van der Sar en Toon Gerbrands) het zich mogen aantrekken dat zij met hun clubs zonder enig bezwaar in Qatar aan een vriendschappelijke toernooi hebben meegedaan in voetbalstadions die zijn gebouwd met bloed.

Wel een beetje laat om nu nog dwars te gaan liggen. Dat had je bij de toewijzing moeten doen. Wat een (bewezen) corrupte bende was dat. Nu is de kritiek van Noorwegen sympathiek, maar het zal geen navolging meer vinden vrees ik.

avatar van Jason82
H€yoka schreef:
Even een vraagje uit België aan de NL voetballiefhebbers. Gisteren werd Club Brugge door Standard uitgeschakeld in de beker van België. Onverwacht, alleen al maar omdat Standard 10de staat en Brugge ruim aan de leiding staat. Club Brugge probeert zich de laatste jaren als "te groot voor België" te profileren dus zal de uitschakeling na extra zuur worden. Na afloop reageerde Noah Lang met 'ik wens hun veel succes in PO2', een cassante verwijzing dat Standard zelfs niet tot de top-4 van België behoort.

Mijn vragen: is dit typisch Noah Lang? Is dit iets wat je in Nederland makkelijker kan zeggen dan in België (zijn blaaskaak gehalte neemt hierdoor gigantische proporties aan)?

In Nederland wordt dat ook slecht gepruimd hoor. We hebben als Nederlanders blijkbaar de naam tegen, maar op een normale manier reageren op een verlies wordt ook hier beter gewaardeerd dan dit soort teksten .

Club Brugge is wel goed bezig trouwens, net als dat ik de hele Belgische competitie wel interessant en zeker niet slecht vind!

avatar van iggy
Ik heb wel wat met zo'n soort spelers/mensen. Het probleem is (vaak) dat je ook moet presteren op een hoog niveau. Anders wordt je al snel neergezet als een troublemaker. En vervolgens volkomen afgebrand. Presteer je dan wordt het ook gepikt van je. Cruijf, Van Hanegem, Maradonna, Romario of Zlatan enz allemaal kleurrijke voetballers waarmee je kon en kan lachen. Tegendraadse mensen die vaak origineel en onder elke omstandigheid zichzelf zijn en blijven. Een volkomen eigen mening hebben en daar ook voor uitkomen.

Nederlanders (voetballers) hebben over het algemeen wel een grotere mond. Dat is tenminste wat je vaak hoort als ze naar het buitenland vertrekken. We zijn geen volgzaam volk. Soms goed. Vaak irritant. Vooral voor trainers die gewend zijn dat er geen vraagtekens worden gezet bij hun trainingswijze.

avatar van iggy
Dat hele WK is natuurlijk een grote farce. Ieder weldenkend mens vraagt zich af waarom een WK gehouden wordt in Qatar . Behalve debielen als Infantino, Platini, De Boer en iedereen die zijn zakken gevuld heeft door Qatar aan te wijzen, te promoten of verdedigen. Die mannen trekken zich van niks en niemand iets aan. Mijn enige hoop is dat grote sponsors gaan zeggen van hier willen wij nix, nada mee te maken hebben. Die hebben namelijk het geld en dus de macht om iets aan de hele zooi te doen. Ijdele hoop natuurlijk.

avatar van H€yoka
Jason82 schreef:
(quote)

Club Brugge is wel goed bezig trouwens, net als dat ik de hele Belgische competitie wel interessant en zeker niet slecht vind!


Leuk om lezen De reactie van een aantal NL analisten op de vraag of Lang in Oranje moet (Hij doet het goed tegen Eupen en Kortrijk), was uiteraard minder leuk. Alsof Emmen en Fortuna dermate beter zijn.

avatar van H€yoka
iggy schreef:
Ik heb wel wat met zo'n soort spelers/mensen. Het probleem is (vaak) dat je ook moet presteren op een hoog niveau. Anders wordt je al snel neergezet als een troublemaker. En vervolgens volkomen afgebrand. Presteer je dan wordt het ook gepikt van je. Cruijf, Van Hanegem, Maradonna, Romario of Zlatan enz allemaal kleurrijke voetballers waarmee je kon en kan lachen. Tegendraadse mensen die vaak origineel en onder elke omstandigheid zichzelf zijn en blijven. Een volkomen eigen mening hebben en daar ook voor uitkomen.


