menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Met deze tussenstanden zou Ajax in theorie met 11 punten uit 6 duels nog 3e kunnen worden...

Jammer dat Liverpool de boel weggeeft. Die willen liever dat Ata doorgaat dan Ajax. Ajax vrezen ze meer. Als we thuis van Ata winnen zijn we hoe dan ook door.
We hebben niks aan een punt op Anfield, alleen aan een overwinning. Dan hebben we zelf genoeg aan een gelijkspel tegen Ata. Dus ik zeg volle bak volgende week. Je hebt daar niets te verliezen.

Liverpool inderdaad dat met een half B-elftal start en wel even makkelijk op halve kracht een tweede keer denkt te kunnen winnen van Atalanta. Echt belachelijk en terecht de deksel op de neus gekregen. Volgende week tegen Ajax zullen ze wel weer in de sterkst mogelijke opstelling spelen....

Krijg al bijna een vreselijk déjà-vu gevoel naar vorig jaar als het weer gaat aankomen op de allerlaatste wedstrijd thuis. En dat je mogelijk weer 3e wordt doordat je in één bepalende uitwedstrijd een ruime voorsprong uit handen hebt gegeven.

Ja belachelijk dat Liverpool dit niet serieus nam. Maar hadden wij ms ook gedaan na 9 uit 3.
Je moet inderdaad niet denken aan een Valencia thuis scenario. Ata kan bij ons thuis achterover leunen en voor een puntje gaan. Daarom zeg ik volle bak op Anfield. Alles of niks daar. T draait toch om de laatste wedstrijd thuis.
Then again...als we alleen tegen de midgets 2x winnen en geen enkele overwinning behalen tegen Liverpool of Ata verdienen we het ook niet om door te gaan...

luigifort schreef:
Jammer dat Liverpool de boel weggeeft. Die willen liever dat Ata doorgaat dan Ajax. Ajax vrezen ze meer.

Liverpool injuries and expected return dates
Mo Salah – coronavirus (2 weeks)
Joe Gomez – knee (6 months)
Trent Alexander-Arnold – calf (within 1 month)
Jordan Henderson – leg (will undergo assessment)
Fabinho – hamstring (will undergo assessment)
Virgil van Dijk – ACL (+6 months)
Thiago Alcantara (1 week)

Zijn allemaal potentiële basisspelers die geblesseerd zijn, dus dan is het vrij logisch dat ze niet in hun sterkste opstelling spelen.
Er ontbreken er over 6 dagen tegen Ajax dus ook nog wel een aantal.

Verder ook niet met je eens dat Ajax voor rust niet goed speelde, 5 a 6 grote kansen creëeren in het eerste half uur in de CL is ook tegen Midtjylland gewoon een prima prestatie. Liverpool in een sterke opstelling had de handen in eigen huis vol aan deze ploeg.

Al met al mooi dat Ajax ook dit seizoen weer leuk meedraait in de CL. Nu zaak om de komende weken niet net als vorig jaar net alles weg te geven. Ajax hoort thuis in de volgende ronde, Atalanta mag het van mij een treetje lager verder gaan proberen

De documentaire Diego Maradona kan ik iedereen van harte aanraden voor wie 'm nog niet gezien heeft (op 3Doc).

Ik was 12 met het WK 1990, dus niet echt heel bewust meegemaakt. (Weet nog dat we op kamp waren met groep 8 )

Maar geniaal dat de halve finale Italië vs. Argentinië van dat WK in Napels was

Wat een voetballer, wat een teloorgang ook wel. Wist niet heel veel af van Pluisje, maar het voetbaldeel van hem heeft nog meer respect afgedwongen door deze docu!

Pluisje heb niet voor Ajax gespeeld, dus zal er niet veel van kunnen.

Jammer...

Halley23 (moderator)
Maradona had meerdere bijnamen maar de bekendste is ongetwijfeld ''Pluisje'' of ''Pelusa'' in het Spaans.
Volgens de meeste bronnen had hij de naam te danken aan de welige haarbos die hij vroeger had én aan zijn lichtvoetigheid (ook vroeger). Nog een andere verklaring is dat hij in zijn jeugd klein en rank was en zo van het veld geblazen kon worden, maar daar hecht ik de minste waarde aan want hij was ook erg sterk en natuurlijk gepokt en gemazeld op de trapveldjes in de sloppenwijk waar hij opgroeide...

Alvarez in de basis...
Ten Hag weer met een tactische variant
Hou je ploeg gewoon hetzelfde man...

Labyad is ook niet alles...
Wel blij met die twee Braziliaanse boys voorin!
Ben benieuwd.

Hopen dat de Denen kunnen stunten vanavond!

Ik zeg Traoré erin, Neres eruit (totaal niet gezien) en Tadic op zijn plek. En luizig die 0-1 maken.

En de midgets moeten even volhouden

Teleurstellend... 2x kun je aardig goed mee met Liverpool, 2x verlies je door een kutgoal. En benieuwd geweest hoe je t had gedaan zonder Alvarez.

