menu

Overig / Algemeen / Studio Sport

zoeken in:
avatar van Jason82
Psv moet gaan genieten van prachtige affiches en stadions en gaat ook echt wel puntjes sprokkelen.

Ajax kan echt gaan voor een overwintering, mits er nog een spits bij komt. Als huntelaar ook nog wegvalt heeft ajax een groot probleem.

avatar van Johan de Witt
Ze gaan voor nog een spits, maar waar vind je die op zo’n korte termijn?
Als KJ fit blijft zie ik het wel zonnig in.
Thuis van AEK en Benfica winnen en je bent er al zo goed als.
Maar ook de competitie natuurlijk niet vergeten nu. Alleen al daarom moet er een spits bij. Met Sierhuis ga je het niet redden.

avatar van iggy
PSV zal het verdomd moeilijk gaan krijgen. Wel een mooie poule met grote namen. Normaal gesproken zijn die alle drie te sterk voor de Eindhovenaren. PSV zal boven zichzelf moeten uitstijgen willen ze 3e worden. Traditioneel laat Barca altijd puntjes liggen hier en daar. Hopelijk is dat tegen PSV.
Ajax maakt zelfs een goede kans om de volgende ronde te halen. Ook het schema zie ik als een voordeel. Bayern zal voor de laatste wedstrijd al lang geplaatst zijn. Laat die maar lekker met een B-elftal naar Amsterdam komen.
Het is inderdaad verdomd jammer dat Dolberg er nog een tijdje uit ligt. Maar netto zal toch wel een plan B in de kast hebben liggen ?! Laat dat geld maar rollen zou ik zeggen. En geef dat chagrijn Ziyech ook maar wat extra euro pop. Is die ook weer tevreden. In deze vorm is het eigenlijk onbegrijpelijk dat er alsnog geen mooie club aan de Johan Cruijff Arena staat te kloppen. Maar laat het maar lekker zo. Kunnen we met z'n alle nog een jaartje van hem genieten !!

avatar van iggy
Ik las net dat er geen spits meer bijkomt. Jammer voor Ajax.

avatar van iggy
Komende Donderdag het afscheid van Wesley Sneijder. Iemand die ons enorm veel voetbal plezier gegeven heeft. En het zoveelste icoon dat Nederland heeft voortgebracht. Nederland-Brazilië (2010) een van de vele wedstrijden waarin Sneijder zijn ongekende klasse liet zien. Om maar eens een greep te doen. Mooi dat de KNVB hem dit afscheid gunt.
Alleen jammer dat hij veel te vroeg naar die Turkse B-comp vertrok. Ik had hem destijds graag van Inter naar bijv de Engelse top zien gaan.

avatar van Jason82
Mooi verwoord iggy. Gisteren een leuk interview gelezen met deze voetballegende. Mooie vent is het, echt zo iemand met wie je graag in de kroeg een biertje zou willen drinken.

Hij heeft ons veel plezier gegeven door op meerdere grote toernooien te vlammen met zijn generatie. Als ik nog denk aan de voetbalfeesten tijdens het wk 2010, of mijn verblijf op de Oranje camping in 2008 waar we net de legendarische wedstrijden tegen Italië en Frankrijk mochten meemaken.... Wesley bedankt! ?

avatar van iggy
Tegen Italië en Frankrijk waren indeed ook legendarisch op dat EK. De groep des doods waarin Nederland de nr 1 en 2 van de wereld te kak zette. Met prachtige counters en geweldige goals op het vaak perfecte moment de das omdeed. Heel de voetbalwereld genoot van dat Oranje. En wij het meest,haha. Alleen toen kwamen die verdomde Russen......

Highlights Nederland - Italië (09/06/2008) - YouTube
Nederland - Frankrijk 4-1 (13/06/2008) - YouTube

avatar van Johan de Witt
Toch blij dat Ajax de verleiding weerstond om hem nog aan te trekken twee jaar geleden. Hij kan op topniveau absoluut niet meer mee de laatste jaren.
Wel van hem genoten altijd, en inderdaad meer dan terecht dat hij zo’n afscheid krijgt.

avatar van Frenz
2010 was hij op z'n best vind ik. Echt de baas van het elftal. Speelde om te winnen, het toernooi te winnen, niet om een paar wedstrijdjes te winnen, maar all the way.

(klein zeikpuntje, die discussie rondom zijn afscheidswedstrijd was onnodig en jammer)

avatar van iggy
Wat een mafketel.

Twitter

avatar van iggy
Dat zijn pas teksten van de Barcelona trainer.

