menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
geplaatst:
Wow 1-0...Ding doet weer helemaal mee na zijn twee nederlagen.

geplaatst:
Rocade, En passant, checkmate.
Deze kerst heb ik schaken van mijn broer geleerd. Een wedstrijd (snel)schaak kijken heb ik nog niet gedaan.
Wel beelden dat een sympathieke Indiër de favoriet Karlssen(?) versloeg. Deze reageerde overigens onsportief.

geplaatst:
Die sympathieke Indiër moet Viswanathan Anand geweest zijn. Magnus Carlsen heeft hem onttroont als wereldkampioen, maar heeft ook wel eens van hem verloren. En Carlsen is dan zo boos op zichzelf dat hij zijn tegenstander vergeet te feliciteren.
Tja, dan ben je de beste speler ter wereld (en misschien wel aller tijden) en dan toch te moeten lijden onder de ondraaglijke pijn bij het verlies van een spelletje... Niemand ontkomt eraan.

Veel plezier met schaken Slainte_Mhath!

geplaatst:
Onze hoop in bange dagen Anish Giri heeft vandaag een rustdag. En het is traditie dat de deelnemers aan het toernooi dan een potje voetballen...als het doorgaat.

Hier alle kandidaten en speelschema:

FIDE Candidates 2020

In de 4e ronde speelt Giri met zwart tegen Ding.

geplaatst:
In het bos was het drukker dan in de stad.

Ik zie dat in de partij Ding - Giri al 28 zetten zijn gespeeld. Een volkomen gelijke stelling staat er op het bord. Giri vindt Ding een voorspelbare tegenstander vanwege zijn beperkt opening repertoire. Hij weet zo wat hij kan verwachten. Nadeel is wel dat wie geen risico wil nemen ook nooit wereldkampioen kan worden.

Veel interessanter is het gevecht Vachier-Lagrave - Grischuk. Alexander Grischuk is een creatieve speler, maar komt altijd in een vreselijke tijdnood...hij heeft nu nog 45 seconden op de klok voor 17 zetten (ook een reden waarom hij geen wereldkampioen kan worden).

geplaatst:
Alles remise vandaag.

geplaatst:
Giri speelt met de witte stukken tegen Caruana en toont in ieder geval durf met de lange rokade in het Damegambiet...moet ook wel als hij ambities heeft.

geplaatst:
Met g5 op de 14e zet lijkt Caruana in de fout te gaan. Het ziet er kansrijk uit voor Giri als hij het centrum weet open te breken, want Caruana's Koning is kwetsbaar in het midden.

geplaatst:
Giri staat beter en ik hoop dat hij dat zelf ook in de gaten heeft. Keer op keer maakt hij een te voorzichtige keuze in een scherpe positie, alsof hij al blij is met een remise. De stelling schreeuwt gewoon om daadkracht.

geplaatst:
Zo'n mooie positie in remise laten verzanden...

geplaatst:
Onze Giri is nog steeds bezig met zijn partij tegen Alekseenko. Hij heeft het minimale voordeel van een pion meer in een paarden eindspel.

geplaatst:
Het paard van Aleseenko heeft zich vergaloppeerd. Dat is ook een manier om te winnen...doorspelen tot de tegenstander erbij neervalt. Giri doet weer mee!

geplaatst:
Vandaag hebben de schakers weer een rustdag.

Dit is de stand na zes ronden:

1. Nepomniachtchi 4.5
2. Vachier-Lagrave 3.5
3. Caruana 3
Grischuk 3
Giri 3
Wang 3
7. Alekseenko 2
Ding 2

De Rus Nepomniachtchi gaat nu fier aan de leiding, toch geloof ik niet zo in zijn kansen. Hij wil nog wel eens totaal ineenstorten aan het eind van een toernooi...het is namelijk een drinker.

geplaatst:
In Nederland is er nog Teletekst?

geplaatst:
Giri speelt in de 7e ronde met wit tegen Alexander Grischuk. Grischuk vliegt Giri vanuit de opening gelijk naar de strot, maar Giri vlakt het na Dameruil af tot een gelijke stand.
De kunst is het nu om te profiteren van de tijdnood waar Grischuk ongetwijfeld mee te maken gaat krijgen.

