menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
Onmogelijk om daar een zinnig antwoord op te geven. Niemand weet hoe dit verder gaat en ik vind het persoonlijk ook erg lastig om alle belangen tegen elkaar af te wegen. Mensen die roeptoeteren dat de KNVB zsm duidelijkheid moet geven snap ik daarom ook niet helemaal.

Ik zou in eerste instantie neigen naar uitspelen. Maar welk effect heeft dat weer op het volgende seizoen. Daarnaast het gedoe met de contracten, etc.

In dit stadium heb je ook nog geen idee wanneer we er weer met zn allen op uit kunnen. Lastig, lastig....

In het amateurvoetbal keek ik op zaterdagmiddag wel eens naar de 2e divisie. Sneu voor Katwijk dat ze een steeds zeker wordende titel mislopen door het stopzetten van het amateurvoetbal. En zo zijn er in elke competitie verliezers en clubs die opgelucht adem halen. Bizarre situatie.

Absoluut onverantwoord om dit uit te spelen uiteraard. Gewoon niet aan geld denken en streep door deze competitie en hopen dat je in september weer veilig verder kunt. Dat zou al heel wat zijn.

luigifort schreef:
Wat vinden jullie ethisch gezlen, los van het UEFA of welk governing body gelul dan ook.
Competitie stoppen of in de zomer verder uitspelen?

Na de zomer uitspelen, alle competities, ook CL en EL. We weten niet eens wanneer we kunnen beginnen. Ergo: we weten niets eens of volgend seizoen wel volledig gespeeld kan worden. Wat als dit gedoe pas in november weer een beetje voorbij is?

Als het kan, start dit seizoen weer op. Spelers vertrekken gewoon per 1 juli. Dat is niet erg, dat doen ze in de wintertransferperiode ook, dat doen ze ook als reeds 4 wedstrijden gespeeld zijn in augustus nog.

Met de resterende tijd tot aan het EK, waarvan dus niet bekend is hoe lang dit zal zijn, kan je nog korte competities spelen (bijvoorbeeld 17 wedstrijden met play-offs), bekertoernooien, Europese toernooien, een soort nations's league voor clubs met aan het eind een prijs waardoor elek club wedstrijden krijgt en tot het eind kan meespelen of een combinatie daarvan, puur afhankelijk van de tijd die over is. Ideeën genoeg, beetje out of the box denken. Vanaf 2021/2022 weer een normale competitie.

geplaatst:
De KNVB maakt zich imo onsterfelijk belachelijk met het besluit over promotie/degradatie.

16 voor degradatie + promotie, 9 tegen, 9 neutraal. Maar vervolgens volgen ze de (ruime) minderheid en blijven ADO en RKC er gewoon in

geplaatst:
Hm, niet de KNVB maar het Chinese virus heeft ADO gered.
Hoe zat dat bij ADO ook alweer in elkaar

geplaatst:
En ook de KNVB heeft Chinese trekjes. Clubs laten stemmen en zich vervolgens nergens wat van aantrekken. Hoewel dat gekrijs van Henkie.d J ook nogal overdreven is.

geplaatst:
KNVB had imo gewoon deze stand als eindstand moeten pakken, verreweg het eerlijkste (halve competitie, 1 enkele round-robin)

https://pbs.twimg.com/media/EMaVFKQXYAAL000?format=jpg&name=medium

Jammer dat ze zo stupide zijn geweest in Zeist om dit niet in het reglement op te nemen

geplaatst:
Waarom dan niet 17? Gewoon halve competitie?

Maar ik vind dit wat ze nu gedaan hebben wel beter dan lukraak na ronde 17.

Alleen oneerlijk voor De Graafschap en Cambuur. Maar goed, slaap er geen nacht minder om

geplaatst:
Johan de Witt schreef:
Waarom dan niet 17? Gewoon halve competitie?

Ja, ik bedoel 17 wedstrijden maar ik heb het verkeerde screenshot gebruikt Ging er even te snel vanuit dat de winterkampioen van dit seizoen na 17 wedstrijden bekend was, en niet na 18

geplaatst:
De KNVB heeft toch hetzelfde gedaan wat bij de amateurs is gedaan en voor de CL en EL de regels van de EUFA toegepast.

geplaatst:
Ik snap niet dat ze op zn minst de bekerfinale niet spelen, bijvoorbeeld in september. Puur voor de prijs.

geplaatst:
Gretz schreef:
(quote)

Ja, ik bedoel 17 wedstrijden maar ik heb het verkeerde screenshot gebruikt Ging er even te snel vanuit dat de winterkampioen van dit seizoen na 17 wedstrijden bekend was, en niet na 18

Dit is wel de juiste

https://pbs.twimg.com/media/EL2aXz0WoAYhqGy?format=png&name=large
Geen rechtszaken meer nodig dan in principe. Dan kun je eventueel gewoon loten tussen Feyenoord en Utrecht om het laatste EL-ticket

ADO en RKC hebben zo'n beetje de gehele competitie 17e en 18e gestaan, die verdienen op sportieve gronden gewoon geen lijfsbehoud (als de eredivisie per se uit max. 18 teams mag bestaan).

geplaatst:
Op basis van de nummer 6 zou dit wel een betere optie geweest zijn inderdaad

Verder blijft het wel raar dat er geen kampioen is uitgeroepen. Ben benieuwd hoe ze daar in bijvoorbeeld Engeland mee omgaan.

geplaatst:
Eddy Pieters Graafland. R.I.P.

geplaatst:
R.I.P. Eddy PG, doelheld van Ajax, Oranje en Feyenoord (in chronologische volgorde)

geplaatst:
R.I.P. Eddy Pieters Graafland

geplaatst:
Johan de Witt schreef:

Verder blijft het wel raar dat er geen kampioen is uitgeroepen. Ben benieuwd hoe ze daar in bijvoorbeeld Engeland mee omgaan.