Valverde: "PSV is één van de beste teams van Europa"

avatar van Ribbemaus
zou leuk zijn een stuntje van PSV. Hoop voor de competitie in ieder geval dat ze net als wij gaan overwinteren.

avatar van Gretz
Dikverdiende ruime overwinning zonder tegendoelpunten, waarmee Ajax al met een half been een overwintering in de EL heeft veiliggesteld. Beter konden we niet starten! WAT EEN WEELDE Machtige sfeer ook in de JC Arena de gehele avond http://www.musicmeter.nl/images/smilies/icon_worship.gif

avatar van iggy
Hopen dat de blessure van Huntelaar en De Ligt meevalt. Zeker met het oog op komende Zondag. Verder een solide start van de Amsterdammers. Mooi !

avatar van Slainte_Mhath
Heerlijke tweede helft met 3 erg mooie goals. Tagliafico en Ziyech waren de absolute uitblinkers.
Ik zie liever Dolberg in de spits dan Huntelaar overigens. Het blijft een goede afmaker, maar je ziet dat de jaren beginnen te tellen in snelheid en scherpte.

avatar van Ribbemaus
Dat was genieten. En lekker vroeg klaar ook, daarna nog effe goed feest gevierd. Ook mooi dat Dolberg terug is, want we zullen hem nog hard nodig hebben. Ik denk dat ze PSV en Bayern niet echt wakker liggen van Kaj Sierhuis...

avatar van Johan de Witt
Van een Dolberg zoals vorig seizoen ook niet... Hoop dat hij weer op zn oude niveau komt.
Anders liever Tadic in de spits met Donny erachter.
Erg benieuwd naar de topper zondag.

avatar van iggy
Johan de Witt schreef:
Erg benieuwd naar de topper zondag.


Indeed. Twee ploegen die met kop en schouder boven de rest uitsteken. Beide ploegen zijn in vorm. En ze zijn aan elkaar gewaagd. Kortom een lekker beladen wedstrijd om naar uit te kijken.

avatar van Slainte_Mhath
Toch voelt de topper voor mij een beetje als broedermoord omdat ik aardig wat respect heb gekregen voor beide teams. Ik vind ook dat zowel PSV als Ajax een leuk elftal heeft op het moment .

Mijn voorkeur gaat wel uit naar Ajax, al hoop ik op geen blessures. Internationale prestaties vind ik een stuk belangrijker dan deze clash.

avatar van iggy
Internationaal voorzie ik vrij weinig perspectief voor PSV. Daar is de poule eenvoudigweg te sterk voor. Ajax zal 3e moeten worden. Pieken op het juiste moment zelfs 2e. Persoonlijk hoop ik dat Ajax 3e gaat worden. Om dan nog lekker een aantal wedstrijden in de EL te spelen. Wie weet waar dat schip dan gaat stranden. We/ik heb me meer dan prima vermaakt met al die EL wedstrijden van 2 jaar geleden. Stukken beter dan nog 2 wedstrijdjes tegen een waarschijnlijk veel te sterke CL tegenstander.
Zondag hoop ik op Ajax. Maar dat is puur en alleen dat er anders al een redelijk gat ontstaat tussen PSV en Ajax. En er verder weinig tot geen ploegen zijn die Ajax en PSV pijn gaan doen.
Voor de rest interesseert het mij niks wie er kampioen gaat worden. Maar laat het in ieder geval lang spannend blijven. Dan blijft de comp in ieder geval leuk.

avatar van iggy
Dit vind ik dan wel weer een grappig bericht. Ieder weldenkend mens had dit al voorzien. Had kluivert nog maar een jaartje of drie bij Ajax moeten blijven.

De hoeveelheid speeltijd van Justin Kluivert bij AS Roma is vooralsnog karig te noemen. De negentienjarige vleugelspeler kwam deze zomer over van Ajax, maar kan niet op veel speeltijd rekenen. Afgelopen woensdag zat hij niet eens bij de wedstrijdselectie toen Roma het opnam tegen Real Madrid in de Champions League. En daar waren Kluivert en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola niet bepaald blij mee.
'Kluivert teleurgesteld in Roma-coach na tribunebeurt'
Dat beweert La Gazetta dello Sport tenminste. Het tweetal zou flink balen van het feit dat Eusebio Di Francesco besloot om Kluivert op de tribune te plaatsen. Die vertelde eerder al op de persconferentie voorafgaand aan het duel dat zo'n wedstrijd vanaf de tribune leerzaam kan zijn. "Soms kan een wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen."

avatar van Jason82
Slainte_Mhath schreef:
Toch voelt de topper voor mij een beetje als broedermoord omdat ik aardig wat respect heb gekregen voor beide teams. Ik vind ook dat zowel PSV als Ajax een leuk elftal heeft op het moment .

Mijn voorkeur gaat wel uit naar Ajax, al hoop ik op geen blessures. Internationale prestaties vind ik een stuk belangrijker dan deze clash.

