menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Matthijs de Ligt positief getest op Corona, zonde in deze belangrijke fase voor Juventus. Sinds hij er speelt volg ik de Serie A met veel interesse.

Ik heb altijd een hekel gehad aan Juve, dus wat mij betreft prima als ze eens niet de Scudetto pakken.
Gun het de Rossoneri wel weer een keer.

Ook een hekel aan Juve ja, altijd al gehad.

Labyad en Promes basis.
Kudus en Haller op de bank.

Bedankt weer, TH

Ja, mag oprotten van mij.
Dat psychologische gelul ook van 'm. Klaassen ook op de bank toen tegen de midgets, omdat ie een vliegtuig later kwam en de wedstrijdspanning miste.

Had er een beetje hard hoofd in, maar de 2e helft waren we top!

Johan de Witt schreef:
Labyad en Promes basis.
Kudus en Haller op de bank.

Bedankt weer, TH

Kudus heeft 0,0 wedstrijdritme, geen enkele trainer start dan met zo'n speler, zeker niet in een topwedstrijd. Heeft niks met Ten Hag te maken.
Gok met Haller in de basis had ik wel aangedurfd, maar goed, ook dat zie je vrij zelden dat iemand die donderdag aansluit op zondag al in de basis staat en Haller vond het zelf ook beter. Valt ten Hag dus ook niet te verwijten vind ik.

Wat wel te verwijten valt is dat ze niet scherp beginnen, het lijkt soms wel of ze denken dat wat er ook gebeurt ze toch wel kampioen worden. Pas na de 0-2 gaan ze beter voetballen. Als je 90 minuten scherp bent win je gewoon van die angsthaasjes uit Eindhoven met hun handbalverdediging en counterpogingen. Al was het grote delen vd wedstrijd maar God zegene de greep naar voren peer voetbal. Echt onnodig dat je tegen dit psv twee punten verspeelt. En dat verwijt ik de spelers, niet de trainer.

Valt Ten Hag wel te verwijten.
Dost...meteen in de basis.
Pratto...meteen in de basis.

Inderdaad.
Plus: Labyad kan nooit op 9.
Promes kan nooit op 10.
Speel dan met Klaassen op 10 en Tadic in de spits als je niet met Haller wil beginnen.

Gelukkig 2e helft rechtgezet.
Maar opnieuw onnodig puntverlies idd.
Hopelijk nu Twente uit en Fey thuis wel 6 punten.

luigifort schreef:
Valt Ten Hag wel te verwijten.
Dost...meteen in de basis.
Pratto...meteen in de basis.

Pratto en Dost zijn niet pas op donderdag aangesloten maar al eerder. Dat is het verschil, niet dat een nieuwe speler direct in de basis begint. Als Haller al langer mee had getraind had ie waarschijnlijk ook in de basis gestaan.

Ik had overigens ook liever Promes op links en Tadic in de spits gezien.

Het maakt mij geen barst uit wie er kampioen word. Maar heb (eindelijk) weer eens genoten van een topwedstrijd in Nederland. En dat is allang geleden. Vooral Donyell Malen was bij vlagen onnavolgbaar. Nu hopen dat Malen nog minstens 1 jaar langer actief blijft op de Nederlandse velden. En uiteindelijk een juiste keuze gaat maken wat betreft zijn volgende club.

Oud-Ajacied he.

Daar heb je wat aan als hij bij PSV speelt. Plus dat ze dan in Amsterdam toch iets verkeerds doen. Wat is de reden waarom hij daar vertrokken is ?

Mino.
Privacyinstellingen op VI.nl

Bergwijn komt ook van Ajax.
Uiteindelijk maken ze daar ook gewoon fouten.

Wat een raar verhaal. Malen voldoet ruimschoots aan alles. Alleen in dat (flauwekul) kapstok gedeelte komt hij tekort. En dan heb je nog wat contract strubbelingen.
Uiteindelijk blijkt het toch een behoorlijke blunder te zijn. Aangezien Ajax juist geen eigen spitsen meer opleidt. De laatste is kluivert.

iggy schreef:
Wat een raar verhaal. Malen voldoet ruimschoots aan alles. Alleen in dat (flauwekul) kapstok gedeelte komt hij tekort. En dan heb je nog wat contract strubbelingen.
Uiteindelijk blijkt het toch een behoorlijke blunder te zijn. Aangezien Ajax juist geen eigen spitsen meer opleidt. De laatste is kluivert.

Uit dat verhaal haal ik dat ie ervoor koos om naar Arsenal te gaan, ondanks dat Ajax laat weten dat ze hem graag willen behouden. Dus ik weet niet of Ajax daar nou echt zoveel fout heeft gedaan.

Had al klaar moeten zijn in Twente!

KLAAS-JAN, eindbaas

Moet z'n carrière gewoon bij ons afsluiten!!

(waarom zou ie zo graag naar een oude club willen die sowieso uit de Bundesliga gaat degraderen?)

Dit vat mijn vreugde bij de 1-2 redelijk samen.
Tip: Wel de hele 2 minuut nog wat uitkijken, het wordt alleen maar leuker en leuker.

Abubakari
Geweldige timing voor een echte classic

Reactie van iemand op het vertrek van Noa Lang bij Ajax op Ajaxshowtime.com.

Bedankt nog he Erik! Ik kan hier echt ongelofelijk pissig om worden nog steeds. En dan zijn er hier serieus nog mensen die Erik lopen te verdedigen. Die vent moet zo snel mogelijk opsodemieteren bij onze mooie club. We zitten hier godverdomme al maanden naar het kansloze gepruts van Labyad en Promes te kijken, terwijl deze jongen uit onze eigen jeugd prima speelt bij Brugge.

