menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Johan de Witt schreef:
(quote)

Dat was Labyad. En Promes.

Met Alvarez/Martinez speelden we vorig seizoen ook onze beste wedstrijden. Jammer dat Ten Hag dat dit seizoen niet eerder inzag.

Oh, 3 weken geleden stond ie in jouw rijtje van Ajax onwaardige spelers en jeugd die nog niet aan Ajax 1 toe was.

Johan de Witt schreef:
Met Labyad, Alvarez, Timber, Schuurs, Promes, Ekkelenkamp én Brobbey alsnog winnen is toch wel mooi.

Wat een matig elftal stond er in de 2e helft.

Als je als Feyenooit zijnde dan nóg niet kan scoren, moet je je diep schamen.

Johan de Witt schreef:
Matig in de zin van Ajax-onwaardige spelers in combinatie met talenten die net komen kijken. Dat maakt een matig elftal, ja.

Het elftal dat er de tweede helft stond is het matigste Ajax in lange tijd wat mij betreft.

Pleun schreef:
(quote)

Dat klopt wel maar als het financiële verschil niet kleiner wordt gaan succesjes van Feyenoord en PSV steeds vaker een incident worden. Ik merk bij mezelf dat de interesse minder wordt in voetbal, mede door de commercie verpeste spanning.

In de toekomst, en dat zal wellicht niet de verre toekomst zijn, is er een superleague waar de groten in spelen, Ajax doet nu zijn uiterste best om daar bij te gaan horen. Zou maar zo kunnen dat ze dan met een minder sterk team in de eredivisie spelen.

Ik dacht ook dat CL succes voor Ajax onmogelijk was met de enorme verschillen, mar dat bleek anderhalf jaar terug nog mee te vallen. Het kan nog steeds, de kans is alleen wel enorm veel kleiner geworden. Ik vond de tijd dat Steaua of Rode Ster of om mijn part Ajax de EC1 of CL kon winnen ook veel mooier. Het gesmijt met miljoenen en alleen rekening houden met de rijken heeft een hoop verpest.

Abubakari schreef:
Oh, 3 weken geleden stond ie in jouw rijtje van Ajax onwaardige spelers en jeugd die nog niet aan Ajax 1 toe was.

Erg slecht gelezen weer. En erg selectief.
Ik heb altijd, ook vorig seizoen, gevonden dat Alvarez meer moet spelen. Schreef ik ook twee weken geleden al:

Johan de Witt schreef:
(quote)

Het is maar net welke ‘kenners’ je leest.
Ajax speelde vorig seizoen ook al zijn beste wedstrijden met Alvarez/Martinez in de basis. Dat zag iedereen, behalve Erik. Net als dat Klaassen op 10 hoort als Kudus er niet is, en niet Labyad of Promes...
Gelukkig komt hij vroeg of laat tot inzicht
...

Johan de Witt schreef:
Haha ben je wel erg laat mee dan.
‘De commercie’ verpest het internationale voetbal al vele decennia.

Binnen de landsgrenzen viel dat heus wel mee. Daarbuiten is indeed alles al jarenlang verpest door de poen.

iggy schreef:
(quote)

Binnen de landsgrenzen viel dat heus wel mee. Daarbuiten is indeed alles al jarenlang verpest door de poen.

Ja, PSV was de ‘koopclub’ en Ajax de opleidingsclub. Nu is het wat meer in balans. Ik vind het prima.

En nogmaals, op de huidige stand in de ranglijst na kun je nog niet bepaald zeggen dat Ajax er nationaal zo ver bovenuit steekt, met 1 titel in de laatste 6 jaar, ook nog met minimaal verschil.

Ajax is drie jaar bezig met dit beleid. 2 keer 1e geworden. De 3e schaal zit in de zak.

2 jaar geleden, met het beste team, zeer nipt.
Vorig jaar zag het er niet uit en stonden ze gelijk met AZ.
Dit jaar lopen ze alleen de afgelopen maand een handvol punten uit.

Poe, wat een overmacht zeg.

En wat voor ‘beleid’ je precies bedoelt weet ik ook niet. Goed beleid?

Veel geld uitgeven natuurlijk. Zowel aan transfersommen als salaris. Alsof je dat niet weet. Voor Ajax en zijn fans dus goed beleid.

Ja als er veel geld binnenkomt vanwege goed opleiden/ scouten lijkt me logisch dat je daar ook weer een deel van uitgeeft.

Zoals Cruijff al zei: Het kapitaal van een voetbalclub hoort op het veld te staan, niet op de bank.

Johan de Witt schreef:
(quote)

Erg slecht gelezen weer. En erg selectief.
Ik heb altijd, ook vorig seizoen, gevonden dat Alvarez meer moet spelen. Schreef ik ook twee weken geleden al:

(quote)

Nee, niet slecht of selectief gelezen, het staat er zoals het er staat. Jij zet hem zelf in een rijtje met spelers die je daarna zelf kwalificeert als Ajax onwaardig. Moet je mij niet boos aankijken.

Ik kijk ook niemand boos aan. Lees je weer slecht.
Eerder met Timber ook al.

Ajax speelde vorig seizoen, en ook nu weer, het best met Alvarez en Martinez in de basis.

Wat begrijp je daar precies niet aan?

Johan de Witt schreef:
Ik kijk ook niemand boos aan. Lees je weer slecht.
Eerder met Timber ook al.

Ajax speelde vorig seizoen, en ook nu weer, het best met Alvarez en Martinez in de basis.

Wat begrijp je daar precies niet aan?