Ik hoop echt op Ajax dit seizoen, maar ben met je eens dat ook PSV een mooi en sterk team heeft. Wat ik zo jammer blijf vinden Is dat Ajax en PSV op hun sterkst lijken te zijn, terwijl de eredivisie dit seizoen juist erg zwak lijkt. Veel zwakke broeders die eigenlijk elke wedstrijd tegen Ajax en psv net zo goed op papier af kunnen doen.

avatar van Gretz
Toch wel pijnlijk om te constateren dat Ajax mogelijk weer een heel eredivisieseizoen achter de feiten aanloopt dankzij een falend aankoopbeleid. De Ligt is een weekje out en direct zijn er enorme problemen in de defensie. Als er nog meer verdedigers wegvallen heb je straks enkel nog Veltman, Schuurs, Orejuela en Kristensen achter de hand, maar daar wordt de verdediging ook allerminst degelijker op. Van Blind had je eigenlijk ook kunnen verwachten dat ie tegen betere tegenstanders zoals PSV wel eens door de mand zou vallen.

Netto had gewoon nog 1 of 2 pure verdedigers erbij moeten kopen die er gewoon direct staan.

avatar van Pecore
Waarom hoor ik niemand over het toch wel hinderlijk buitenspel lopen van Lozano bij de tweede goal? Frenkie de Jong was erdoor in totale verwarring.

avatar van iggy
Gewoon een super terechte uitslag van PSV. Heel Ajax faalde in deze wedstrijd. Geen Ziyech, Tadich of Blind gezien. En met name de eerste twee moeten de kar trekken bij Ajax. Vandaag dus absoluut niet gezien. Met De Ligt had Ajax vandaag waarschijnlijk ook verloren. PSV was gewoon stukken beter.

En niet zo zeuren bovenbuurmannen. Ajax heeft gewoon een zeer sterke selectie voor Nederlandse begrippen. En als Frenkie door de war raakt van een terug sjokkende Lozano dan heeft hij nog een hoop te leren.

avatar van Jason82
PSV was sterk en sloeg op de juiste momenten toe. Ajax had vlak voor de rust op 3-1 kunnen komen, maar al met al zat het er gewoon totaal niet in. Complimenten voor Van Bommel ook, een topcoach in wording.

Wel eens met de opmerking van Pecore trouwens over de 2e goal...

avatar van Edgar18
Gretz schreef:
Veltman
Speelt die nog bij Ajax . Waarom zet je dan in godesnaam De Jong in het centrum. PSV is toch niet compleet achterlijk en bovendien geen FC Emmen.

avatar van Johan de Witt
Veltman is nog geblesseerd tot eind dit jaar.
Zou zeker een welkome aanvulling zijn, hoewel ook niet altijd even solide.
Verder raar dat je voor 7 miljoen Wöber haalt en die nooit opstelt.
En voor niks laat je Viergever gaan, een perfect betrouwbare CV voor dit soort duels.

avatar van iggy
Het is inmiddels zo klaar als klontje dat Ten Hag het totaal niet in Wöber ziet zitten. Hij wordt niet eens ingezet als het centrale duo opzichtig faalt. Dan weet je hoe de vlag erbij hangt. Vooraf wist iedereen dat Blind/De Jong het moeilijk zou krijgen tegen PSV. Van Bommel heeft ongetwijfeld eens goed in zijn vuist gelachen toen hij de opstelling van Ajax onder ogen zag.

avatar van iggy
Het zal een spannend weekje worden voor met name PSV. Normaal gesproken gaat Ajax met een nederlaag weer terug naar Amsterdam. Hoewel Bayern niet in vorm is. Maar dan nog acht ik de kans klein dat Ajax punten gaat pakken. Tegen Ten Hag is inmiddels een soort van heksenjacht begonnen door de Telegraaf. Die zien hem liever vandaag nog vertrekken. Gedeeltelijk roept hij dat op zichzelf af. Hij geeft maar niet toe dat zijn keuzes tegen PSV gewoon verkeerd waren. Zijn media optredens zijn en blijven karig voor een Ajax trainer. Hij oogt nerveus en niet op zijn gemak. Ogen die van links naar rechts schieten enz. Toch heeft hij Ajax goede wedstrijden laten spelen. Dat wordt gemakshalve door de Telegraaf afgedaan dat het tegen b-teams waren. Ben benieuwd of de rest van de 5e colonne zich binnenkort nog gaat roeren.

PSV zal moeten winnen tegen Inter. Anders is het bijna voorbij voor de Eindhovenaren. Nu hopen dat Inter de boel lekker gaat onderschatten. Die zullen ongetwijfeld weer 90 minuten gaan loeren op een gemene counter.

En nu ik toch slap aan het lullen ben. Wat te denken van Feyenoord. Van Bronkhorst krijgt zijn elftal maar niet aan de praat. Net als vorig seizoen. Het is dat superster Van Persie daar rondloopt. Anders bivakkeerden de Rotterdammers ergens in de grauwe middenmoot. Van Persie redt Feyenoord week na week. Na dit seizoen mag men best wel eens afscheid nemen van Van Bronkhorst. Hem een mooi bedankje geven voor al de gewonnen prijzen. En verder gaan met een andere trainer. Want het spel is al lang niet om aan te gluren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:35 uur

geplaatst: vandaag om 19:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.