geplaatst:
De Fransman Vachier-Lagrave heeft een kansrijke positie tegen Nepomniachtchi (wie speelt er ook Frans tegen een Fransman).
Vachier-Lagrave is op het laatste moment als invaller opgeroepen en heeft zich dus niet kunnen voorbereiden op het toernooi, maar hij is volgens mij een gevaarlijke outsider. Geen last van zenuwen!

geplaatst:
En Grischuk's tijd tikt weg...

geplaatst:
Remise Giri...het hoeft voor hem allemaal niet zo nodig en gelijk heeft hij.

geplaatst:
...stilte... schreef:
Remise Giri...het hoeft voor hem allemaal niet zo nodig en gelijk heeft hij.

Ik las het vanmiddag ook, dankzij jou ga ik het blijkbaar toch een beetje volgen

geplaatst:
Leuk! Waar had je dat gelezen?
Ik zie het aan zijn spel. Hij zoekt niet naar winst, maar een uitweg naar remise. Je kan het laf noemen, maar op deze manier handhaaft hij zich al jaren bij de wereldtop en dat is financieel erg aantrekkelijk.
En misschien denk hij wel dat er belangrijkere dingen zijn dan het spelen van een spelletje.
Maar schaken is een raar spel...een beetje geluk kan veel veranderen.

Anish Giri: "Schaken wordt net zo populair als toiletpapier"

geplaatst:
KANDIDATEN TOERNOOI TOCH STILGELEGD: RUSSISCH LUCHTRUIM GAAT DICHT

geplaatst:
Fabiano Caruana: "Ik stap weer in een wereld die ik waarschijnlijk nauwelijks herken"

geplaatst:
...stilte... schreef:
KANDIDATEN TOERNOOI TOCH STILGELEGD: RUSSISCH LUCHTRUIM GAAT DICHT

De afgelasting die je wist dat zou komen Wel jammer, Giri begon langzaam op stoom te komen en je had nog wel eens gelijk kunnen krijgen over Nepomniachtchi en

Hoe voel je je nu...stilte..., het zwarte gat?

geplaatst:
Rainbow schreef:
In Nederland is er nog Teletekst?

Jup, nog steeds een van de meest gebruikte nieuwsapps op de smartphone en tablet. En de website werkt ook gewoon prima

Ik kan me voorstellen dat Teletekst voor Belgen en die het niet meer (kunnen) gebruiken vooral nostalgie ademt, maar het is goed te verklaren waarom het in NL nog altijd zo'n succes is.

Teletekst is eigenlijk alles wat je nodig hebt als je in een paar minuten het belangrijkste (sport)nieuws wilt checken. Korte pagina's tekst waar je in 10-15 sec doorheen scrollt. Omdat de structuur van TT bondig kun je er alleen het écht noodzakelijke lezen. Perfecte filter dus

Het is eigenlijk altijd m'n fave nieuwsmedium gebleven sinds ik het rond de eeuwwisseling ontdekte. In geen enkele andere app/website kun je zo snel en makkelijk navigeren als op Teletekst Als ervaren gebruiker ken ik alle belangrijke paginanummers uit mijn hoofd, die in zekere zin dan een soort van sneltoetsen zijn

geplaatst:
Kijk nu DWDD terug en daar wordt ik me toch een partij weemoedig van Appie forever

geplaatst:
Gretz schreef:

Hoe voel je je nu...stilte..., het zwarte gat?

Daar zitten we nu allemaal in...wel stil...

geplaatst:
Stand na de zevende ronde:

1. Nepomniasjtsji, Vachier-Lagrave 4,5
3. Giri, Caruana, Grisjtsjoek, Wang 3,5
7. Ding, Aleksejenko 2,5

Het toernooi is stopgezet en wordt uitgespeeld als de situatie dat toelaat. De resultaten blijven staan.

Wat vinden jullie ethisch gezlen, los van het UEFA of welk governing body gelul dan ook.
Competitie stoppen of in de zomer verder uitspelen?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.