Ik heb het niet over wat je eerder of later beweerde, ik heb het over die posts waarin je Alvarez in een rijtje met volgens jou Ajax onwaardige spelers zet.
Kun je wel over allemaal andere dingen beginnen, maar het staat er toch zwart op wit dat je dat zegt?

Nee, lees het nog maar eens na.
Dat staat echt nergens.

Ik word wel een beetje kribbig van die PSV trainer Roger Schmidt. Tjee wat kan die man zeiken zeg. Dan is het schema veel te zwaar. Dan is de scheids de schuldige. En nu weer de var. Hand in eigen boezem steken heeft hij nog nooit van gehoord. Wat een calimero gedrag zeg. Jammer dat er niet iemand binnen de PSV organisatie opstaat om Schmidt eens te vertellen om op te houden met zijn kinderachtig gezeur.

Hij vond het ook een duidelijke strafschop voor Ajax?

Nooit gedacht dat het na Van Bommel nóg erger kon.

Johan de Witt schreef:
Nooit gedacht dat het na Van Bommel nóg erger kon.

Zou denken dat Gerbrands en De Jong intussen wel ernstig twijfelen of ze met Schmidt wel door willen. Staat onderhand enkel bekend om z'n calimerogedrag (tot in extreme klagen over onrecht) en z'n achterlijke wisselbeleid. Is PSV niks mee opgeschoten, ze zijn er eerder op achteruit gegaan

❌❌❌

Episch slot, heerlijk dat de Goden ons in de slotfase van zo'n belangrijke wedstrijd eens goedgezind zijn. Mocht ook wel na die rampweek van 2 weken terug.

Wie zag dit nog aankomen na de 1-0? Dit is een remontada die je zelden ziet bij Ajax

Wedstrijd leek echt hard op 0-0 af te stevenen, want Lille kwam niet op onze helft en hield de boel met hun überdefensieve speelstijl goed dicht.

Qua kansenverhoudingen is winnen met 1 goal verschil wel gewoon dik terecht uiteindelijk. En we mogen niet klagen met de scheids, want een hoop van z'n collega's zouden hem voor dit contact niet durven geven

Kinderlijke blunder van Tagliafico. Goedkope pingel en een prima goal. Verder natuurlijk een terechte overwinning.

Fantastic game zoals Gullit zou zeggen
Maar serieus, die penalty maakte veel goed he, anders zag ik ons niet per se gelijk maken meer. En dan speelden we wel redelijk goed qua controle en positiespel. Maar ik miste af en toe wel het gif en de trekker overhalen in de eindfase. In die zin mogen ze van mij nog directer spelen ipv de bal 20+ keer rond te laten gaan bij elke aanval. Een beetje zoals PSV, met dien verstande dat wij gelukkig geen Baumgartl, Sangaré en Rosario hebben

2 spelers van Salzburg krijgen 3 maanden schorsing vanwege doping. Hoe wou je dat verkopen naar Onana dan

Ja die kregen het van hun arts toch? Onana nam het zelf. Neemt niet weg dat een jaar veel te lang is.

Prachtige volwassen teamprestatie gisteren.
Niks weggegeven en de gehele wedstrijd gedomineerd.

Blijft eeuwig zonde dat we tegen Atalanta niet in deze opstelling speelden, dan had je nu nog in de CL gezeten.

Maar EL biedt ook kansen. Op voorhand ben je, als iedereen fit blijft, tegen niemand die er nog in zit kansloos.

Ik vond ons in de CL tegen de topteams vaak wat fragiel ogen. Wel ons best doen, mooi spel soms, maar niet sterk genoeg tegen de krachtpatsers. Het team van gister zou id meer kans gehad hebben tegen ze. In die zin zijn we een stukje sterker en volwassener geworden.

Johan de Witt schreef:
Maar EL biedt ook kansen. Op voorhand ben je, als iedereen fit blijft, tegen niemand die er nog in zit kansloos.

Ik zeg Ajax - Man U finale. Rematch en dan winnen. Met de scheidsrechter van gisteren aan het roer

Ja of Spurs.
Lucas fucking Moura en Jose fucking Mourinho tegelijk

luigifort schreef:
2 spelers van Salzburg krijgen 3 maanden schorsing vanwege doping. Hoe wou je dat verkopen naar Onana dan

Ligt maar eraan of je dat kulverhaal gelooft. Persoonlijk geloof ik er namelijk zero van.

luigifort schreef:
Ik vond ons in de CL tegen de topteams vaak wat fragiel ogen. Wel ons best doen, mooi spel soms, maar niet sterk genoeg tegen de krachtpatsers. Het team van gister zou id meer kans gehad hebben tegen ze. In die zin zijn we een stukje sterker en volwassener geworden.

Het deed mij gister anders 87 minuten sterk denken aan de wedstrijden tegen Liverpool (en in mindere mate Atalanta thuis) , 1 individuele fout, te weinig echte kansen creëeren en lullig 1-0 verliezen.
Gelukkig kwam het nu wel goed, verliezen van zo'n armoedige ploeg had me een vrij slecht humeur opgeleverd.
Wel weer enorme veerkracht getoond, er is een flinke tijd geweest dat Ajax het in de slotfase zelden nog recht zette, maar dit was na Twente uit en Willem II thuis al de derde die ze dit jaar in de slotfase toch nog pakken.

Spelers van 010 willen geen geld inleveren. Waarom niet? Overal voor uitgeschakeld en laten niks behoorlijks zien...

luigifort schreef:
Spelers van 010 willen geen geld inleveren. Waarom niet? Overal voor uitgeschakeld en laten niks behoorlijks zien...

Wat zouden ze nou ongeveer verdienen gemiddeld?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.