Goed argument, ik kan er me zeker in vinden. Het doet me ook aan Marc van Bommel denken na Anderlecht-PSV in 2000, waarin hij ons voetbal 'boerenkoolvoetbal' noemde. Ik snapte wel wat hij bedoelde, maar de Belgische reactie was
1. alsof jij zo'n wereldvoetballer bent
2. dan had je maar moeten winnen
Over punt 1 kunnen we in hindsight nog discussiëren, hij heeft bij clubs gespeeld die voor toenmalige Belgen onhaalbaar waren, maar was nu ook geen ster. Daniel van Buyten heeft ook bij Bayern gespeeld maar was er ook maar een waterdrager.

avatar van Jason82
H€yoka schreef:
(quote)


Leuk om lezen De reactie van een aantal NL analisten op de vraag of Lang in Oranje moet (Hij doet het goed tegen Eupen en Kortrijk), was uiteraard minder leuk. Alsof Emmen en Fortuna dermate beter zijn.

De Belgische competitie lijkt me gewoon gelijkmatig. Met Ajax heeft Nederland denk ik een grotere topclub in huis, maar in België lijkt de top wat breder. Diverse clubs presteren goed in Europa, dat is in Nederland een tijdje wat minder geweest met alleen Ajax, AZ en PSV. In Nederland zijn er ook wat meer voorspelbare wedstrijden.

Die analisten vertegenwoordigen niet het hele Nederlands volk hoor Vlaamse vriend!

avatar van luigifort
Johan de Witt schreef:
(quote)

Zijn karakter was de main reason waarom Ajax hem zo makkelijk van de hand deed. Zelfs volgens zijn eigen schoonvader, ook ex-Ajax-speler- is het ‘een moeilijke jongen’. Met de trainer en de oudere spelers bij Ajax kon hij niet door één deur. Dus denk dat Club zijn gedrag maar op de koop toe moet nemen. Ik vind deze opmerking trouwens vrij onschuldig.


Daarom nemen we Ihattaren

avatar van luigifort
Ik heb helemaal geen zin in de Beneliga. Ik hoop ook dat ie er niet komt. Ik speel veel liever tegen Fortuna en Emmen dan tegen Standard en Racing Genk. Dat zegt me helemaal niets. Nu niet en nooit niet.

avatar van iggy
Het zal ook wel niet gebeuren. Maar ik ben er wel een groot voorstander van. Je krijgt er uiteindelijk een sterkere comp door. Dus wordt het interessanter. Plus dat je een speelstijl clash krijgt. Het enige minpunt is dat er nog aardig wat verouderde stadions staan. Of zijn die inmiddels ook allemaal verbouwd ?

Ik lees net overigens dat het Nederlands bedrijf geen WK-gras levert oa vanwege situatie in Qatar. Goede zaak !!

avatar van Johan de Witt
Geen Daley morgen, dat is wel een gemis.
Desalniettemin mag je met die Zwitsers niet al te veel problemen hebben.

avatar van Jason82
Johan de Witt schreef:
Geen Daley morgen, dat is wel een gemis.
Desalniettemin mag je met die Zwitsers niet al te veel problemen hebben.

Ze hebben wel Bayer Leverkusen uitgeschakeld! Maar snap je wel, als we de EL willen winnen dan moet dit gewoon gaan lukken.

avatar van luigifort
Veel....te.....traag....
En van die waardeloze balletjes in de 16 die niet aankomen...

avatar van Johan de Witt
Toch 2-3 goede uitgespeelde kansen gezien.
Hier 1-0 of 2-0 winnen zou prima zijn.
Uit presteren we vaak beter en scoren we sowieso.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.