Labyad valt gister in en geeft gelijk weer een assist. Dat zien al die Labyad is kut roeptoeters schijnbaar niet. Sowieso een hoog rendement qua goals/assists en de speeltijd die hij krijgt, zien ze ook niet.

Van mij had Lang ook wel mogen blijven, maar zo'n supervoetballer vond ik dat nou ook weer niet. Meer wat voor de breedte en of daar nou Labyad staat of Lang is mij om het even. Wijzen de cijfers ook wel uit, beide ongeveer 800 speelminuten, Lang 6 goals 4 assists, Labyad 5 goals, 5 assists. En ik schat de eredivisie toch wat hoger in. Raar ook dat Lang minder minuten bij Brugge maakt dan Labyad bij Ajax als Lang zo'n superster is daar. In 9 vd 12 wedstrijden gewisseld, zegt ook iets.

Promes was vorig jaar gewoon jaar gewoon clubtopscorer, maar goed, die heeft nu wat anders aan zijn hoofd en dat is ook wel te zien.

Dat gezeur over de trainer hou je toch altijd, feit is dat Ajax al zijn tegenstanders voor rust stukzpeelt, zie ook PSV en Twente die voor rust aardig mee konden maar na rust kapot zaten. Ik vind dat hij Ajax goed laat voetballen, defensief kwetsbaar, maar geheel volgens de Cruijff gedachte dat je er gewoon 1 meer dan je tegenstander moet maken. Ook niet voor niks dat Ajax onder ten Hag veel records breekt.

Ten Hag doet ook in mijn ogen echt niet alles goed, maar ik vind de kritiek op hem zwaar overdreven.

luigifort schreef:

Bedankt nog he Erik! Ik kan hier echt ongelofelijk pissig om worden nog steeds. En dan zijn er hier serieus nog mensen die Erik lopen te verdedigen. Die vent moet zo snel mogelijk opsodemieteren bij onze mooie club. We zitten hier godverdomme al maanden naar het kansloze gepruts van Labyad en Promes te kijken, terwijl deze jongen uit onze eigen jeugd prima speelt bij Brugge.

Dat zegt dus niks.

Kort na zijn overgang gaf de trainer van Brugge aan dat Noa fysiek nog niet op 100% zat. Hij werd steevast gewisseld na 60 minuten. Kort voor de winterstop gaf Lang zelf aan qua fysieke conditie nog niet op 100% te zitten. Nu geeft Noa aan dat hij op nog maar 60% van zijn kunnen zit.
Zie hier in een notendop waarom Lang bij Ajax niet is geslaagd en in de hiërarchie achter trainingsbeesten als Tadic, Promes, Huntelaar stond. Labyad en Ekkelenkamp zijn misschien niet de betere voetballers dan Lang, maar kunnen en konden ook aan het begin van het seizoen wel een hele wedstrijd aan in de hoge intensiteit die het Ajax voetbal vraagt.
Dat Noa na drie leuke potjes denkt dat critici nu even niet om hem heen kunnen zegt wel heel erg veel over hem. Noa zit nog lang niet op het niveau dat hij een zekerheidje is in de selectie van Oranje. Pas dan kan je zeggen dat de critici niet om je heen kunnen. Nee sorry, maar op mij komt hij over als een rancuneuze dwaas zonder een goed werkelijkheidsbeeld.

En zo zijn er talloze reacties te vinden, dus het zegt mij niet zo veel dat er iemand op een forum is die denkt dat Lang een geweldige voetballer is en dat het een fout is hem te laten gaan. Want zo zijn er even veel of nog meer die dat niet erg vinden.

Laybad vind ik geen speler die Ajax beter maakt. Daar komt hij eenvoudigweg tekort voor. Een
typische speler voor de subtop. Jailbird Promes floreerde vooral onder de vleugels van Ziyech. Maar dat deed heel Ajax. En hij zal er inderdaad niet helemaal bij zijn met zijn koppie. Voor de Nederlandse comp een prima speler. Mits in vorm.
Huntelaar naar Schalke 04. Zo op het oog laat Ajax Huntelaar snel en makkelijk gaan.
Vandaag zal Ajax wel weer de vloer aanvegen met Feyenoord. Al hoop ik dat Feyenoord gelijk gaat spelen. Zou goed zijn voor de de comp. Ijdele hoop natuurlijk.

Gravenberch, wat een kolos nu al

Jammer dat we het onszelf nog zo onnodig moeilijk gemaakt hebben tegen zo'n matig elftal...

Teletekst kopt:
'Ajax onverdiend langs Feyenoord'

Vat de teleurstellende wedstrijd (m.u.v. het resultaat) wel goed samen

https://i.vgy.me/0pb7FJ.jpg

Onverdiend weet ik niet. In de 1e helft had 010 niks in te brengen zowat. Tel je de 2e ht erbij op, zeker het laatste deel dan was een gelijkspel ms terecht geweest.

luigifort schreef:
Onverdiend weet ik niet. In de 1e helft had 010 niks in te brengen zowat. Tel je de 2e ht erbij op, zeker het laatste deel dan was een gelijkspel ms terecht geweest.

Ja, 'onverdiend' is uiteraard gewoon semantiek. Het is maar net hoe je een wedstrijd analyseert.

In feite is het ook zo dat als een speler als Berghuis van die afstand meerdere keren vrij op doel kan schieten en dan nóg de bal niet tussen de palen krijgt een team het ook niet verdiend om te scoren. En als je dan zelf wel een goaltje weggeeft heb je terecht verloren.

Onze klasbak Ryan mikt de bal wel precies in het hoekje na een fabelachtige kap

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.