Nu Atalanta verslaan. Lukt dat niet dan hoor je ook niet in de CL...

Neres vond ik erg goed vanavond. Mazraoui, Gravenberch en Schuurs ook.
Jammer dat je weer verliest door een fout, al snap ik Onana wel bij dat moment.

Verliezen was niet nodig geweest, en ik vergeet steeds hoe chagrijnig ik word van een nederlaag.

Eens met Luigi, als je Atalanta thuis niet kan verslaan dan hoor je ook niet in de CL thuis.

luigifort schreef:
Teleurstellend... 2x kun je aardig goed mee met Liverpool, 2x verlies je door een kutgoal. En benieuwd geweest hoe je t had gedaan zonder Alvarez.

Nu Atalanta verslaan. Lukt dat niet dan hoor je ook niet in de CL...

Helemaal mee eens!

Nu met een rot gevoel naar bed in ieder geval...

Erger dan een verlies wat volgende week weer goed gemaakt kan worden, Frank Kramer is op de showfiets naar de eeuwige voetbalvelden.

https://abubakaridevries.files.wordpress.com/2020/12/fk2.jpg

R.I.P. Frank Kramer Voor altijd een eindbaas

Maar even de biografie van Frank Kramer aan BoekMeter toegevoegd
Eeuwig op de Vlucht: Frank Kramer, een Toevalstreffersleven - Philip Kooke (2019)

Abubakari schreef:
Erger dan een verlies wat volgende week weer goed gemaakt kan worden, Frank Kramer is op de showfiets naar de eeuwige voetbalvelden.

(afbeelding)

Een legende, ik heb hem vaak op Eurosport gehoord. Prachtig momenten waarin hij je als kijker weer een gratis voetreis naar Rome beloofde als de onderliggende partij nog op gelijke hoogte zou komen. En jawel hoor, in de laatste minuut viel dan soms nog de gelijkmaker haha. Prachtige kerel

Tegen Atalanta weer rouleren Erik, goed bezig!

luigifort schreef:
Tegen Atalanta weer rouleren Erik, goed bezig!

Zou het niet gewoon zo zijn dat de hoofden al bij woensdag waren? Ten Hag rouleert wekelijks en dat leverde zes opeenvolgende ruime zeges op. Lijkt me stug dat rouleren je dan ineens opbreekt.

Sterkhouders als Blind (slordig in de opbouw), Klaassen (bleef ook ver onder zijn niveau) en Tadic (onzichtbaar na rust) speelden niet goed, tempo was te laag, dan komen spelers die normaal als Ajax in goeden doen is prima mee kunnen in de problemen. Dan heb ik het over Klaiber (tot dusver prima stand in voor Mazraoui maar gister niet best), Promes (uit vorm en gister zijn kans ook niet gegrepen), Labyad (jammer dat we geen topper op 10 hebben bij gebrek aan Kudus). Antony is het onbevangene ook wat kwijt, Brobbey is net 17 of 18.

Tegen een prima spelend Twente dacht Ajax het op 70% af te kunnen, dat gaf ten Hag ook aan en was mijns inziens ook prima te zien. Is ook al vaker gebleken dat je tegen de sub top niet op 70% wint, dat lukt je misschien tegen Emmen en Fortuna maar niet tegen Twente of Groningen. Ik denk dan ook niet dat het aan het rouleren ligt maar aan de "we winnen al weken met 2 vingers in de neus, dus zal nu ook wel goedkomen" instelling.

Dat rouleren is ook echt wel nodig met het zware programma, anders heb je straks net als vorig jaar om deze tijd weer dat de ene na de andere geblesseerd raakt of gewoon te weinig energie heeft om zijn normale niveau te halen. Want dat was de oorzaak van de ineenstorting van vorig seizoen vlak voor en de periode na de winterstop.

Jason82 schreef:
(quote)

Een legende, ik heb hem vaak op Eurosport gehoord. Prachtig momenten waarin hij je als kijker weer een gratis voetreis naar Rome beloofde als de onderliggende partij nog op gelijke hoogte zou komen. En jawel hoor, in de laatste minuut viel dan soms nog de gelijkmaker haha. Prachtige kerel

Kon hier ook kostelijk om lachen, en ik denk Frank zeker ook (als ie van boven mee kan kijken)
https://i.vgy.me/lfzlHx.png

Geen Blind, geen Neres en Brobbey in de spits

Geluk zullen we nodig hebben in het restant van de wedstrijd. Voor de zoveelste maal lijkt Ten Hag niet met de best mogelijke opstelling te beginnen.

Ik ben bang dat de klassieke decemberdip weer in werking is getreden. Combinatie van (veel) blessures, vormverlies, gebrek aan vertrouwen en een coach die nog veel te leren heeft.

We creëren bijna niks tegen geen geweldige ploeg. Zorgelijk. Ziyech, vd Beek, de Jong zijn niet adequaat vervangen. We missen creativiteit op midfield.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:34 uur

geplaatst: vandaag om 22:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.