Johan de Witt schreef:
Zoals ik al zei, elke grote competitie gaat een kampioen uitroepen, en terecht.
Waanzin wat de KNVB heeft gedaan.

En inderdaad, bizar dat Ajax zich er zo makkelijk bij neerlegt.

De Franse voetbalbond FFF laat even zien hoe de KNVB wel had moeten handelen. Hoe moeilijk kan het zijn. Als AZ op doelsaldo bovenaan had gestaan had ook iedereen in het land hen de titel gegund. Het is niet dat je een landstitel onverdiend kunt noemen als je hem bij voortijdig afbreken van de competitie geeft aan het team dat dan bovenaan staat

geplaatst:
Hopen dat dit alternatieve plan het alsnog haalt bij de bonden. Dan gaan we een paar mooie sportseizoenen tegemoet

geplaatst:
Eindelijk komt men ook in de voetbalwereld bij zinnen: Duitse bond pleit voor salarisplafond

geplaatst:
Het blijft imo ridicuul dat er geen enkel moment wordt heroverwogen om de Eredivisie en KKD alsnog uit te spelen. Er zijn nog 3 maanden waarin dat prima kan. Nederland begint in meerdere opzichten het lachertje van Europa te worden.

https://i.imgur.com/gbQfzG6.jpg

Als de bobo's en politici niet zo voorbarig waren geweest met bepaalde beslissingen en een helder doel hadden opgesteld wat betreft de bestrijding van COVID-19 dan hadden zelfs de amateurs ook gewoon nog een paar maanden lekker kunnen ballen in dit heerlijke lente-/zomerweer, zonder onverantwoorde risico's.

Per fiets naar de uitwedstrijden of in de auto/bus een mondkapje op. Thuis omkleden en douchen. Gebruikelijke hygiëneregels op het veld. Meer is er volgens mij niet nodig. Een voetbalveld kan nooit meer gevaar opleveren dan een vol stadsplein met terrassen, waar het gros van de bezoekers alsnog meer dan eens naar dezelfde wc gaat. Of de gemiddelde IKEA-winkel. In oa. Duitsland, Tsjechië, Polen spelen ze ook gewoon weer in lagere divisies. Scheelt natuurlijk wel dat ze daar al in maart het besef hadden dat mondmaskers een zeer effectieve maatregel waren om verspreiding tegen te gaan.

geplaatst:
Gretz schreef:
Het blijft imo ridicuul dat er geen enkel moment wordt heroverwogen om de Eredivisie en KKD alsnog uit te spelen. Er zijn nog 3 maanden waarin dat prima kan. Nederland begint in meerdere opzichten het lachertje van Europa te worden.

(afbeelding)

Als de bobo's en politici niet zo voorbarig waren geweest met bepaalde beslissingen en een helder doel hadden opgesteld wat betreft de bestrijding van COVID-19 dan hadden zelfs de amateurs ook gewoon nog een paar maanden lekker kunnen ballen in dit heerlijke lente-/zomerweer, zonder onverantwoorde risico's.

Per fiets naar de uitwedstrijden of in de auto/bus een mondkapje op. Thuis omkleden en douchen. Gebruikelijke hygiëneregels op het veld. Meer is er volgens mij niet nodig. Een voetbalveld kan nooit meer gevaar opleveren dan een vol stadsplein met terrassen, waar het gros van de bezoekers alsnog meer dan eens naar dezelfde wc gaat. Of de gemiddelde IKEA-winkel. In oa. Duitsland, Tsjechië, Polen spelen ze ook gewoon weer in lagere divisies. Scheelt natuurlijk wel dat ze daar al in maart het besef hadden dat mondmaskers een zeer effectieve maatregel waren om verspreiding tegen te gaan.

Met de kennis van nu inderdaad vrij ongelukkig allemaal! En heel jammer, zo'n verloren jaar.

geplaatst:
Timo Werner naar Chelsea....de combi Zijech - Werner kan nog wel eens een hele mooie worden daar.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
Timo Werner naar Chelsea....de combi Zijech - Werner kan nog wel eens een hele mooie worden daar.

Dat ben ik met je eens, iets om naar uit te kijken

geplaatst:
Nico en Onana worden ook regelmatig genoemd voor Chelsea.

geplaatst:
Zou Veronica Inside ons ontvallen?

geplaatst:
Niet met een andere presentator. Dat is niet ondenkbaar.
Genee heeft hoogverraad gepleegd en zal de consequenties moeten aanvaarden.

geplaatst:
Hoogverraad is toch echt iets anders.

geplaatst:
Ik vind hoogverraad niet eens zo verkeerd gevonden. Het was toch een beetje oorlog tussen Johan Derksen (met VI) en de rest van het (media)land(schap).

Zou wel enorm spijtig zijn mocht dit het einde van de show zijn. Gijp en Derksen moeten zich gewoon wat vergevingsgezinder opstellen en Genee moet maar eens diep door het stof. Dan zie ik het nog wel goed komen.

Hoe dan ook genoeg materiaal voor een nieuw boek. Ik zag Van Egmond er ook alweer tegenaan schurken. Die mag zijn handen dichtknijpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.